Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:30 |
Śmierć wycieraczki |
Autor |
Wiadomość |
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 14 Listopad 2007, 02:44
|
|
|
darkenstein napisał/a: | ten temat mnie zainteresowal bo sam jezdzilem bez wycieraczki 8 miesiecy szkoda bylo wydac ponad 1000zł ale w zeszlym tyg juz mnie ponioslo i sam naprawilem to nieszczesne kolo zebate dałem do wytoczenia nowe załozylem i chodzi bez zadnych problemow | jakie koszta poniosłes kolego, czy długo trwało dorobienie czesci i jakie dokłądnie czesci wykonałes, z jakiego materiału.
Pozdrawiam
Axwell |
_________________
|
|
|
|
|
darkenstein
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 59 Skąd: poznan
|
Wysłany: 14 Listopad 2007, 03:07
|
|
|
Axwell, material ten sam co oryginał , koszt okolo 250 zl troche jest zadymy z zamontowaniem tego kola zebatego na osce ale wszystko jak sie okazalo jest do zrobienia poradzilem sobie z tym sam moze dlatego ze prowadze od 15 lat warsztat slusarski (produkcja balustrad) najwazniejsze ze dziala acha dorobienie koła trwało tydzien bez zbednego popedzania a ja meczylem sie prawie rok bez wycieraczki niektore rzeczy czasami staja sie znacznie prostsze jak wezmie sie je we wlasne rece |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 14 Listopad 2007, 05:00
|
|
|
maromer napisał/a: | moja też dzisiaj się zatrzymywała, stawała pionowo, ale wystarczyło wpuścić wd40 do tego teleskopiku i znowu hula jak nowa
pozdro |
to najwiekszy bład jaki mozna zrobic napuscic WD 40 . za jakis czas zatrze sie na dobre.
trzeba to posmarowac!! najlepiej smarem silikonowym lub wazelina techniczna.
kto smaruje raz w miesiacu nie ma problemów. trzeba zdjac czarny plastik z ramienia wycieraczki i zatrzymac ja w pozycji pionowej, np. wylaczajc kluczyk, i spryskac teleskop smarem.
od lat robie to smarem do smarowania lańcuchów motocyklowych.
nabycie takiego moze poprawic stosunki w domu bo idealnie nadaje sie do smarowania wszelkiego rodzaju zawiasów drzwi, okien itp. a w samochodzie zamków(nie wkładek ),prowadnic szyberdachów itd. do tego nie brudzi.
pozdro. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 14 Listopad 2007, 05:47
|
|
|
waldek500 napisał/a: | zdjac czarny plastik z ramienia wycieraczki i zatrzymac ja w pozycji pionowej |
Tak na ścisłość to teleskop wysunięty jest najbardziej w pozycji 45 stopni od pionu, ale to szczegół, który każdy powinien wywnioskować sam
Wycieraczkę zatrzymuje się wyłączeniem stacyjki podczas jej pracy... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
MARR
Marcin33
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 165 Skąd: PL
|
Wysłany: 16 Listopad 2007, 16:27
|
|
|
btx napisał/a: | teleskop sie znajduje w tej gruszsce, z ktorej wychodzi ramie wycieraczki
zeby nasmarowac ten teleskop, trzeba wylaczyc wycieraczke w czasie pracy, tak zeby sie zatrzymala mniej wiecej przed srodkiem szyby, teleskop bedzie pod ramieniem wycieraczki |
Dzięki Już nasmarowane |
_________________ C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
|
|
|
|
|
bajdziu
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 56 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 10 Grudzień 2007, 16:20
|
|
|
standardowa usterka, wady materialowe, na ramie dzialaja dosc duze momenty sil, co powoduje ze plastikowa zebatka potrafi sie zerwac, smarowanie pomaga bo zmniejsza opory, predzej czy pozniej zebatka i tak sie zerwie :/, mozna sobie wytoczyc nowa z miekiego bodajze metalu, tak zeby nie wycierala zebow korpusu lub kupic za 200 zyka nowy mechanizm |
|
|
|
|
comza
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 605 Skąd: Batumi
|
Wysłany: 10 Grudzień 2007, 18:05
|
|
|
Dokładnie to samo miałem jakieś 3 tyg temu.
Wyłamał się kawałek metalowego ślimaka i zniszczył to plastikowe koło w silniczku.
Wycieraczka stanęła w miejscu.
Dowiedziałem się przy okazji że kupić taki silniczek używany graniczy z cudem - szroty te dobre silniczki sprzedają "na pniu" i na stanie żadko mają coś sensownego.
Skończyło się na kupieniu z Allegro całego silniczka - zamiennika dobrej jakości.
(kupiłem za pobraniem u tego pana z linku wklejonego powyżej, bodajże z Gdyni jest firma)
Koszt całej zabawy 470 PLN silnik i wysyłka + 150 PLN wymiana. = 620 PLN
Elektryk powiedział też że w Cetkach montowano aż 3 różne rodzaje tego silniczka...
Trzeba mieć numer nabity na starym żeby widzieć co się kupuje.
Nie mam powodu mu nie wierzyć, czasem naprawiał mi coś czego nikt nawet dobrze oglądnąć nie chciał i zawsze cena robocizny nie była wysoka
Rada od elektryka: smarować mechanizm wycieraczki min raz na 6 miesięcy. Inaczej będzie powtórka z rozrywki. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 06:03
|
|
|
comza napisał/a: | Rada od elektryka: smarować mechanizm wycieraczki min raz na 6 miesięcy. Inaczej będzie powtórka z rozrywki. |
Nic, tylko potwierdzić mogę |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 10:40
|
|
|
to teraz trochę inne pytanie:
czy wycieraczkę można odciągnąć od szyby (podnieść do pionu) - czy ma ograniczony ruch
nie chcę się z nią szarpać np podczas skrobania szyb |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 11:48
|
|
|
pip napisał/a: | czy wycieraczkę można odciągnąć od szyby (podnieść do pionu) |
Tylko do ok. 40 stopni. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 12:32
|
|
|
w piatek tez miałem przygode z wycieraczką i to w momencie kiedy deszcz padał tak ze jechac sie nie dało, na szczescie 20km od domu. Nie było sytuacji że zatrzymała sie wogóle ale na srodku szyby bardzo zwalniała i z cięzkim oporem przechodziła na druga połowe szyby. Tak wiec wyłączyłem ją żeby nie spalić silniczka itp. W domu rozebrałem cały mechanizm, nasmarowałem wszystko co sie rusza, sprawdziłem stan ślimaka przy silniczku i zmontowałem z powrotem. Chodzi teraz jak marzenie bez wydatków na szczęście:!: |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 13:14
|
|
|
ale powinna się blokować po odgięciu czy nie? |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 13:21
|
|
|
pip napisał/a: | ale powinna się blokować po odgięciu czy nie? |
Tak. Tam też trzeba co jakiś czas smarować, bo można mieć problem ze złożeniem w kierunku szyby. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 12 Grudzień 2007, 09:51
|
|
|
o dzięki,
to ja musze nasmarować bo bałem się, że ją połamię składając z powrotem |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
devil.zomo
moja pierwsza
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 140 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 12 Grudzień 2007, 11:16
|
|
|
Witam.
Mam mały problem, a obawiam, że zrobi się z tego DUŻY . W moim autku, zaczeła szwankować wycieraczka. Wszystko działało ok, aż tu nagle wycieraczka, przy pozycju gdy jest w dolnm położeniu zaczeła się przycinać i nie dokońca dochodzić do dolnego położenia brakuje jej około 3-5 cm. Ponadto zaczeła przycinać się również w ozycji pionowej, dosłownie na 1-2 sekunda, wygląda to tak jakby na sekundy zabrakło prądu, i się przycina. Potrafi się tak dziać na każdym biegu wolnym, szybkim i czasówce. Po jakimś czasie wszystko wraca do normy i niewiadomo kiedy znowu i tak wkółko. Raz jest ok, raz problem mi robi. CO TO MOŻE BYĆ. Bo jak się już zoriętowałem to ceny wycieraczki z silnikiem są kosmiczne. Czytałem poprzednie posty i wnioskuje, że po nasmarowanu powinno być wszystko ok. Tylko ja niemam zielonego pojęcia jak to zrobić. I czy wogle nasmarowanie coś pomoże, czy już zbierać kase na nową część.
Jestem już przerażony bo samochód kupiłem tydzień temu.
Pozdrawiam. |
_________________ 2.2 CDI kombi automat tiptronic 2000r ELEGANCE
|
|
|
|
|
|