Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana drugiego termostatu w C200 CDI. Chłodnica paliwa.
Autor Wiadomość
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24 Październik 2015, 20:57   

badmojo, wymieniłeś obydwa?
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1075
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Październik 2015, 21:00   

Muciek napisał/a:
badmojo, wymieniłeś obydwa?

Nie. Ten mały tylko, bo ten główny w zeszłym roku wymieniałem.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
LewyPas 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 324
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Październik 2015, 21:25   

Ona powinna być zimna... przynajmniej u mnie tak jest po wymianie. Rozgrzewa się po ok. 8 km przy takiej obecnej temperaturze i utrzymuje.
P.S. U mnie niestety bez zdjęcia chłodniczki nie dało rady... ;/
_________________
Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r -
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1075
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Październik 2015, 22:09   

LewyPas, a sprawdź, czy przy ok. 65st.C masz ciepły ten plastik nad termostatem.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
LewyPas 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 324
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Październik 2015, 15:14   

Cały czas wszystko zimne. Wężyki, ten plastik i cała chłodnica. Przy 85* tak samo.
_________________
Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r -
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1075
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Październik 2015, 11:04   

LewyPas napisał/a:
Cały czas wszystko zimne. Wężyki, ten plastik i cała chłodnica. Przy 85* tak samo.

Hmmm... No to kiedy on się powinien otworzyć...?
Ja mam obudowę tego termostatu ciepłą (nie gorącą) już przy 60szt.C
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
LewyPas 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 324
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Październik 2015, 11:22   

Też nie wiem, jeszcze nie miałem sytuacji, aby on się otworzył... chłodnica cały czas zimna.
_________________
Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r -
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1075
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Listopad 2015, 17:46   

Oddałem termostat do reklamacji, ale Muciek miał chyba rację, bo główny też zaczął puszczać. Niemniej ten mały był ciepły od samego początku, więc też musiał puszczać.
Wymienię główny, włożę nowy mały i zobaczymy...[/b]
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Grudzień 2015, 19:18   

Tak sobie czytam i się zastanawiam, czy ten watek ma prawidłowy temat. Jest ktoś kto mógłby mi wyjaśnić, po co chłodzi się paliwo?
Wiem, że jest termostat paliwa, ale z tego co zaobserwowałem pod maską, to jest on na silniku przed filtrem jeszcze.
Tutaj wygląda mi to bardziej na słynny drugi termostat w CDI'ku w układzie chłodzenia, którego sam nie byłem w stanie znaleźć, a nawet słyszałem opinie, że go wcale nie ma. :mrgreen:
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1075
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Grudzień 2015, 21:41   

Niedzwiad, Tu poczytaj:
http://www.w202.pl/viewto...drugi+termostat
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 16 Grudzień 2015, 03:15   

Niedzwiad, W CR paliwo ze względu na duże ciśnienie w układzie dość mocno się rozgrzewa, stąd w Mercedesie był stosowany układ do jego chłodzenia. Albo szybszego zagrzania w przypadku niskiej temperatury.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
RemkoK 
S220 CDI

Dołączył: 04 Lip 2021
Posty: 38
Skąd: Sieklówka
Wysłany: 10 Styczeń 2022, 22:51   

Sprintery, rok 2004 miały jeszcze na powrocie paliwa do baku wężownice, która dodatkowo schładzała paliwo. Przy bezpośrednim wtrysku chłodzenie paliwa jest konieczne.
Wracając do tematu małego termostatu, moje auto też się baaardzo długo nagrzewa (jeśli chodzi o wskaźnik). Ta mała chłodnicza robi się ciepła po 2 - 3km, ale po takim dystansie nawiew na 1 zaczyna dmuchać cieplutkim powietrzem (chociaż wskazówka stoi). Żeby nagrzał się do temperatury chociaż 50-60°Ć trzeba sporego dystansu, rzędu 20km. Cała sytuacja dotyczy zimy i do tego mam zasłoniętą chłodnicę.
Dogrzewacz pomagał, ale odpalił mi tylko kilka razy - kopcąc jak parowóz następnie wziął i umarł :? :roll: :|
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 13 Styczeń 2022, 21:31   

RemkoK napisał/a:
Sprintery, rok 2004 miały jeszcze na powrocie paliwa do baku wężownice, która dodatkowo schładzała paliwo.

powiem Ci szczerze, że kiedyś tez tak myślałem. Ale to chyba bardziej jest związane z niezapowietrzaniem układu.
Niektóre silniki CR mają na tyle dużą wydajność, że za mała ilość ciepła resztkowego jest wytwarzana.
Co nowsze modele maja juz elektryczna nagrzewnicę w desce, więc grzeje środek zanim sie silnik nagrzeje
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 26 Listopad 2022, 16:00   

test
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,095 sekundy. Zapytań do SQL: 9