Ogólnie o C-klasie - archiwum - Płyn hamulcowy
Lonek - 30 Sierpień 2007, 15:47 Temat postu: Płyn hamulcowy Mam u siebie zalany jakiś płyn o kolorze zielonkawym (może R3) nie wiem jaki bo auto kupiłem trzy lata temu ........ czy mogę dolać do niego DOT4 (żółty) ?
pavel - 30 Sierpień 2007, 16:40
Odpowiedz NIE.
plynow hamulcowych absolutnie nie mozna mieszac.
Musis albo kupic ten sam plyn, albo wylac wszystko i wlac DOT 4 i odpowietrzac.
Pamietaj ze wylany plyn hamulcowy niszczy lakier. od razu przetrzyj.
jjankiello - 31 Sierpień 2007, 01:49
Dla upewnienia:
Czy jest jakaś różnica w odpowietrzaniu bądź całkowitej wymianie płynu między układem z ABS a bez niego Bo wydaje mi się, ze żadnej... choć kiedyś ktoś mnie ostrzegał, że trzeba dbać by przy tym nie zapowietrzyć pompy ABS, bo będzie problem... orientujecie sie w temacie
Jary - 31 Sierpień 2007, 07:44
jjankiello napisał/a: | Czy jest jakaś różnica w odpowietrzaniu bądź całkowitej wymianie płynu między układem z ABS a bez niego |
Wg mnie i H.R Etzolda nie ma żadnej różnicy
zmichal - 11 Luty 2010, 12:56
jjankiello napisał/a: | Dla upewnienia:
Czy jest jakaś różnica w odpowietrzaniu bądź całkowitej wymianie płynu między układem z ABS a bez niego Bo wydaje mi się, ze żadnej... choć kiedyś ktoś mnie ostrzegał, że trzeba dbać by przy tym nie zapowietrzyć pompy ABS, bo będzie problem... orientujecie sie w temacie |
Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem z ASO, który wyjaśnił mi, że jak wymiana płynu ham. to tylko poprzez przyrząd (chyba podciśnieniowy) do tego przeznaczony! Bo tradycyjną metoda odpowietrzania i dolewania do zbiorniczka wyrównawczego niestety zapowietrza się właśnie pompa ABS-u.
G. - 11 Luty 2010, 12:58
zmichal, ale kotleta odgrzałeś
Marcin Pop. - 11 Luty 2010, 13:26
zmichal napisał/a: | Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem z ASO, który wyjaśnił mi, że jak wymiana płynu ham. to tylko poprzez przyrząd (chyba podciśnieniowy) do tego przeznaczony! Bo tradycyjną metoda odpowietrzania i dolewania do zbiorniczka wyrównawczego niestety zapowietrza się właśnie pompa ABS-u. |
Fakt, trochę odgrzałaś
Jak ci się może zapowietrzyć pompa ABSu jeżeli będzie w niej (podczas wymiany płynu warsztatową metodą) cały czas płyn hamullcowy?
Jeżeli będziesz podczas zmiany dolewał na bieżąco świeży płyn i kontrolował jego poziom - to nawet nie ma fizycznie możliwości. Tylko trzeba to robić dokładnie.
Lonek - 11 Luty 2010, 13:46
zmichal napisał/a: | jjankiello napisał/a: | Dla upewnienia:
Czy jest jakaś różnica w odpowietrzaniu bądź całkowitej wymianie płynu między układem z ABS a bez niego Bo wydaje mi się, ze żadnej... choć kiedyś ktoś mnie ostrzegał, że trzeba dbać by przy tym nie zapowietrzyć pompy ABS, bo będzie problem... orientujecie sie w temacie |
Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem z ASO, który wyjaśnił mi, że jak wymiana płynu ham. to tylko poprzez przyrząd (chyba podciśnieniowy) do tego przeznaczony! Bo tradycyjną metoda odpowietrzania i dolewania do zbiorniczka wyrównawczego niestety zapowietrza się właśnie pompa ABS-u. |
heh........mnie robil mechanik naprawe pompy ham. i wymienial płyn metoda tradycyjną i ABS działa OK
konradkar - 11 Luty 2010, 14:02
ale jak wymienial pompe to i wpuscil na pewno sporo powietrza do ukl. hamulcowego.
W przypadku wymiany nie ma tego problemu, bo ubytek plynu w zbiorniczku caly czas sie uzupelnia-chyba ze ktos nie zdazy.. i wpusci troche powietrza to i faktycznie moze pompe abs zapowietrzyc.. ale napewno jest tez mozliwosc jej odpowietrzenia
Nex@pl - 11 Luty 2010, 14:10
konradkar napisał/a: | ale napewno jest tez mozliwosc jej odpowietrzenia |
Wystarczy kilka razy zahamować z abs-em...?
RYCHOSND - 11 Luty 2010, 21:37
jeśli jest ABS to wymieniamy płyn metodą tradycyjną przy włączonym zapłonie.
jeśli jest ESP to musi być to płyn do ESP na przykład ATE dot4 SL6
Adaśko - 11 Luty 2010, 21:54
RYCHOSND napisał/a: | przy włączonym zapłonie. | a po co? Dlaczego sobie ludzie utrudniają? Przecież włączenie zapłonu nic nie daje, a pół godziny robić w warsztacie przy włączonym silniku to dziękuję. Płyn hamulcowy wymienia się najlepiej metodą tradycyjną przez spuszczenie starego płynu wciskając na hamulec, uzupełniając ubytek by nie dopuścić do zapowietrzenia, a jak już się zapowietrzy to odpowietrza się jak kiedyś to się robiło. W samym układzie płynu nikt nic nie wymyślił by skomplikować ludziom życie, są tylko urządzenia elektroniczne sterujące, a one w czasie napełniania i odpowietrzania nie biorą udziału. Krótko mówiąc jest to pompa rura i tłok. Trzeba tylko pamiętać że zaczyna się od najdalszego koła od pompy hamulcowej.
RYCHOSND - 11 Luty 2010, 22:01
nie odpalony silnik tylko włączony zapłon po to aby elektrozawory w pompie ABS-u się otworzyły żeby tam też płyn wymienić.
jjankiello - 11 Luty 2010, 23:04
RYCHOSND napisał/a: | aby elektrozawory w pompie ABS-u się otworzyły żeby tam też płyn wymienić. |
No dobra. Faktycznie stary temat i sam go poruszyłem, więc napiszę co przez ten czas doświadczyłem.
Nie tak dawno właśnie przeprowadziłem (z pomocą ojca, choć równie dobrze można to zrobić samemu) wymianę płynu hamulcowego w w201 z ABS metodą grawitacyjną.
Żadnego kluczyka w stacyjce nie było, a po odkręceniu odpowietrznika przy kole płyn zaczął lecieć sam, jednocześnie ubywając w zbiorniczku. Dzieje się to na tyle powoli, że można w międzyczasie robić coś innego, kontrolując co kilka minut zbiorniczek i kolor płynu spuszczanego (najlepiej przeźroczystym wężykiem zakładanym na odpowietrznik) z układu. Gdy zacznie lecieć świeży płyn, zakręcamy odpowietrznik i idziemy do następnego koła.
Kolejność najlepiej przyjąć jak przy odpowietrzaniu. Całość zajmuje ok. pół godziny do godziny, bez pośpiechu.
Płynu w zbiorniczku dolewać pod korek (po wszystkim ew. nadmiar trzeba odessać), a to dlatego, że zbiorniczek podzielony jest na dwie komory przegrodą, której górna krawędź jest stosunkowo wysoko i przy wlaniu mniejszej ilości, druga komora zwyczajnie się nie napełni, co stwarza ryzyko złapania powietrza przez układ.
Tak jak zapytywałem wcześniej - pompa ABS po złapaniu powietrza może nie chcieć się odpowietrzyć
Warsztaty dla oszczędności czasu i wygody używają 'specjalnego sprzętu', który ni mniej ni więcej działa na zasadzie zwykłej pompki wtłaczającej pod ciśnieniem płyn do układu... Od biedy można coś takiego zrobić sobie w wersji ręcznej z pompki rowerowej. Trzeba tylko wykazać się pomysłowością i samemu opracować sposób szczelnego połączenia jej z wlewem płynu hamulcowego na zbiorniczku.
Chyba tyle...
Aha: w trybie spoczynkowym (bez interwencji układu podczas hamowania) elektrozawory w pompie ABS są ciągle otwarte umożliwiając swobodny przepływ płynu w obie strony... nawet, gdy auto stoi i nie ma kluczyka w stacyjce
Adaśko - 12 Luty 2010, 09:56
RYCHOSND napisał/a: | nie odpalony silnik tylko włączony zapłon po to aby elektrozawory w pompie ABS-u się otworzyły żeby tam też płyn wymienić. |
jjankiello napisał/a: | w trybie spoczynkowym (bez interwencji układu podczas hamowania) elektrozawory w pompie ABS są ciągle otwarte umożliwiając swobodny przepływ płynu w obie strony... nawet, gdy auto stoi i nie ma kluczyka w stacyjce |
właśnie, więc nie ma najmniejszej potrzeby przekręcać kluczyk
|
|
|