To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - LPG???

Camel- - 26 Wrzesień 2008, 14:28

Daniel, no taniej i słabiej. A chyba nie o to chodzi? ;)
Daniel - 26 Wrzesień 2008, 15:08

Camel- napisał/a:
Daniel, no taniej i słabiej. A chyba nie o to chodzi? ;)


Ja należę do tych którzy wolą słabiej ale oryginalnie 8)

swistak69 - 26 Wrzesień 2008, 15:43

Daniel napisał/a:
kup cdi i będziesz miał taniej niż c280

Tak też zrobię ale dopiero w przyszłym roku
a tymczasem muszę jakoś zimę i wiosnę przetrzymać
Pozdro

topol - 28 Wrzesień 2008, 03:13

swistak69 napisał/a:
Cześć Koledzy,
Ponieważ od Nowego Roku będę zmuszony zagazować moją Perłę C280 - rok '94, silnik M104
zwracam się do Was z zapytaniem i prośbą o pomoc w wyborze instalacji LPG :
- 3400 zł STAG 300
- 3690 zł LANDI
Jako że macie doświadczenie i siedzicie w temacie gazu,
jakie jest Wasze zdanie?
Pozdro

mniej ważne jaką sekwencję - ważniejsze KTO ędzie zakładał, jak fachowiec to założy każdą dobrze, jak niefachowiec to każdą schrzani...

voshon - 4 Październik 2008, 08:07

topol napisał/a:
swistak69 napisał/a:
Cześć Koledzy,
Ponieważ od Nowego Roku będę zmuszony zagazować moją Perłę C280 - rok '94, silnik M104
zwracam się do Was z zapytaniem i prośbą o pomoc w wyborze instalacji LPG :
- 3400 zł STAG 300
- 3690 zł LANDI
Jako że macie doświadczenie i siedzicie w temacie gazu,
jakie jest Wasze zdanie?
Pozdro

mniej ważne jaką sekwencję - ważniejsze KTO ędzie zakładał, jak fachowiec to założy każdą dobrze, jak niefachowiec to każdą schrzani...


HOWGH! 8)

dramol - 4 Październik 2008, 11:50

topol napisał/a:

mniej ważne jaką sekwencję - ważniejsze KTO ędzie zakładał, jak fachowiec to założy każdą dobrze, jak niefachowiec to każdą schrzani...


Święta racja ale jak już znajdzie fachowca to z powyższych na pewno lepsza będzie LANDIR.

topol - 5 Październik 2008, 00:37

dramol napisał/a:
topol napisał/a:

mniej ważne jaką sekwencję - ważniejsze KTO ędzie zakładał, jak fachowiec to założy każdą dobrze, jak niefachowiec to każdą schrzani...


Święta racja ale jak już znajdzie fachowca to z powyższych na pewno lepsza będzie LANDIR.

dlaczego?
bo droższa?
bo STAG polski?

ważne by fachowiec umiał ją właściwie założyć...
dyskusja o wyższości takej czy innej instalacji to jak dyskusja mniemanologii stosowanej... :mrgreen:

dramol - 5 Październik 2008, 10:53

topol napisał/a:

dlaczego?
bo droższa?
bo STAG polski?


Nie tylko... Firma ma sporo większe doświadczenie, oferuje zestawy w "kitach" pod konkretne silniki. Jak napisałem powyżej dobry instalator założy wszystko i będzie chodzić (o ile dobrze dobierze komponenty) Stag to składak - trudno tu mówić o kompletnej instalacji. Jeśli gazownik źle dobierze zestaw lub wybierze (zwykle przy tanszym stagu) wszystko jak najtańsze to nawet jak założy dobrze - działać może "średnio". Dużo opcji konfiguracyjnych w Stagu to duży plus ale znowu nie w każdym warsztacie.

topol napisał/a:

ważne by fachowiec umiał ją właściwie założyć...
dyskusja o wyższości takej czy innej instalacji to jak dyskusja mniemanologii stosowanej... :mrgreen:


Weźmy takie BRC przewidziane kompletne zestawy do każdego silnika - wszystko produkcji BRC - elektronika i mechanika tej samej firmy po prostu ładnie ze sobą współpracuje i na pewno dłużej podziała, wieloletnie doświadczenie i "trochę" większe pieniądze zaangażowane przy produkcji. Rozbudowana autokalibracja, uchylane procentowo wtryskiwacze (eliminacja problemu średnicy dysz w Stagu) - to wszystko powoduje, że szansa na "skopanie" przy montażu maleje - bo trzeba po prostu założyć (nawet lutowania prawie nie ma bo są gotowe przewody i wtyczki) i działa... i poszczególne komponenty są pewne. Reasumując masz dobry (w 100% sprawdzony) warsztat pakuj Stag i licz na to że reduktor i reszta będzie dobrze dobrana. Nie masz pewności na 100% wybrałbym zestaw w tzw "kicie" dedykowany pod konkretny silnik/moc np BRC - oczywiście warsztat też lepiej wyszukać jak najlepszy ;)
A Twoje ostatnie zdanie topol zabrzmiało tak jak byś napisał, że samochód to po prostu samochód i marka się nie liczy, naprawdę dla Ciebie bez różnicy czy jeździsz "gwiazdą" czy np Tico? ;)
Myślisz że firma która zajmuje się elektroniką "gazową" od jakichś 3 lat produkuje towar tej samej klasy i jakości co firma która zajmuje się instalacjami gazowymi od ponad 30 lat i posiada zadowolonych użytkowników w ponad 60 krajach świata? :shock:

topol - 6 Październik 2008, 16:24

dramol napisał/a:
A Twoje ostatnie zdanie topol zabrzmiało tak jak byś napisał, że samochód to po prostu samochód i marka się nie liczy, naprawdę dla Ciebie bez różnicy czy jeździsz "gwiazdą" czy np Tico?
Myślisz że firma która zajmuje się elektroniką "gazową" od jakichś 3 lat produkuje towar tej samej klasy i jakości co firma która zajmuje się instalacjami gazowymi od ponad 30 lat i posiada zadowolonych użytkowników w ponad 60 krajach świata?

Nie, ale firma kupując sprawdzone rozwiązania i składając z klocków dobre instalacje jest dla mnie nie gorsza od producenta "wszystkiego samemu". W co zresztą wątpię, większość rzeczy pewnie i tak pochodzi od poddostawców.

Niezależnie od tego, nie lubię motywacji, "bo polskie" - czego nie napisałeś
Pozdrawiam

Marcin Pop. - 6 Październik 2008, 17:15

dramol napisał/a:
Jeśli gazownik źle dobierze zestaw lub wybierze (zwykle przy tanszym stagu) wszystko jak najtańsze to nawet jak założy dobrze - działać może "średnio". Dużo opcji konfiguracyjnych w Stagu to duży plus ale znowu nie w każdym warsztacie


Jeżeli nie jeździłeś na STAG-u, oczywiście sekwencji, to sie lepiej nie wypowiadaj.
Takich "specjalistów - teoretystów" jak Ty to jest 50% społeczeństwa.

Tak sie dziwnie składa, że ja mam STAGa i nie powiem na niego żednego złego słowa.
Różnice w każdym zakresie obrotów są NIEZAUWAŻALNE (tym bardziej że to automat) podczas normalnej eksploatacji, a przecież o to chodzi.

Na temat gazu poczytaj sobie moje (i nie tylko) posty

[ Dodano: 6 Październik 2008, 16:23 ]
dramol napisał/a:
oczywiście warsztat też lepiej wyszukać jak najlepszy


który Twoim zdaniem to warsztat:
- zły,
- dobry,
- najlepszy.

uzasadnij swoją wypowiedź :idea: , chętnie posłucham / poczytam.

dramol napisał/a:
Nie masz pewności na 100% wybrałbym zestaw w tzw "kicie" dedykowany pod konkretny silnik/moc


Ta sama instalacja LPG może różnie działać w tych samych silnikach, np. C180.
na 100% parametry ustawcze będą różne (bądź zbliżone)

[ Dodano: 6 Październik 2008, 16:30 ]
dramol napisał/a:
Dużo opcji konfiguracyjnych w Stagu to duży plus ale znowu nie w każdym warsztacie.


nie rozumiem tego stwierdzenia.
Jeżeli koleś (gazownik) który zakłada LPG do merolai nie zna wszystkich możliwości technicznych, to czy to będzie stag, czy BRC / LANDI, czy inne to i tak s..........i swoją robote.

dramol - 6 Październik 2008, 18:05

Marcin Pop. napisał/a:

Jeżeli nie jeździłeś na STAG-u, oczywiście sekwencji, to sie lepiej nie wypowiadaj.
Takich "specjalistów - teoretystów" jak Ty to jest 50% społeczeństwa.


Poważnie? O kurcze, dobrze mnie znasz...
Nie jeździłem na reduktorze czy na wtryskach STAGa - wobec tego mogę się wypowiadać czy raczej nie?

Marcin Pop. napisał/a:
Tak sie dziwnie składa, że ja mam STAGa i nie powiem na niego żednego złego słowa.


Świetnie, bardzo mnie to cieszy. A reduktor STAGa jak Ci się spisuje, jest wystarczająco wydajny? :lol:
BTW czy ja powiedziałem jakieś "złe" słowo?

Marcin Pop. napisał/a:

Na temat gazu poczytaj sobie moje (i nie tylko) posty


Nie obraź się ale po tym co tu czytam - raczej nie ma potrzeby bym szukał więcej Twoich postów o gazie...

Wiesz co, mam prośbę czytaj ze zrozumieniem. Jak przeczytasz to co napisałem powyżej jeszcze raz lub dwa, pytania które mi tutaj zadałeś chyba okażą się zbędne i Twój "atak" również.
pzdr

Marcin Pop. - 6 Październik 2008, 18:26

dramol, czym ty wogóle jeździsz? :mb: benzyna / gaz/ ON /
uzupełnij podstawowe wiadomości

Nie odbieraj tego jak "ATAK" :wink: . Wcale cie nie atakuje. Podważam Twoje wypowiedzi, które na temat STAG-a są "odrobinę" przesadzone.

P.S. jak będziesz w mojej okolicy - zapraszam na browarka :lol:

dramol - 7 Październik 2008, 14:11

Marcin Pop. napisał/a:

P.S. jak będziesz w mojej okolicy - zapraszam na browarka :lol:


Ok, dziękuję, będę w okolicy "centrum" to wpadnę i zaprezentuję jak działa sekwencyjne przełączanie na gaz realizowane przez BRC w konfrontacji ze STAG200 ;)

pjacek23 - 27 Listopad 2014, 21:54

Przy przeglądzie instalacji LPG co 10-15 tys. km.. Ja mam STAG4. Dwa filtry LPG. Gdy jest czas przeglądu, sygnalizuje przerywanym sygnałem dźwiękowym przy zapaleniu i zgaszeniu silnika. Pozdrawiam :lol: Mesio C180.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group