Gorący silnik - długo kręci, co jest? |
Autor |
Wiadomość |
sliderukps
220D 96r.
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 126 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 11 Maj 2009, 21:49
|
|
|
No pomysł jaki poddał ADAMS w sumie łatwo sprawdzić, przełożyć na chwilę inny akumulator i się okaże po 1 dniu. A odnośnie samej pompy, to wcześniej pomyliłem się mówiąc że ją uszczelniali, ponieważ całkowicie ją wymienili, a jeżeli nie czuć ropy na rozgrzanym na maxa silniku to chyba układ będzie szczelny. |
_________________ WDB2021211A403383 - 220D 96r.
|
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2016, 16:55
|
|
|
Podepnę się do tematu .
Od dłuższego czasu borykam się z problemem długiego kręcenia na ciepłym silniku w swoim MB C180 W202, 1994 rok, PB + LPG.
Problem pojawił się już końcem kwietnia 2016 roku. Od samego początku było obstawiane że będą to świece bądź filtr paliwa.
Początkiem maja 2016 roku zabrałem się za wymianę (i tu w kolejności napiszę co było robione)
* Maj: Wymiana 4 świec zapłonowych.
* Maj: Wymiana filtra powietrza.
* Maj: Wymiana filtru paliwa.
* Czerwiec: Wlanie 200 ml STP Formuła Do Czyszczenia Wtryskiwacz do baku.
* Czerwiec: Test akumulatora + prostowanie akumulatora był nie doładowany.
* Czerwiec: Sprawdzenie czujnika położenia wału korbowego.
* Lipiec: Diagnostyka komputerowa LPG + ustawienia.
* Sierpień: Diagnostyka komputerowa - zero błędów.
* Wrzesień: Czyszczenie regulatora ciśnienia paliwa.
* Wrzesień: Jazda 3 dni na Pb tylko i za każdym razem jest tak samo, na zimnym pali na "dotyk" na ciepłym już nie.
* Wrzesień: Sprawdzenie czujnika temperatury cieczy (nie tego co jest do wskazówki tylko tego co jest w silniku).
Sprawdzenie czujnika położenia wału korbowego zmierzyłem go miernikiem i ma takie wartości/oporność jak:
* po nocy po staniu 8 - 10 godzin pali na "dotyk", wówczas (przed uruchomieniem MB) ma 814 Ohm,
* po przejechaniu 5 km ma już 904 Ohm (zmierzone zaraz po wyłączeniu MB) i próba odpalenia tak do 5 minut jest jeszcze na "dotyk" ale też różnie bywa,
* po 3 godzinach stania ma już 891 Ohm (zmierzone przed uruchomieniem MB) i nie opalę na "dotyk" tylko kręci parę sekund.
Sprawdzenie czujnika temperatury cieczy (odkręciłem go, wyczyściłem był delikatny nalot) zmierzyłem go miernikiem i ma takie wartości/oporność jak:
* Na zimnym silniku (po nocy) czujnik temperatury cieczy ma 3.93 - po przeliczeniu daje to 3930 omów.
* Na gorącym silniku (80 stopni) czujnik temperatury cieczy ma 0.49 - po przeliczeniu daje to 490 omów.
* Napięcie: 0.00 V przy wyciągniętych kluczykach. 4.93 V przy przekręconym zapłonie, samoczynne uruchomienie się wiatraka .
Spalanie LPG w normie - miasto 12 - 13 l/100 km, trasa 10 - 11 l/100 km.
Przyznam że na prawdę sam już nie wiem co może być nie tak. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł co może być jeszcze nie tak bądź co może być jeszcze przyczyną długiego kręcenia na ciepłym silniku?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2016, 14:32
|
|
|
Wymień regulator ciśnienia paliwa bo samo czyszczenie to za mało moim zdaniem. |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2016, 15:49
|
|
|
Myślisz że to regulator paliwa może dawać w kość?.
A pompa paliwa też może mieć takie objawy dawać długiego kręcenia na ciepłym silniku?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2016, 16:54
|
|
|
U mnie był taki sam objaw. Na rozgrzanym silniku kręcił i kręcił za nim zapalił. Wymieniłem regulator i mam spokój już ładnych parę lat. |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2016, 17:06
|
|
|
A jakie miałeś objawy wadliwego regulatora ciśnienia paliwa?.
Co się z nim działo?.
To by wychodziło że nie żaden czujnik wału, cieczy, nie pompa paliwa tylko regulator ciśnienia paliwa.
Już go raz wyciągałem i nie było nic z nim takiego co by zaniepokoiło mnie. Nie było czuć Pb. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2016, 21:47
|
|
|
Właśnie za dużo tych niepewności jest, prawdę mówiąc teraz może być wszystko.
Jeszcze tym bardziej że już po nocy nie bardzo chcę palić na dotyk a jeszcze po nocy palił na dotyk. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
|