|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Lakierowanie Nadwozia - pytajcie a pomogę |
Autor |
Wiadomość |
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 17:15
|
|
|
Znów muszę zaczerpnąć porady kogoś z większym doświadczeniem ode mnie Otóż wyczyściłem rdzawe miejsca szczotką na wiertarce, a tam gdzie ta nie doszła użyłem piaskarki. Po dwóch dniach popryskałem wszystkie te miejsca brunoxem, po jeszcze dwóch dniach pomalowałem podkładem epoksydowym. Teraz wychodzą mi takie maluteńkie rdzawe plamki. Niestety zabrakło mi podkładu epoksydowego i pomalowałem tylko jedną warstwą. Czy mogę malować tym podkładem dalej, czy wyczyścić jeszcze raz te miejsca, w których pojawiły się plamki i od nowa potraktować to wszystko najpierw brunoxem, potem podkładem epoksydowym? |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
artfal
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 37 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 22:12
|
|
|
Dziwny przypadek, być może powierzchnia była bardzo nierówna i podkład siadł w wyniku czego wyszła ta rdza albo słabo oczyściłeś powierzchnię. Najpierw powinno się piaskować potem szlifować papierem ściernym żeby wyrównać powierzchnię, następnie oczyszczamy, odtłuszczamy i można od razu antykorozyjny z tego co wiem należy odczekać dobę po brunoxie i dajesz kolejny w dwóch warstwach powłoka nie może być zbyt cięka. Potem oczywiście szpachla w celu wypełnienia itp... |
_________________ W202 C180 94' ELEGANCE |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 23:14
|
|
|
Faktycznie, podkład mógł siąść, bo powierzchnię na których wystąpiła rdza są bardzo nierówne. Ponadto warstwa podkładu była tylko jedną i w dodatku bardzo cienka. To mi daje do myślenia, dzięki serdeczne:-) |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
artfal
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 37 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 23:45
|
|
|
Tylko uważaj żeby tym razem warstwa nie była zbyt gruba, powodzenia życzę w razie niejasności pytaj |
_________________ W202 C180 94' ELEGANCE |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Lipiec 2012, 22:15
|
|
|
Eposkydowy podkład stosujemy tylko na powierzchnie odrdzewione. Nie łączymy reaktywnych z epoksydowymi. Chodzi o fosfor zawarty w reaktywnym. Po "brunoxie" powinieneś położyć reaktywy a następnie akrylowy. Epoksydowy tylko na idealnie wyczyszczoną blachę od rdzy albo na podkład akrylowy. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
artfal
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 37 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 29 Lipiec 2012, 15:43
|
|
|
reaktywny stosujemy na rdzę oczywiście oczyszczoną z odpadających kawałków.
epoksydowy na gołą blachę oczyszczoną dokładnie z rdzy, bez wcześniejszego piaskowania raczej nie ma sensu stosować epoksydu bo papierem ściernym nie oczyścisz dokładnie powierzchni.
zresztą Camel opisał wszystko, myślę, że lepiej i jaśniej już nie można |
_________________ W202 C180 94' ELEGANCE |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Lipiec 2012, 18:26
|
|
|
Epoksydowy nie wiąże się z rdzą co potrafi reaktywny. Dlatego jak położy się epoksydowy na rdzę, to ta rdza tam dalej rośnie. Epoksyd zalecany jest na blachę bo zabezpiecza najlepiej od innych podkładów. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 11:20
|
|
|
Pełna nazwa to brunox epoxy... |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 22:38
|
|
|
Brunox to nie podkład. Stosuję się go na równi z Cortaninem. Nie wiem jaki ma związek z epoksydem, ale szkola mówi, że jeśli stosujemy taki środek to potem reaktywny i akrylowy |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 12 Sierpień 2012, 11:51
|
|
|
kamil_0793 napisał/a: | Po dwóch dniach popryskałem wszystkie te miejsca brunoxem |
Po oczyszczeniu blachy należy ją niezwłocznie zabezpieczyć. Wystarczy wilgoć zawarta w powietrzu by reakcja nastąpiła.
Co do schodzenia błyszczka wina może tu leżeć po stronie temperatury w jakiej się lakieruje, zbyt wysoka jest zabójcza (upały) i zbyt niska również, no i wilgotność powietrza nie powinna być duża. Lakieruje się jednym ciągiem cały element bez przerw. Baza nie może być całkiem wyschnięta by błyszczek dobrze złapał.
Jak dla mnie to podkład reaktywny jest najlepszy. Po lakierowaniu całego auta trochę cennej wiedzy mi zostało |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|