Wymiana drugiego termostatu w C200 CDI. Chłodnica paliwa. |
Autor |
Wiadomość |
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1075 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Październik 2015, 21:00
|
|
|
Muciek napisał/a: | badmojo, wymieniłeś obydwa? |
Nie. Ten mały tylko, bo ten główny w zeszłym roku wymieniałem. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
LewyPas
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 324 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Październik 2015, 21:25
|
|
|
Ona powinna być zimna... przynajmniej u mnie tak jest po wymianie. Rozgrzewa się po ok. 8 km przy takiej obecnej temperaturze i utrzymuje.
P.S. U mnie niestety bez zdjęcia chłodniczki nie dało rady... ;/ |
_________________ Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r - |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1075 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Październik 2015, 22:09
|
|
|
LewyPas, a sprawdź, czy przy ok. 65st.C masz ciepły ten plastik nad termostatem. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
LewyPas
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 324 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Październik 2015, 15:14
|
|
|
Cały czas wszystko zimne. Wężyki, ten plastik i cała chłodnica. Przy 85* tak samo. |
_________________ Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r - |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1075 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Październik 2015, 11:04
|
|
|
LewyPas napisał/a: | Cały czas wszystko zimne. Wężyki, ten plastik i cała chłodnica. Przy 85* tak samo. |
Hmmm... No to kiedy on się powinien otworzyć...?
Ja mam obudowę tego termostatu ciepłą (nie gorącą) już przy 60szt.C |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
LewyPas
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 324 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Październik 2015, 11:22
|
|
|
Też nie wiem, jeszcze nie miałem sytuacji, aby on się otworzył... chłodnica cały czas zimna. |
_________________ Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r - |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1075 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Listopad 2015, 17:46
|
|
|
Oddałem termostat do reklamacji, ale Muciek miał chyba rację, bo główny też zaczął puszczać. Niemniej ten mały był ciepły od samego początku, więc też musiał puszczać.
Wymienię główny, włożę nowy mały i zobaczymy...[/b] |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Grudzień 2015, 19:18
|
|
|
Tak sobie czytam i się zastanawiam, czy ten watek ma prawidłowy temat. Jest ktoś kto mógłby mi wyjaśnić, po co chłodzi się paliwo?
Wiem, że jest termostat paliwa, ale z tego co zaobserwowałem pod maską, to jest on na silniku przed filtrem jeszcze.
Tutaj wygląda mi to bardziej na słynny drugi termostat w CDI'ku w układzie chłodzenia, którego sam nie byłem w stanie znaleźć, a nawet słyszałem opinie, że go wcale nie ma. |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1075 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 16 Grudzień 2015, 03:15
|
|
|
Niedzwiad, W CR paliwo ze względu na duże ciśnienie w układzie dość mocno się rozgrzewa, stąd w Mercedesie był stosowany układ do jego chłodzenia. Albo szybszego zagrzania w przypadku niskiej temperatury. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
RemkoK
S220 CDI
Dołączył: 04 Lip 2021 Posty: 38 Skąd: Sieklówka
|
Wysłany: 10 Styczeń 2022, 22:51
|
|
|
Sprintery, rok 2004 miały jeszcze na powrocie paliwa do baku wężownice, która dodatkowo schładzała paliwo. Przy bezpośrednim wtrysku chłodzenie paliwa jest konieczne.
Wracając do tematu małego termostatu, moje auto też się baaardzo długo nagrzewa (jeśli chodzi o wskaźnik). Ta mała chłodnicza robi się ciepła po 2 - 3km, ale po takim dystansie nawiew na 1 zaczyna dmuchać cieplutkim powietrzem (chociaż wskazówka stoi). Żeby nagrzał się do temperatury chociaż 50-60°Ć trzeba sporego dystansu, rzędu 20km. Cała sytuacja dotyczy zimy i do tego mam zasłoniętą chłodnicę.
Dogrzewacz pomagał, ale odpalił mi tylko kilka razy - kopcąc jak parowóz następnie wziął i umarł |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 13 Styczeń 2022, 21:31
|
|
|
RemkoK napisał/a: | Sprintery, rok 2004 miały jeszcze na powrocie paliwa do baku wężownice, która dodatkowo schładzała paliwo. |
powiem Ci szczerze, że kiedyś tez tak myślałem. Ale to chyba bardziej jest związane z niezapowietrzaniem układu.
Niektóre silniki CR mają na tyle dużą wydajność, że za mała ilość ciepła resztkowego jest wytwarzana.
Co nowsze modele maja juz elektryczna nagrzewnicę w desce, więc grzeje środek zanim sie silnik nagrzeje |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 26 Listopad 2022, 16:00
|
|
|
test |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
|