poziom w zbiorniku do plynu chlodzacego. |
Autor |
Wiadomość |
remolmar
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 164 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 02:03 poziom w zbiorniku do plynu chlodzacego.
|
|
|
hej,
wlasnie dzis posprawdzaem sobie takie tam plyny w aucie i stwierdzilem ze chyba mam malo w chlodnicy. Pytanko nastepujace ponmiewaz niema tam zadnego znaczka MAX i MIN ile trzeba dolac-do mniej wiecej jakiego poziomu . Podejzewam ze troche sie go juz wyparowalo poniewaz zauwazylem przy rurce wychodzacej z niego na gorze slady wyschnietej cieczy.
pozdrawiam
ps moge umiescie fotki jesli ktos moglby okreslic w ktorym miejscu powinnien byc poziom plynu przy prawidlowym zaaniu
nieiwem czy to zrozumiale napisalem ale peweni wszyscy w temacie wiedza o co chodzi. |
_________________ C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 08:35
|
|
|
Jeśli masz na prawym nadkolu auta zbiornik wyrównawczy płynu chłodzenia, to ma on zapewne rant mniej więcej w 3/4 wysokości... to jest wyznacznik poziomu płynu chłodzącego przy zimnym silniku... przy gorącym silniku może być ok. 1 cm wyższy... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
remolmar
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 164 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 10:23
|
|
|
ok,
a czy ten rant znajduje sie z boku z prawej strony zbiornika czy z przodu - patrzac od strony otwartej maski tuz przy skrzynce z filtrem powietrza?
mam pytnko czy sadzicie ze lepiej jest wymienic caly plyn czy wystarczy dolac?
Czy da sie to zrobic w prosty sposob na ulicy czy potrzebny jest garaz itd.
pozdrawiam |
_________________ C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii
|
|
|
|
|
DarekGA
270000km
Pomógł: 22 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 273 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 10:42
|
|
|
Rant tworzy zgrzew górnej i dolnej części zbiornika. Płyn można dolać ale lepiej jest sprawdzić w jakimś warsztacie punkt krzepnięcia płynu i wtedy podjąć decyzję czy wymieniać płyn czy jeszcze niekoniecznie. Generalnie powinno się wymieniać płyn co 3 lata ze względu na utratę przez płyn właściwości antykorozyjnych chroniących wnętrze układu chłodzenia. |
_________________ C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
|
|
|
|
|
piotrfire
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 80 Skąd: Prawiewrocław
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 21:33
|
|
|
A nie swiciła ci kontrolka od niskiego poziomu płynu? |
_________________ ML w163 320 |
|
|
|
|
remolmar
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 164 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 22:20
|
|
|
nie nic sie nie swieci. a ktora to mialaby byc kontrolka???
pozdr |
_________________ C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii
|
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 22:35
|
|
|
remolmar napisał/a: | a ktora to mialaby byc kontrolka??? |
ta z namalowaną chłodnicą.
Po ustawieniu kluczyka w poz.II powinna się świecić a jak odpalisz auto to gaśnie, wtedy masz pewność że nie jest spalona żaróweczka. |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
remolmar
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 164 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 22:48
|
|
|
wszystko sie zapal i wszystko gasnie |
_________________ C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii
|
|
|
|
|
Piotr8
SILVER
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 195 Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 23:16
|
|
|
Witam
Prawidłowy poziom płynu chłodzącego powinien być (na zimnym silniku) na połączeniu górnej części zbiorniczka (czarnej) z dolną jasną (beżową) na tzw.: falcu, rancie.
Pozdrawiam
Piotr |
_________________ C 200 T -`97 Elegance
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 1 Październik 2007, 02:07
|
|
|
Piotr8 napisał/a: | Prawidłowy poziom płynu chłodzącego powinien być (na zimnym silniku) na połączeniu górnej części zbiorniczka (czarnej) z dolną jasną (beżową) na tzw.: falcu, rancie. |
No właśnie dokładnie to samo mu wyżej napisałem |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
maromer
C200 Sport 95r
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 444 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 1 Październik 2007, 17:17
|
|
|
witam
mam prośbę czy moglibyście zrobić zdjęcia tego zbiorniczka, jak jest i z czym połączony? Chodzi mi o to co muszę zrobić, żeby zamontować taki właśnie zbiorniczek. Z tego co się orientuję, to do tego zbiorniczka podłącza się dwa przewody(gruby i cienki), i gdzie się je podłącza?
pozdro |
_________________ C200 Sport 95r LPG
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 1 Październik 2007, 23:50
|
|
|
Poniżej na zdjęciu z metalowym korkiem. Widać wyraźny rant, który wyznacza prawidłowy poziom płynu przy zimnym silniku...
Z tyłu poziomo cienki wężyk przelewowy, prowadzący płyn puszczony przez korek...
U dołu zdjęcia cienki przewód odpowietrzający...
U dołu zbiornika od strony silnika (niewidoczny na zdjęciu) znajduje się główny przewód idący do termostatu i dolnego króćca chłodnicy.
p.s.
Dlaczego nie działa wstawianie zdjęć bezpośrednio do postu
Wysłac posta poprzez Odpowiedz tez coś nie mogę... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Piotr8
SILVER
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 195 Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
|
Wysłany: 2 Październik 2007, 00:40
|
|
|
maromer napisał/a: | zdjęcia tego zbiorniczka |
Witam
Oto foto zbiorniczka płynu chłodzącego, zaznaczyłem czerwoną kreską i wskazałem strzałką poziom płynu.
Kwestia montażu i podłączeń hmm...najlepiej ściągnij instrukcję naprawy w naszym dziale.
Pozdrawiam
Piotr
Silnik C 200 - 136KM płyn chłodniczy.JPG
|
|
Plik ściągnięto 2565 raz(y) 94,82 KB |
|
_________________ C 200 T -`97 Elegance
|
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 2 Październik 2007, 00:56
|
|
|
przez korek w zbiorniczku widac takie wyciecia w srodku, sa dwie pionowe kreski od strony szyby, widzial je ktos ?
moze to max poziom plynu to wlasnie do tych kresek :/ |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 2 Październik 2007, 03:15
|
|
|
btx napisał/a: | moze to max poziom plynu to wlasnie do tych kresek :/ |
Ileż można pisać, ze poziom mam być do rantu... na zimnym silniku... na gorącym może być 1cm wyżej... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|