Przerwa miedzy rozrusznikiem i stacyjką |
Autor |
Wiadomość |
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 11 Listopad 2009, 18:12 Przerwa miedzy rozrusznikiem i stacyjką
|
|
|
Mam taki problem czasami nie kręci mi rozrusznik - powiedzmy raz na 5-8 razy , przy próbie zapalenia kluczykiem światła i kontrolki nie przygasają .
Dodam że wymieniony mam niedawno automat,szczotkotrzymacz i kostka stacyjki.
Podpiąłem sobie dodatkowy przewód z rozrusznika i gdy nim dotknę do PLUSa rozrusznik normalnie kręci i zapala silnik.
Więc przerwa jest gdzieś na przewodzie od rozrusznika do wtyczki która wpięta jest w kostkę stacyjki - zwieranie w tej wtyczce pinów 30 i 50 nie uruchamia rozrusznika co jest potwierdzeniem że przerwa jest właśnie na tym przewodzie.
Pytanie którędy i przez co po drodze idzie ten przewód od rozrusznika do stacyjki ?
Może po drodze jest jakiś przekaźnik albo coś innego ? |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 11 Listopad 2009, 18:21
|
|
|
Lonek, o ile dobrze pamiętam, obwód rozrusznik - stacyjka nie ma zabezpieczen w postaci bezpieczników/przekaźników. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 11 Listopad 2009, 18:33
|
|
|
Lonek napisał/a: | Pytanie którędy i przez co po drodze idzie ten przewód od rozrusznika do stacyjki ? |
Przez włącznik elektromagnetyczny i tam masz przerwę - czytaj - wypalone styki wymień włącznik i będzie palił |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
|
|
|
|
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 11 Listopad 2009, 19:07
|
|
|
Jary napisał/a: | Lonek napisał/a: | Pytanie którędy i przez co po drodze idzie ten przewód od rozrusznika do stacyjki ? |
Przez włącznik elektromagnetyczny i tam masz przerwę - czytaj - wypalone styki wymień włącznik i będzie palił |
Jeżeli mówisz o wyłączniku przy rozruszniku to jak napisałem powyżej "wymieniłem niedawno automat" czyli ten wyłącznik - ponadto gdyby on był uszkodzony to bym nie zapalił auta "na drucik" jak opisałem powyżej.
[ Dodano: 11 Listopad 2009, 18:11 ]
Skrzynia manual mam .... a tamten opis z linku dot. automatu |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
|
|
|
|
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 13 Listopad 2009, 18:58
|
|
|
Dzięki za ten schemat ale..........Qrde .........nie mogę go znaleźć ten przekaźnik ........na schemacie pisze " STARTER LOCK-OUT RELAY MODULE (LEFT KICK PANEL) " ........ gdzie jest ten (LEFT KICK PANEL) |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 13 Listopad 2009, 21:29
|
|
|
Ten przekaźnik występuje, jeżeli masz zamontowany fabryczny system antykradzieżowy - jest na schemacie adnotacja "anti theft" i będziesz miał adnotację w rozszyfrowanym VIN-ie |
|
|
|
|
damian_2002
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 46 Skąd: pszczółki
|
Wysłany: 14 Listopad 2009, 08:11
|
|
|
Do rozrusznika prowadzą 2 przewody. Gruby i cienki. Z tym pierwszym najczęściej nic się nie dzieje, jednak ten cienki lubi się delikatnie mówiąc zestarzeć. Moje zalecenie to lekko pociągnąć na ten cienki i być może znajdziesz przerwę. Ale może elektromagnes się po woli kończyć. Miałem podobnie w pugu wymieniłem elektromagnes i hulał.
PS w kostce za stacyjką są dwa piny 30 i z żadym nie kręci? Wiem, że czasem problem tkwi właśnie w samej kostce. Spróbój ją rozebrać jak się da i zewrzeć odpowiednie przewody. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 14 Listopad 2009, 09:14
|
|
|
damian_2002 napisał/a: | Do rozrusznika prowadzą 2 przewody. Gruby i cienki. Z tym pierwszym najczęściej nic się nie dzieje, jednak ten cienki lubi się delikatnie mówiąc zestarzeć. Moje zalecenie to lekko pociągnąć na ten cienki i być może znajdziesz przerwę. Ale może elektromagnes się po woli kończyć. Miałem podobnie w pugu wymieniłem elektromagnes i hulał.
PS w kostce za stacyjką są dwa piny 30 i z żadym nie kręci? Wiem, że czasem problem tkwi właśnie w samej kostce. Spróbój ją rozebrać jak się da i zewrzeć odpowiednie przewody. Pozdrawiam |
Ojjjjjjjjjjj Kolego ...poczytaj d o k ł a d n i e .co pisałem
- elektromagnez[automat] n o w y - zresztą kręci prze 'dodatkowy' kabelek bez problemu
- kostka n o w a
pin 30 i 50 zwierany we w t y c z c e do kostki [ i cisza] |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 14 Listopad 2009, 10:54
|
|
|
Lonek napisał/a: | pin 30 i 50 zwierany we w t y c z c e do kostki [ i cisza] |
Wydaje się że masz przyczynę, a o "cienkim" przewodzie pisał już Kol. damian_2002 |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 18:52
|
|
|
po pierwsze to nie łaź wszędzie i nie wal postów z linkiem do twojego "problemu" bo to śmieszne
po drugie jedź zrób rozrusznik.... |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
czarli1981
Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: NNI
|
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 18:57
|
|
|
Dzięki za porady, sorry za łażenie wszędzie ale dopiero raczkuję na tym forum ,więc uważasz że to w 100% rozrusznik. Dziś zajrzałem pod auto przeczyściłem styki i zobaczymy. |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 19:11
|
|
|
czarli1981, przeczyść też klemy od akumulatora. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
czarli1981
Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: NNI
|
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 19:19
|
|
|
To też już uczyniłem ,dziś czyściłem i odrdzewiałem wszystko co napotkałem na drodze pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Myślę że jutro rano będzie chwila prawdy, bo teraz jest ok. |
_________________ W202 C 200T Kompressor Elegance 1998r
WDB2020821F795865 |
|
|
|
|
|