kontrolka świec żarowych |
Autor |
Wiadomość |
krzemo
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 97 Skąd: Wies Warszawa
|
Wysłany: 30 Październik 2007, 10:43 kontrolka świec żarowych
|
|
|
Ello,
Temat chyba juz poruszany ale odpowiedzi konkretnej nie znalazlem. Własciwie moje pytanie pojawia sie dlatego ze objaw ktory mam opisany tu zostal jako usterka.
Do sedna:
Po odpaleniu auta - zawsze odpala za pierwszym razem - zaraz po zakreceniu. Oczyiwscie odczekuje te kilka sekund zanim zgasnie kontrolka swiecy zarowej. Zaraz po odpaleniu zapala sie na jakies 30 sekund kontrolka wlasnie swiec zarowych. Ktos napisal ze to sygnał błedu silnika - moge sie dowiedziec cos wiecej na ten temat? Cos powaznego? Dodam ze autko jezdzi dobrze, nie kopci, rowne obroty na zimnym jak i na cieplym silniku.... Na zimnym jest glosniejszy ale to chyba akurat normalne.
pozdrawiam,
krzemo |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 30 Październik 2007, 12:08
|
|
|
spalpna któraś świeca |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 30 Październik 2007, 12:30
|
|
|
Tak jak napisal kolega pstrąg21 |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
krzemo
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 97 Skąd: Wies Warszawa
|
Wysłany: 30 Październik 2007, 12:52
|
|
|
Ello,
No dzieki za szybka odpowiedz ale spalona moze byc jakos czesciowo? Bo nie czuje jakis zlych obajwow.
Pozdrawiam,
Krzemo |
|
|
|
|
halik_ltd
C220T CDI ESPRIT
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 30 Październik 2007, 13:19
|
|
|
WITAM
Puki jest ciepło nie odczujesz różnicy(zwłaszcza w sześciocylindrowcu), kłopoty mogą zacząć się w czasie odpalania zimnego silnika na mrozie. |
_________________ Sprzedany W202 C220T CDI ESPRIT
WDB2021931F773512
R.I.P.: W202 C250TD Combi ESPRIT - WDB2021881F487057
|
|
|
|
|
intel386
intel386
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 52 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30 Październik 2007, 17:18
|
|
|
Miałem to: spalona świeca żarowa. Musisz sprawdzić czy jedna ze świec nie padła. Da sie to zrobić omomierzem a nawet próbnikiem na 12 V - trzeba odpiąć wtyk świec w komorze silnika. Może to też być błąd przekaźnika świec - jeśli się uszkodził - będzie drożej. |
_________________ Śpiesz się powoli! W202 C200D OM601 1994 75KM nautic blue niebieskie wnętrze, skórzane boczki i kierownica... Samodzielnie dołożone: spojler, podłokietnik, ciemne lampy po lifcie, szyba tylna z anteną. 10 głośników. Średnie spalanie to max 6,5l 100km.
|
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 1 Listopad 2007, 12:56
|
|
|
odepnij gruba wtyczke od automatu do grzania swiec i omomierzem sprawdz czy sa sprawne. wartosc swiecy okolo 0,9 ohma jak inna do do wyyyyyymiany. wymiana jest uciazliwa na tyle ze moze sie skonczyc zdjeciem głowicy.
druga sprawa jest taka a malo kto to wie ze jezeli jest spalona kontolka silnika to wtedy tez moze w zamian palic sie kontrolka swiec prze jakis usterkach.
pozdro. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
mariox
Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 4 Skąd: lodz
|
Wysłany: 1 Marzec 2008, 20:00
|
|
|
mialem ten sam problem pierwszaa rzecz to faktycznie swiece ale w moim przypadku byl to przekaznik stojac przodem do silnika jest po prawej stronie zaraz pod kielichem prawego amorka pozdro |
|
|
|
|
Jarek_W
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 47 Skąd: Sz-cin
|
Wysłany: 2 Marzec 2008, 14:54
|
|
|
waldek500 napisał/a: | odepnij gruba wtyczke od automatu do grzania swiec i omomierzem sprawdz czy sa sprawne. wartosc swiecy okolo 0,9 ohma jak inna do do wyyyyyymiany.. |
Bardziej wiarygodnym sposobem jest użycie żarówki 12V o stosunkowo dużej mocy (może być nawet 100W). Do żarówki dołączamy kable, jeden z nich łączymy z plusem (złącze do ładowania po tej samej stronie co przkaźnik świec) i do wypiętej wtyczki z kablami do świec po koleii przyłączamy drugi kabel od żarówki. Jak żarówa świeci pełnym światłem to świeca powinna być ok.
I ostrożnie z potencjalną wymianą. Świece lubią się urywać. |
_________________ W210 E300 T DT - Italanka |
|
|
|
|
RYCHOSND
WDB2021941f966610
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 166 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Listopad 2008, 15:53
|
|
|
Czyli lepiej wstawic na warsztat w razie co to niech oni sie martwią??
A Ile kosztują swieczki??
Pozdrawiam |
_________________ Rusty Garage
mechanika samochodowa i motocyklowa
ul Parowcowa 18/22 Warszawa tel 883-599-555
|
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 8 Listopad 2008, 10:09
|
|
|
RYCHOSND napisał/a: | Czyli lepiej wstawic na warsztat w razie co to niech oni sie martwią?? |
ale na warsztacie sprawdza czy da sie wykrecic lekko jak nie to zadzwonia do ciebie ze moga probowac ale jak sie zerwie swieca to oczywiscie na twoja odpowiedzialnosc dlatego ja robie to sam bo jak urwe swiece to 400 zl w lomiankach biora za wykrecenie takiej swiecy(w siedlcach podobo 250 ale nie mam pojecia gdzie).
a odkrecic zapieczona swiece nie jest trudno odpowiedni srodek(podawalem w jakims poscie jego nazwe) jeden dzien wolnego pare piw i odkrecisz
pozdro
[ Dodano: 8 Listopad 2008, 10:13 ]
tu masz dokladny opis jak to zrobic i w moich postach masz podany ten srodek do pomocy w odkreceniu swiec http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=1322 |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
PAWELM
Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 24 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 18 Październik 2012, 11:54
|
|
|
Zapytam z innej strony. Jakie sa konsekwencje dla silnika, samochodu, jesli sie od razu nie zmieni swiecy? Ile mozna jezdzic ze spalona swieca? |
_________________ pm |
|
|
|
|
kołczu
Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 60 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Październik 2012, 15:15
|
|
|
Ile wlezie przynajmniej. W124 jak miałem to jedna świeca była chyba od nowości nie wymieniana bo dostęp to tragedia. I tak jeździł. Z czasem zapaliła się kontrolka i wtedy już 2 zostały. Zapal bez problemu do 3 stopni na plusie. Potem już na 2/3 razy. No i aż do wymiany. Z czasem na pewno rozrusznik dostał by (wiadomo ile razy kręcisz tyle zżera prądu na rozruch) Czym zimniej tym gorzej będzie zapalał a zima tusz tusz. |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1637 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 18 Październik 2012, 17:28
|
|
|
Tusz tusz? do drukarek? REALLY? |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 18 Październik 2012, 18:34
|
|
|
PAWELM napisał/a: | Zapytam z innej strony. Jakie sa konsekwencje dla silnika, samochodu, jesli sie od razu nie zmieni swiecy? Ile mozna jezdzic ze spalona swieca? | P
Przy jeździe ze spaloną świecą spalisz przekaźnik. Niestety tego doświadczyłem |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
|