To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - Przednie lampy z USA

G. - 17 Listopad 2009, 22:10

phan napisał/a:
No to super, jeśli faktycznie tylko założę moje szkło i będzie jak trzeba to już nawet bomba :lol:

Niestety wymiana szkła nie wystarczy, polecam posty kolegi maurycego o jego bojach z lampami. Co prawda mowa tam o ksenonach, ale podejrzewam, że ze zwykłymi lampami będzie podobnie.

puras - 17 Listopad 2009, 22:13

Dobrze jak byś miał tej samej firmy może okazać się że np. rant szkła będzie inny niż rowek z uszczelką w obudowie i coś tam może się nie zgrać.
phan - 17 Listopad 2009, 22:37

Gomezio napisał/a:
polecam posty kolegi maurycego o jego bojach z lampami


Gomezio Nie mogę znaleźć tego tematu :oops: czy byłbyś tak uprzejmy i podesłał linka, chętnie przeczytam.

G. - 17 Listopad 2009, 22:40

phan, bardzo proszę, zaczyna się tutaj:
http://www.w202.pl/viewto...r=asc&start=454
:-)

maurycy - 17 Listopad 2009, 23:41

wszystkich uświadomię angielskie lampy różnią się......
1. "skosem" świecenia czyli doświetlają lewe pobocze- co nie dozwolone.....
2. odbłyśnikiem (patrząc od frontu auta) prawy jest przekręcony lewy prosto stoi powinno być na odwrót
3. szkłem inne są nacięcia

jeżeli chcesz mieć tak jak książka pisze to do wymiany odbłyśnik i szkło ......

oczywiście lampa jest cała rozbieralna kupuj angola i rób składaka :) hehe
będziesz miał jedynie inne numery na obudowie :) jak ktoś sprawdzi to wyjdzie że angol :) hehe


EDIT

i na śmierć zapomniałem o tamtym temacie :) hehe :mrgreen:

wawairliner - 18 Listopad 2009, 00:11
Temat postu: Lampy z USA
Przecież sprzedający w eBay-u podają jaką homologację mają lampy. Wystarczy spojrzeć czy jest przeznaczone dla EU i po sprawie.
G. - 18 Listopad 2009, 07:55

wawairliner napisał/a:
Wystarczy spojrzeć czy jest przeznaczone dla EU i po sprawie

Owszem, nie. Musisz jeszcze kupić odpowiednie dla ruchu lewo- i prawostronnego. Sama homologacja nie przesądza o "kierunkowości" lampy.

topol - 18 Listopad 2009, 08:42
Temat postu: Re: Lampy z USA
wawairliner napisał/a:
Przecież sprzedający w eBay-u podają jaką homologację mają lampy. Wystarczy spojrzeć czy jest przeznaczone dla EU i po sprawie.


GB to też EU

jakby ktoś zapomniał.... :mrgreen:

wawairliner - 18 Listopad 2009, 10:14
Temat postu: Lampy "zusa" świecą na prawo
Sprzedawcy na eBay.com proponują lampy z homologacją EU right-hand traffic. EBAY i ...wszystko jasne
sewan - 18 Listopad 2009, 10:26
Temat postu: Re: Lampy "zusa" świecą na prawo
wawairliner napisał/a:
Sprzedawcy na eBay.com proponują lampy z homologacją EU right-hand traffic. EBAY i ...wszystko jasne

Niestety nie wszystko jasne, tylko wszystko jeszcze bardziej zagmatwane.
Przyjęte powszechnie oznaczenia LHD i RHD (Left Hand Drive i Right Hand Drive) oznaczają auto przystosowane do ruchu - odpowiednio: prawo i lewostronnego.
Amerykanie w większości nie wiedzą, jak jeździ się w Europie, więc nie ufałbym za bardzo sprzedawcom z ebaya. A przypomnę, że w samej Unii Europejskiej w 4 krajach obowiązuje ruch lewostronny....
Więc lepiej wybadać sprawę dokładnie u sprzedawcy, zanim się wpadnie na minę... 8)

wawairliner - 18 Listopad 2009, 10:53

Przeczytałem to co było napisane i kupiłem to co trzeba. Nie żałuję. Po co dzielić włos na czworo? Przecież nie każdy chce sprawę hmmm, zaciemnić... trzeba się tylko doczytać i oglądać rysunki, które sprzedawcy zamieszczają. To pomaga!
zajac491 - 18 Listopad 2009, 13:26

phan, szkło, odbłyśnik przełożysz śmiało ostatnio to robiłem przekładałem odbłyśnik i szkło i nie było żadnych problem
phan - 18 Listopad 2009, 17:57

Gomezio napisał/a:
phan, bardzo proszę, zaczyna się tutaj:
http://www.w202.pl/viewto...r=asc&start=454
:-)


Dzięki Gomezio, szukałem pod innym kontem.

maurycy napisał/a:
oczywiście lampa jest cała rozbieralna kupuj angola i rób składaka :)


Dzięki maurycy za informacje.

zajac491 napisał/a:
phan, szkło, odbłyśnik przełożysz śmiało ostatnio to robiłem przekładałem odbłyśnik i szkło i nie było żadnych problem


Również dzięki kolego !

Proszę Was jeszcze o pewne info czy jak mam reflektory Valeo to muszę kupić Valeo czy mogę kupić Boscha i przełożyć tam mój środek i szkło ?

Gerri - 18 Listopad 2009, 18:12

jacon napisał/a:
Według mnie to anglik tylko szkłem się różni, inna faktura szkła (odwrotnie do reszty europejskich) a cała reszta jest taka sama.

Tych różnic nie da się załatwić stwierdzeniem ogólnikowym...
Zaczynając od lamp najstarszych:
- w przypadku reflektora z żarówką H4 i metalowym odbłyśnikiem położenie klina świetlnego (doświetlającego pobocze) dla ruchu LHD i RHD uzyskiwano poprzez prosty obrót całej żarówki o 15 stopni. Ponieważ przesłona jest wewnątrz żarówki powodowało to przeniesienie klina świetlnego na drugą stronę jezdni. Po ściągnięciu tylnej pokrywki w reflektorze widać wyraźnie, że żarówka w lampie kontynentalnej ma swoje wyprowadzenia ustawione dokładnie pionowo (środkowe poziomo), natomiast żarówka w reflektorze angielskim osadzona jest "krzywo" Często konstrukcja gniazda lampy ma niewielkie blokady, po wyłamaniu których można żarówkę osadzić w pozycji kontynentalnej. I to jest najważniejsza przyczyna zmiany kształtu promienia światła. Szkło ma znaczenie drugorzędne - w zasadzie wystarczy przestawić żarówkę i przegląd powinien przejść (jeżeli diagnosta nie będzie za bardzo dociekliwie oglądać szkła). Lustra są takie same - kiedyś nie było skomplikowanych programów komputerowych do projektowania reflektorów i lustra robiono jako wycinek elipsoidy z blachy pokrywanej srebrem lub aluminium.
-Wraz z pojawieniem się programów do produkcji luster plastikowych, wielopłaszczyznowych funkcję kształtowania pozycji klina świetlnego przejął kształt lustra. Pomimo braku przesłony na żarówce i gładkich szyb reflektora klin znajduje się po pożądanej stronie. Jest oczywiście mała przesłona przed żarówką światła mijania - jednak jej zadaniem jest jedynie zabezpieczenie kierowców jadących z naprzeciwka przed BEZPOŚREDNIM promieniowaniem od żarówki mogącym również powodować olśnienie. Tak więc w tym przypadku wymiana odbłyśnika jest konieczna.
-Jeżeli chodzi o reflektory soczewkowe - to w przeważającej większości przypadków odpowiednią pozycję "klina" uzyskuje się poprzez przesłonę na linii wiązki światła. Tutaj już jest wiele rozwiązań: może to być elektromagnes przesuwający przesłonę i zmieniający światło mijania w drogowe, może to być mechanicznie (ręcznie) przesuwana przesłonka umożliwiająca używanie świateł w krajach o ruchu "drugostronnym".
W tym przypadku najczęściej odbłyśnik, soczewka i ew. szkło przed soczewką są takie same dla LHD i RHD - inny jest jak napisałem kształt przysłony.

maurycy - 18 Listopad 2009, 18:49

Gerri napisał/a:
Często konstrukcja gniazda lampy ma niewielkie blokady, po wyłamaniu których można żarówkę osadzić w pozycji kontynentalnej. I to jest najważniejsza przyczyna zmiany kształtu promienia światła. Szkło ma znaczenie drugorzędne - w zasadzie wystarczy przestawić żarówkę i przegląd powinien przejść (jeżeli diagnosta nie będzie za bardzo dociekliwie oglądać szkła).


czekałem na kogoś kto wypowie się jak filozof i mnie zainspiruje do przerobienia tego......
ile bym nie zarabiał to "szkoda" mi kupować nowe z serwisu, może gdyby tak nie zdzierali......
i faktycznie masz rację w odbłyśniku widać ewidentnie coś na styl "wyłamywanki" tylko muszę pomyśleć co po przekręceniu :) hehe



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group