Ogólnie o C-klasie - archiwum - jaki polecicie akumulator?
WoleMerce - 28 Grudzień 2017, 22:01
Szczerze ?? Jak pisałem wyżej 50zł różnicy za sam znaczek dopłacę i tylko tyle. Tylko zastanawiam się czy serio Mercedesowski aku kosztuje 50zł więcej od najtańszego i czy to jedynie naklejka MB czy jednak serio ori. O to chodzi
elvis911 - 1 Styczeń 2018, 23:03
Sprawdzalem przez jedna apke jaki akumulator pasuje do mojego modelu i pokazalo mi ze powinienem wziac 77aH 760A lub 74aH 680A. W tym momencie mam zalozony 100aH 850A? O co tu chodzi? Moj poprzednik zly akumulator zamontowal czy lepiej podjechac do sklepu z aku i u nich sie dowiedzieć?
asziatko - 1 Styczeń 2018, 23:06
elvis911, powiem Ci że ja miałem poprzednio taki akumulator jak 95Ah 720A, co też z takim akumulatorem kupiłem MB i też był za duży, a nie wiem co kierowało poprzednim właścicielem że taki duży zaaplikować.
Teraz od roku mam BOSCH - GIGAWATT 60Ah 540A.
Rustyrose - 1 Styczeń 2018, 23:10
elvis911 napisał/a: | Sprawdzalem przez jedna apke jaki akumulator pasuje do mojego modelu i pokazalo mi ze powinienem wziac 77aH 760A lub 74aH 680A. W tym momencie mam zalozony 100aH 850A? O co tu chodzi? Moj poprzednik zly akumulator zamontowal czy lepiej podjechac do sklepu z aku i u nich sie dowiedzieć? |
Powiem Ci tak, bo widzę że też masz 2,5 silnik, ja jak włożyłem te 74Ah które niby miało być WYSTARCZAJĄCE to najzwyczajniej nie dawało rady w moim samochodzie, nie dawał rady zakręcić nawet Kupiłem 100Ah 850A i jestem bardzo zadowolony. Jeździj na tym aku co masz.
WoleMerce - 1 Styczeń 2018, 23:25
Może zwyczajnie masz coś nie tak z rozrusznikiem i nie ma siły zakręcić. Nie powinno tak być. Kiedyś odpalałem eskę 3.2 CDI z 74 ledwo co ledwo ale dała radę.
Mój jeszcze się trzyma tfu tfu ale jak coś pakuje 74-76 nie widze sensu do 2.3 pchać większego. Zwłaszcza jak altek 90 i po takim czasie i tak pewnie stracił mocy.
Rustyrose - 1 Styczeń 2018, 23:51
WoleMerce napisał/a: | Może zwyczajnie masz coś nie tak z rozrusznikiem i nie ma siły zakręcić. Nie powinno tak być. Kiedyś odpalałem eskę 3.2 CDI z 74 ledwo co ledwo ale dała radę.
Mój jeszcze się trzyma tfu tfu ale jak coś pakuje 74-76 nie widze sensu do 2.3 pchać większego. Zwłaszcza jak altek 90 i po takim czasie i tak pewnie stracił mocy. |
Rozrusznik mam sprawny, 74Ah tam ledwie coś zakręcała tym rozrusznikiem ale to słabo na dłuższą metę wyglądało. Oprócz tego rozmawiałem z takim jednym okolicznym magikiem od mercedesów z mojej okolicy (pracował ~20 lat w serwisie mercedesa) i on sam też mi polecał do diesla włożyć 100Ah i to 800A minimum.
Weź też pod uwagę że kiedyś były większe opory niż teraz obecnie robią i silnik musi dostać solidnego kopa żeby wstał, poza tym jestem zwolennikiem większego akumulatora do diesla bo ma to raczej same plusy Oczywiście wiadomo że do benzyniaka o podobnej pojemności aż tak wielkiego akumulatora pakować nie trzeba bo to się mija z celem.
lech149 - 2 Styczeń 2018, 00:34
Rustyrose
" Weź też pod uwagę że kiedyś były większe opory niż teraz obecnie robią i silnik musi dostać solidnego kopa żeby wstał,"
Co Ty pieprzysz za głupoty .
Pyra - 2 Styczeń 2018, 06:16
Witam
WoleMerce napisał/a: | Zwłaszcza jak altek 90 i po takim czasie i tak pewnie stracił mocy. |
A co to ma do rzeczy? W starych samochodach były prądnice o jeszcze mniejszej wydajności prądowej i aku 100Ah.
Aletrnator nie ma wpływu, uzupełnia tylko pobraną z akumulatora energię, i nie zależy to od pojemności akumulatora lecz od tego jak silnik zapala.
A jeśli chodzi o większą pojemność akumulatora, to zapewnia ona większą rezerwę energii, i możliwość rozruchu np. w duże mrozy.
Pozdrawiam
K2_Costa - 2 Styczeń 2018, 06:32
Ja przy silniku 1,8 miałem i jeszcze mam oryginalny aku Varty 100Ah. Jest ze mną 8 lat - a na nowy nie wygląda :p
Jedyne co - to dbam o to aby nie rozładować go, jeśli merc trochę akurat stoi i się kurzy. Kilka razy w roku profilaktycznie prostownik.
elvis911 - 2 Styczeń 2018, 17:48
Rustyrose, Wiesz co, jak rozkodowalem VIN to jest wzmianka taka, ze "673 - akumulator o zwiększonej pojemności". To może dlatego musze miec wiekszy?
WoleMerce - 2 Styczeń 2018, 18:39
Też to mam w kodzie.
polofix - 2 Styczeń 2018, 19:51
Pyra napisał/a: | Witam
WoleMerce napisał/a: | Zwłaszcza jak altek 90 i po takim czasie i tak pewnie stracił mocy. |
A co to ma do rzeczy? W starych samochodach były prądnice o jeszcze mniejszej wydajności prądowej i aku 100Ah.
Aletrnator nie ma wpływu, uzupełnia tylko pobraną z akumulatora energię, i nie zależy to od pojemności akumulatora lecz od tego jak silnik zapala.
A jeśli chodzi o większą pojemność akumulatora, to zapewnia ona większą rezerwę energii, i możliwość rozruchu np. w duże mrozy.
Pozdrawiam |
Lubię jak ktoś coś mądrego napisze. Większy akumulator zawsze będzie lepszy. Nic z alternatorem się nie stanie, a rezerwa jest.
A jest ona potrzebna nieraz, a mi bardzo. Używam bardzo często pompki ogrzewanie REST
WoleMerce - 2 Styczeń 2018, 20:33
Mnie zawsze uczyli że jak ktoś ma za duży akumulator to na krótkich dystansach będzie wiecznie nie doładowany.
W dieslu może i 100 jest okej.
polofix - 2 Styczeń 2018, 20:43
WoleMerce napisał/a: | Mnie zawsze uczyli że jak ktoś ma za duży akumulator to na krótkich dystansach będzie wiecznie nie doładowany.
W dieslu może i 100 jest okej. |
To mit. Mniejszy jest bardziej wysilony i wcale się szybciej nie łąduje. Alternatory są z dużym zapasem w naszych samochodach. Połowa W202 ma mieć według VINu 100Ah. Ja też taki powinienem mieć, w 2.0 benzynie, a sam alternator był ten najmniejszy.
Rustyrose - 2 Styczeń 2018, 23:25
elvis911 napisał/a: | Rustyrose, Wiesz co, jak rozkodowalem VIN to jest wzmianka taka, ze "673 - akumulator o zwiększonej pojemności". To może dlatego musze miec wiekszy? |
Ja lubię się trzymać tego co mam w VIN'ie więc skoro masz wzmiankę o zwiększonej pojemności to trzymaj ten aku co masz. Poza tym słowa kolegi Pyra najlepiej oddają zalety takiego akumulatora
|
|
|