Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:16 |
Siłownik klapki obiegu zamkniętego |
Autor |
Wiadomość |
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 24 Styczeń 2010, 11:15
|
|
|
Cytat: | w takim razie jeśli to możliwe proszę o jakieś zdjęcie lub namiary który wężyk i jaki kolor i gdzie jest umiejcowiony
_________________ | fotek nie robiłem ale jak wyciągniesz schowek to zobaczysz ten zaworek jak będziesz wlanczał przycisk od obiegu to będziesz słyszał który zaworek a kolor wężyka chyba zielony ale nie jestem pewien |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
HOMAS
W202 T"99
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 4 Skąd: Europa
|
Wysłany: 24 Styczeń 2010, 13:15
|
|
|
Ok.wielkie dzięki. |
_________________ C 200 W202 T Elegance"99
WDB2020801F888745 Webasto |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 2 Lipiec 2010, 13:06
|
|
|
koledzy ktos naprawil klapke ?? w jaki sposób ona sie otwiera.. |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
stike
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: DOA
|
Wysłany: 4 Grudzień 2010, 18:54
|
|
|
Witam, mam identyczny problem co koledzy. Potrzebuję informacji gdzie znajduje się klapka obiegu wewnętrznego i jak się do niej dostać, aby ją ręcznie otworzyć? Jeśli jest tak duży problem z naprawą, chciałbym ją po prostu otworzyć na stałe. Mam praktycznie cały czas zaparowane szyby a ustawienie dmuchawy na max odparowuje przednią szybę jedynie do połowy. Pozdrawiam i liczę na pomoc |
_________________ C180 Elegance '94 - sprzedana
W210 avantgarde kompresor 2,0 gaz/Pb 1998r
WDB2100451A589918 |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 4 Grudzień 2010, 21:29
|
|
|
jesli z przodu od strony pasażera ściągniesz kratki podszybia to zobaczysz ta klapkę i wystarczy pchnąć ja i sie otworzy ...
[ Dodano: 4 Grudzień 2010, 21:29 ]
jak dla mnie 6 min roboty |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
stike
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: DOA
|
Wysłany: 5 Grudzień 2010, 17:17
|
|
|
dzieki za podpowiedz, ale jest tak zimno na dworze ze nawet nie chce mi sie wychodzic, jutro to sprawdze i jak zajmie mi to 6 minut to bedzie super
[ Dodano: 6 Grudzień 2010, 14:36 ]
witam, wlasnie rozkrecilem ta kratke podszybia i zadnej klapki nie widze, zrobilem zdjecie tego co w srodku pod maska, powiedz gdzie jest ta klapka obiegu wewnetrznego.
pozdrawiam
DSC00107mniejszy.jpg widok od przodu |
|
Plik ściągnięto 204 raz(y) 475,26 KB |
DSC00106mniejszy.jpg widok od strony szyby przedniej pasazera |
|
Plik ściągnięto 167 raz(y) 499,87 KB |
|
_________________ C180 Elegance '94 - sprzedana
W210 avantgarde kompresor 2,0 gaz/Pb 1998r
WDB2100451A589918 |
Ostatnio zmieniony przez stike 6 Grudzień 2010, 15:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 6 Grudzień 2010, 15:12
|
|
|
napewno klapke widac jak jest zamknieta to zlewa sie z otoczeniem ..pokaz to zdjecie ...
[ Dodano: 6 Grudzień 2010, 18:56 ]
musisz jeszcze odkręcić następny plastik |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 28 Marzec 2011, 12:56
|
|
|
stike napisał/a: | dzieki za podpowiedz, ale jest tak zimno na dworze ze nawet nie chce mi sie wychodzic, jutro to sprawdze i jak zajmie mi to 6 minut to bedzie super
[ Dodano: 6 Grudzień 2010, 14:36 ]
witam, wlasnie rozkrecilem ta kratke podszybia i zadnej klapki nie widze, zrobilem zdjecie tego co w srodku pod maska, powiedz gdzie jest ta klapka obiegu wewnetrznego.
pozdrawiam |
musisz jeszcze odkrecic te 4 krzyzaki + taka nakretka plastikowa w rogu i wtedy podniesc caly ten zbiornik (odczepic z przednich zaczepów) gdzie wpada woda, tam zobaczysz klapke obiegu. Ja tez mam z nia problem tylko ze recznie nie potrafilem otworzyć (moze za słabo ją wciskałem )
[ Dodano: 28 Marzec 2011, 12:58 ]
bednim napisał/a: | o ile dobrze pamietam, bedziesz musial wyjac schowek i zdjac sprezyne domykajaca klapke obiegu wewnetrznego. |
czyli po wyjeciu schowka bedzie widoczna ta spreżynka ?, czy moze sie jakos tak zdarzyć że ta sprężynka sie "zacina"? czy naprawa to raczej grubsza historia?
pzdr |
_________________ WDB2021941F924405 |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 18 Lipiec 2011, 12:04
|
|
|
I ktoś naprawił ta głupią klapkę ? |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
renahal
Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Listopad 2017, 00:41
|
|
|
W innym miejscu tego forum opisałem jak przełączyć obieg powietrza na zewnętrzny.
Zostałem poddany krytyce (częściowo słusznej) i nazwany druciarzem.Nie obchodzą mnie opinie innych i opiszę jak sobie poradziłem,może komuś to pomoże.
Problem klapki rozwiązałem częściowo.Wymontowałem schowek nad nogami pasażera.
Za schowkiem jest rura z tworzywa prowadząca do prawego nawiewu,też ją usunąłem.
Pokazał się elektrozawór podciśnienia podający podciśnienie na siłownik klapki obiegu powietrza.Wyjąłem rurkę wiodącą z tego elektrozaworu do góry(na siłownik klapki)
Po dmuchnięciu w tą rurkę klapka zamyka obieg wewnętrzny i otwiera obieg zewnętrzny.
Po zassaniu powietrza z tej rurki klapka otwiera obieg wewnętrzny.
Prawdopodobnie jest pęknięta sprężyna siłownika klapki.Można to zrobić tylko przy sprawnej
(szczelnej)przeponie wspomnianego siłownika klapki
Miałem do dyspozycji tylko obieg wewnętrzny.Naciskanie klawisza REST (u mnie przełącza rodzaj obiegu)nic nie dawało,obieg był cały czas wewnętrzny i ciągle miałem zaparowane
szyby,aż ciekło.
Do rurki zdjętej z elektrozaworu podłączyłem rurke akwarystyczną długości ok pół metra i wypuściłem na zewnątrz do kabiny.Po dmuchnięciu w rurkę zamknął się obieg wewnętrzny,otworzył się natomiast obieg powietrza z zewnątrz.Słychać wtedy charakterystyczny dźwięk działającej klapki
Należy jeszcze sprawdzić szczelność elektrozaworu podciśnienia i ewentualnie go zaślepić i pamiętać o założeniu rury plastikowej do prawego nawiewu.
Nie należy naciskać przycisku obiegu wewnętrznego.
Po otwarciu obiegu zewnętrznego szyby czyste,nic nie paruje.
Mój samochód to w 202 1998 r,kombi,automat. |
_________________ C-180 Kombi 1998r automat
WDB2020781F814897 |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24 Listopad 2017, 19:57
|
|
|
renahal napisał/a: | .Nie obchodzą mnie opinie innych |
Nie dobrze ---KOLEGO |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
RemkoK
S220 CDI
Dołączył: 04 Lip 2021 Posty: 38 Skąd: Sieklówka
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2021, 15:37
|
|
|
Podłącze się pod temat, są dostępne używane siłowniki sterujące klapką nawiewu. Ceny ich są nawet przystępne, chciałbym wiedzieć czy warto taką część kupić? Czy ten element jest aż tak podatny na awarię, że kupno używki to totolotek? |
|
|
|
|
|