Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:34 |
Przednie lampy z USA |
Autor |
Wiadomość |
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 17 Listopad 2009, 22:10
|
|
|
phan napisał/a: | No to super, jeśli faktycznie tylko założę moje szkło i będzie jak trzeba to już nawet bomba |
Niestety wymiana szkła nie wystarczy, polecam posty kolegi maurycego o jego bojach z lampami. Co prawda mowa tam o ksenonach, ale podejrzewam, że ze zwykłymi lampami będzie podobnie. |
|
|
|
|
puras
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 159 Skąd: Z-DOLNY ŚLĄSK
|
Wysłany: 17 Listopad 2009, 22:13
|
|
|
Dobrze jak byś miał tej samej firmy może okazać się że np. rant szkła będzie inny niż rowek z uszczelką w obudowie i coś tam może się nie zgrać. |
_________________ był w202 jest e39... |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Listopad 2009, 22:37
|
|
|
Gomezio napisał/a: | polecam posty kolegi maurycego o jego bojach z lampami |
Gomezio Nie mogę znaleźć tego tematu czy byłbyś tak uprzejmy i podesłał linka, chętnie przeczytam. |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 17 Listopad 2009, 23:41
|
|
|
wszystkich uświadomię angielskie lampy różnią się......
1. "skosem" świecenia czyli doświetlają lewe pobocze- co nie dozwolone.....
2. odbłyśnikiem (patrząc od frontu auta) prawy jest przekręcony lewy prosto stoi powinno być na odwrót
3. szkłem inne są nacięcia
jeżeli chcesz mieć tak jak książka pisze to do wymiany odbłyśnik i szkło ......
oczywiście lampa jest cała rozbieralna kupuj angola i rób składaka hehe
będziesz miał jedynie inne numery na obudowie jak ktoś sprawdzi to wyjdzie że angol hehe
EDIT
i na śmierć zapomniałem o tamtym temacie hehe |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
wawairliner
MZA- R4 Stalowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 239 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Listopad 2009, 00:11 Lampy z USA
|
|
|
Przecież sprzedający w eBay-u podają jaką homologację mają lampy. Wystarczy spojrzeć czy jest przeznaczone dla EU i po sprawie. |
_________________ WDB2020281A107602
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 18 Listopad 2009, 07:55
|
|
|
wawairliner napisał/a: | Wystarczy spojrzeć czy jest przeznaczone dla EU i po sprawie |
Owszem, nie. Musisz jeszcze kupić odpowiednie dla ruchu lewo- i prawostronnego. Sama homologacja nie przesądza o "kierunkowości" lampy. |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 18 Listopad 2009, 08:42 Re: Lampy z USA
|
|
|
wawairliner napisał/a: | Przecież sprzedający w eBay-u podają jaką homologację mają lampy. Wystarczy spojrzeć czy jest przeznaczone dla EU i po sprawie. |
GB to też EU
jakby ktoś zapomniał.... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
wawairliner
MZA- R4 Stalowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 239 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Listopad 2009, 10:14 Lampy "zusa" świecą na prawo
|
|
|
Sprzedawcy na eBay.com proponują lampy z homologacją EU right-hand traffic. EBAY i ...wszystko jasne |
_________________ WDB2020281A107602
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 18 Listopad 2009, 10:26 Re: Lampy "zusa" świecą na prawo
|
|
|
wawairliner napisał/a: | Sprzedawcy na eBay.com proponują lampy z homologacją EU right-hand traffic. EBAY i ...wszystko jasne |
Niestety nie wszystko jasne, tylko wszystko jeszcze bardziej zagmatwane.
Przyjęte powszechnie oznaczenia LHD i RHD (Left Hand Drive i Right Hand Drive) oznaczają auto przystosowane do ruchu - odpowiednio: prawo i lewostronnego.
Amerykanie w większości nie wiedzą, jak jeździ się w Europie, więc nie ufałbym za bardzo sprzedawcom z ebaya. A przypomnę, że w samej Unii Europejskiej w 4 krajach obowiązuje ruch lewostronny....
Więc lepiej wybadać sprawę dokładnie u sprzedawcy, zanim się wpadnie na minę... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
wawairliner
MZA- R4 Stalowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 239 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Listopad 2009, 10:53
|
|
|
Przeczytałem to co było napisane i kupiłem to co trzeba. Nie żałuję. Po co dzielić włos na czworo? Przecież nie każdy chce sprawę hmmm, zaciemnić... trzeba się tylko doczytać i oglądać rysunki, które sprzedawcy zamieszczają. To pomaga! |
_________________ WDB2020281A107602
|
|
|
|
|
zajac491
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 237 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 18 Listopad 2009, 13:26
|
|
|
phan, szkło, odbłyśnik przełożysz śmiało ostatnio to robiłem przekładałem odbłyśnik i szkło i nie było żadnych problem |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Listopad 2009, 17:57
|
|
|
Dzięki Gomezio, szukałem pod innym kontem.
maurycy napisał/a: | oczywiście lampa jest cała rozbieralna kupuj angola i rób składaka |
Dzięki maurycy za informacje.
zajac491 napisał/a: | phan, szkło, odbłyśnik przełożysz śmiało ostatnio to robiłem przekładałem odbłyśnik i szkło i nie było żadnych problem |
Również dzięki kolego !
Proszę Was jeszcze o pewne info czy jak mam reflektory Valeo to muszę kupić Valeo czy mogę kupić Boscha i przełożyć tam mój środek i szkło ? |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 18 Listopad 2009, 18:12
|
|
|
jacon napisał/a: | Według mnie to anglik tylko szkłem się różni, inna faktura szkła (odwrotnie do reszty europejskich) a cała reszta jest taka sama. |
Tych różnic nie da się załatwić stwierdzeniem ogólnikowym...
Zaczynając od lamp najstarszych:
- w przypadku reflektora z żarówką H4 i metalowym odbłyśnikiem położenie klina świetlnego (doświetlającego pobocze) dla ruchu LHD i RHD uzyskiwano poprzez prosty obrót całej żarówki o 15 stopni. Ponieważ przesłona jest wewnątrz żarówki powodowało to przeniesienie klina świetlnego na drugą stronę jezdni. Po ściągnięciu tylnej pokrywki w reflektorze widać wyraźnie, że żarówka w lampie kontynentalnej ma swoje wyprowadzenia ustawione dokładnie pionowo (środkowe poziomo), natomiast żarówka w reflektorze angielskim osadzona jest "krzywo" Często konstrukcja gniazda lampy ma niewielkie blokady, po wyłamaniu których można żarówkę osadzić w pozycji kontynentalnej. I to jest najważniejsza przyczyna zmiany kształtu promienia światła. Szkło ma znaczenie drugorzędne - w zasadzie wystarczy przestawić żarówkę i przegląd powinien przejść (jeżeli diagnosta nie będzie za bardzo dociekliwie oglądać szkła). Lustra są takie same - kiedyś nie było skomplikowanych programów komputerowych do projektowania reflektorów i lustra robiono jako wycinek elipsoidy z blachy pokrywanej srebrem lub aluminium.
-Wraz z pojawieniem się programów do produkcji luster plastikowych, wielopłaszczyznowych funkcję kształtowania pozycji klina świetlnego przejął kształt lustra. Pomimo braku przesłony na żarówce i gładkich szyb reflektora klin znajduje się po pożądanej stronie. Jest oczywiście mała przesłona przed żarówką światła mijania - jednak jej zadaniem jest jedynie zabezpieczenie kierowców jadących z naprzeciwka przed BEZPOŚREDNIM promieniowaniem od żarówki mogącym również powodować olśnienie. Tak więc w tym przypadku wymiana odbłyśnika jest konieczna.
-Jeżeli chodzi o reflektory soczewkowe - to w przeważającej większości przypadków odpowiednią pozycję "klina" uzyskuje się poprzez przesłonę na linii wiązki światła. Tutaj już jest wiele rozwiązań: może to być elektromagnes przesuwający przesłonę i zmieniający światło mijania w drogowe, może to być mechanicznie (ręcznie) przesuwana przesłonka umożliwiająca używanie świateł w krajach o ruchu "drugostronnym".
W tym przypadku najczęściej odbłyśnik, soczewka i ew. szkło przed soczewką są takie same dla LHD i RHD - inny jest jak napisałem kształt przysłony. |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 18 Listopad 2009, 18:49
|
|
|
Gerri napisał/a: | Często konstrukcja gniazda lampy ma niewielkie blokady, po wyłamaniu których można żarówkę osadzić w pozycji kontynentalnej. I to jest najważniejsza przyczyna zmiany kształtu promienia światła. Szkło ma znaczenie drugorzędne - w zasadzie wystarczy przestawić żarówkę i przegląd powinien przejść (jeżeli diagnosta nie będzie za bardzo dociekliwie oglądać szkła). |
czekałem na kogoś kto wypowie się jak filozof i mnie zainspiruje do przerobienia tego......
ile bym nie zarabiał to "szkoda" mi kupować nowe z serwisu, może gdyby tak nie zdzierali......
i faktycznie masz rację w odbłyśniku widać ewidentnie coś na styl "wyłamywanki" tylko muszę pomyśleć co po przekręceniu hehe |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
|