|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Camel- 3 Czerwiec 2010, 08:46 |
Demontaż podsufitki w sedanie (wymiana demontaż szyberdachu) |
Autor |
Wiadomość |
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 14:59 Demontaż podsufitki w sedanie (wymiana demontaż szyberdachu)
|
|
|
Cześć,
Przymierzam się pomału do podmianki szyberdachu na szklany :> Czytam sobie WISa, ale on mi się wydaje, trochę przesadza z opisem demontażu jej, przez co nic nie rozumiem Wiem, że trzeba ściągnąć okładzinę wszystkich słupków, uchwyty, zasłonki, lampki no i lusterko. Ale co dalej? Za pewne w wersji bez szybera jest nieco prościej, ale może ma ktoś doświadczenie Np. Axwell jak rozbierał granatową
Pozdrawiam.
Pioterek:
Witam,
Dokładnie taki sam manewr wykonałem w mojej poprzedniej Celinie Efekt super, tylko mój szklany szyber kosztował 300 zł ponad 2 lata temu.
Jak masz kompletny szyberdach z ramą to zobaczysz po obwodzie otwory na śruby. Aby dobrać się do tych śrub podsufitkę musisz zdjąć. Oprócz tego musisz mieć zdjętą tapicerkę szybra. Dalej trzeba zrobić sporo roboty. Ja męczyłem się z szybrem cały wieczór.
Musisz zdemontować następujące rzeczy:
1. Słoneczniki razem z uchwytami - śrubokręt krzyżakowy i odkręcasz, uchwyt słonecznika przy lampce: podważasz zaślepkę odchylasz i widzisz śrubę
2. Lampki oświetlenia wnętrza przód i tył: przód zdejmujesz klosze - podważasz i masz 2 śruby na śrubokręt krzyżakowy, po odkręceniu śrub lampka siedzi jeszcze na zatrzaskach - podważasz i wyjmujesz. Będziesz widział silnik szyberdachu po zdjęciu lampki przedniej i też możesz go od razu zdemontować. Tylną lampkę podważasz jak do wymiany żarówki i zdejmujesz.
3. Osłony słupków A - podważasz delikatnie od strony miśkowej uszczelki - jak ją zdejmiesz to podejrzysz jak to siedzi. Miśkowe uszczelki też od razu ściągnij, bo na nich podsufitka się opiera - ja ich całkiem nie ściągałem, tylko tyle ile trzeba.
4. Osłony słupków B - jak zdejmiesz te uszczelki miśkowe to zobaczysz chyba po jednej albo po dwie blaszki które trzymają tę osłonę do słupka - trzeba podważyć i zdjąć ją z tego zatrzasku. u dołu masz plastik na dwie śruby czy jedną? nie pamiętam - śrubokręt krzyżakowy i odkręcasz: po tym cała osłona słupka wisi na pasie bezpieczeństwa - na tym etapie to pozstawiłem.
5. Osłony słupka C - trzymają się na plastykowych zaczepach-odlewach z plastyku tych osłon. Trzeba uważać aby nie połamać uchwytów: ten na samej górze przy podsufitce jest w kształcie największego haka, dwa pozostałe ciut mniejsze i teraz uwaga: aby to bezpiecznie zdemontować trzeba zrobić tak: dociskasz boczek do słupka, dociśnięty boczek lekko przesuwasz w tył auta, aby haczyki się wypięły i odsuwasz do wewnątrz auta - powinno pójść gładko. Ja pierwszy niestety naderwałem, bo nie wiedziałem jak się za to zabrać.
6. Praktycznie podsufitka już wisi tylko na szyberdachu - wkoło dziury i na trzech rzepach w tylnej części podsufitki: jak dobrze pamiętam, to dwie po rogach i jedna mniej więcej w połowie między lampką tylną a szybrem - to też niezła sztuczka bo też o tym nie wiedziałem. Jeśli chodzi o mocowanie podsufitki do ramy szyberdachu to masz po każdej stronie z boku po dwa "haczyki" - musisz docisnąć podsufitkę do góry, włożyć mały śrubokręcik w okienko w ramie i odpychając zaczep śrubokrętem pociągnąć podsufitkę do dołu - ja dwa haczyki połamałem, a dwa zdjąłem. Z przodu otworu podsufitka jest z taką listewką aluminiową - jak odłączysz haczyki, to już powinna wisieć i ta listwa też chyba będzie luźno. Potem musisz wyjąć podsufitkę z ramy w części tylnej otworu na szyber - z tym miałem problem, bo mocno to u mnie siedziało, ale jakoś poszło. Tylko najpierw wyjąłem blachę szyberdachu, żeby mieć lepsze podejście i rozeznać lepiej temat.
7. No i teraz najlepsze: jak już podsufitka opadła to za cholerę nie dało się jej wyjąć z auta! Chyba, żeby ją wyjąć nie może być szyby czołowej, albo auto w środku musi być bez foteli i tunelu środkowego z podłokietnikiem - kombinowałem na wszystkie strony i nic to nie dało. Poddałem się, rozłożyłem siedzenia, opuściłem na nie podsufitkę, jednocześnie wsuwając ją maksymalnie pod tylną szybę i zabrałem się za odłączanie przewodów spływowych wody z szyberdachu.
8. Teraz trzeba odkręcić ramę szyberdachu po całym obwodzie i wyjąć z auta - ja odkręciłem i wyjąłem ją sam - bez blachy szybra nie była taka ciężka: podtrzymałem ją jedną ręką, odkręciłem palcami ostatnią śrubę, delikatnie opuściłem na podsufitkę aby jej nie załamać i wyjąłem ostrożnie z auta.
9. Nowy szyberdach jaki zakupiłem to glasdach i z racji tego, że był kompletny i nikt w nim nie grzebał to chciałem założyć go w całości. Pomógł mi ojciec i poszło dość gładko - włożyliśmy go razem do auta i załapaliśmy na 2 śrubki do dachu. Potem już zrobiłem resztę sam, czyli poskręcałem wszystko w odwrotnej kolejności.
10. Nowy dach pasował idealnie: miałem obawy, że nie będzie dobrze trafiał w otwór dachu czy coś takiego, ale nic z tych rzeczy! Wszystko pasowało idealnie i bez problemu.
Na forum znajdziesz gdzieś link do filmiku na którym pokazane jest jak zdjąć podsufitkę szybra i jak wyjąć część suwaną dachu - może Ci się przydać. Drugi filmik to wstępne ustawienie dachu i punktu skrajnego jak dobrze pamiętam - poszukaj a też się przyda. Ja przed wymianą szukałem na forum info, ale nie znalazłem nic poza tymi filmikami. Dlatego Ci to piszę
I to tyle - mam nadzieję, że Ci się przyda.
Pozdrawiam
jacon (wskazówki):
No i wymieniłem blaszaka na szklany pracę zacząłem o godz. 16 a zakończyłem o 19,40 myślę że czas dobry biorąc pod uwagę że robiłem to pierwszy raz. Generalnie jest tak jak opisał to kolega Pioterek ale ja na przykład nie demontowałem blachy szyberka bo takiej potrzeby nie ma, i podczas demontażu szyber mieć odsunięty prawie do końca to wtedy łatwiej manewrować podsufitką podczas ściągania. I bardzo ważne jak już cała podsufitka nam wisi to nie szarpać i nie ciągnąć jej w dół tylko trzeba ją przesunąć do przodu żeby zdjąć a raczej zsunąć zaczepy które ją jeszcze trzymają , z przodu to jest podsufitka wsunięta w otwór szyberka potem są jeszcze dwa zaczepy których nie widać a znajdują się na środku i są wsunięte w szkielet szybra no i trzeba wypiąć zaczep w otworze tylnej lampki. Jeśli chodzi o sam demontaż silniczka to można ale nie trzeba go ściągać bo i tak zejdzie w dół po odkręceniu całości (silniczek można ściągać bez względu na fazę położenia szyberdachu, też się tego bałem że jak go zdejmę przy zamkniętym to potem też trzeba zamontować przy zamkniętym, niema to żadnego znaczenia, i dobrze) Ale silnik montowany w szyberkach przed i po lifcie jest inny, ma inną wtyczkę i dodatkowo silnik przed liftem ma przyczepiony jakiś sterownik zapakowany w czarny plastik. No i faktycznie po przykręceniu szklanego dachu wszystko pasowało idealnie, otwieranie i uchylanie pracuje idealnie Mam nadzieję Camel że tobie również bez problemu uda się przekładka.
PS. lepiej mieć kogoś do pomocy przy demontażu szybra co by nam podsufitki nie uszkodził no i przy montażu szklanego to samo, jednak cholerstwo jest ciężkie.
jeszcze jedna uwaga wyjmujemy zdemontowany szyberek przednimi drzwiami od kierowcy, radzę nie kombinować inaczej bo możemy uszkodzić leżącą na dole podsufitkę, i też prosimy drugą osobę żeby sobie nic nie porysować.
_________________
Powodzenia |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 3 Czerwiec 2010, 08:49, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 17:24
|
|
|
na 90 % po zabiegach o których napisałeś, plus ewentualnie jakieś 2 śrubki gdzieś w pobliżu samego szyberdachu, podsufitka powinna opaść
nie powinno być problemu |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 17:47
|
|
|
Zobaczymy. Jak odbiore wkońcu auto to działam |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 6 Maj 2010, 18:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 18:46
|
|
|
Camel- napisał/a: | Zobaczymy. Jak odbiore wkońcu auto to działam | Mamy rozumieć że szklany szyberek już masz ? |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 6 Maj 2010, 19:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 18:59
|
|
|
Tak, czeka w garażu kompletny Jak uda mi się ściągnąc lusterko to połowa sukcesu za mną, bo wtedy ładuje fotochrom |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 19:06
|
|
|
A można wiedzieć ile kolega dał za szyberek?
No i rozumiem że trzeba kupić całość czyli razem z prowadzeniem tak ? |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 19:09
|
|
|
jacon, 250zł z silnikiem, dlatego się szybko skusiłem. Normalnie 600zł wołają! Szyberdach jest po prostu kompletny. Wykręcam stary, odpinam odpływy i wtyczke od starego silnika i przekładam KOMPLETNY szklany |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 20:03
|
|
|
Ty to masz szczęście, jak udało ci się kupić tak tanio ? |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 20:24
|
|
|
jacon, stał na Allegro, przyczaiłem się pare dni i kupiłem I kto tu mówi o szcześciu (wycieraczki, dywaniki, roleta, el. fotel... ). Tata i tak siedzi w tym tygodniu w Poznaniu, więc mi go przywiózł. Koszt imprezy naprawdę nie wielki, a ja o szklanym SHD w W202 to po prostu po nocach sniłem |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
pepe_1986
Mesiomaniak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 82 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 7 Maj 2010, 07:35
|
|
|
W Czmońcu mam nadzieję zobaczymy:) Napisz po montażu czy nie było żadnych problemów z zamontowaniem. Mi też się okrutnie podoba szklany szyber ale jeszcze nie teraz. Może na jesien albo w przyszłym roku sobie sprawie |
_________________ Niebieska strzała ze sprężarką w sercu.
WDB2020821F662064 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 7 Maj 2010, 19:32
|
|
|
Witam,
Dokładnie taki sam manewr wykonałem w mojej poprzedniej Celinie Efekt super, tylko mój szklany szyber kosztował 300 zł ponad 2 lata temu.
Jak masz kompletny szyberdach z ramą to zobaczysz po obwodzie otwory na śruby. Aby dobrać się do tych śrub podsufitkę musisz zdjąć. Oprócz tego musisz mieć zdjętą tapicerkę szybra. Dalej trzeba zrobić sporo roboty. Ja męczyłem się z szybrem cały wieczór.
Musisz zdemontować następujące rzeczy:
1. Słoneczniki razem z uchwytami - śrubokręt krzyżakowy i odkręcasz, uchwyt słonecznika przy lampce: podważasz zaślepkę odchylasz i widzisz śrubę
2. Lampki oświetlenia wnętrza przód i tył: przód zdejmujesz klosze - podważasz i masz 2 śruby na śrubokręt krzyżakowy, po odkręceniu śrub lampka siedzi jeszcze na zatrzaskach - podważasz i wyjmujesz. Będziesz widział silnik szyberdachu po zdjęciu lampki przedniej i też możesz go od razu zdemontować. Tylną lampkę podważasz jak do wymiany żarówki i zdejmujesz.
3. Osłony słupków A - podważasz delikatnie od strony miśkowej uszczelki - jak ją zdejmiesz to podejrzysz jak to siedzi. Miśkowe uszczelki też od razu ściągnij, bo na nich podsufitka się opiera - ja ich całkiem nie ściągałem, tylko tyle ile trzeba.
4. Osłony słupków B - jak zdejmiesz te uszczelki miśkowe to zobaczysz chyba po jednej albo po dwie blaszki które trzymają tę osłonę do słupka - trzeba podważyć i zdjąć ją z tego zatrzasku. u dołu masz plastik na dwie śruby czy jedną? nie pamiętam - śrubokręt krzyżakowy i odkręcasz: po tym cała osłona słupka wisi na pasie bezpieczeństwa - na tym etapie to pozstawiłem.
5. Osłony słupka C - trzymają się na plastykowych zaczepach-odlewach z plastyku tych osłon. Trzeba uważać aby nie połamać uchwytów: ten na samej górze przy podsufitce jest w kształcie największego haka, dwa pozostałe ciut mniejsze i teraz uwaga: aby to bezpiecznie zdemontować trzeba zrobić tak: dociskasz boczek do słupka, dociśnięty boczek lekko przesuwasz w tył auta, aby haczyki się wypięły i odsuwasz do wewnątrz auta - powinno pójść gładko. Ja pierwszy niestety naderwałem, bo nie wiedziałem jak się za to zabrać.
6. Praktycznie podsufitka już wisi tylko na szyberdachu - wkoło dziury i na trzech rzepach w tylnej części podsufitki: jak dobrze pamiętam, to dwie po rogach i jedna mniej więcej w połowie między lampką tylną a szybrem - to też niezła sztuczka bo też o tym nie wiedziałem. Jeśli chodzi o mocowanie podsufitki do ramy szyberdachu to masz po każdej stronie z boku po dwa "haczyki" - musisz docisnąć podsufitkę do góry, włożyć mały śrubokręcik w okienko w ramie i odpychając zaczep śrubokrętem pociągnąć podsufitkę do dołu - ja dwa haczyki połamałem, a dwa zdjąłem. Z przodu otworu podsufitka jest z taką listewką aluminiową - jak odłączysz haczyki, to już powinna wisieć i ta listwa też chyba będzie luźno. Potem musisz wyjąć podsufitkę z ramy w części tylnej otworu na szyber - z tym miałem problem, bo mocno to u mnie siedziało, ale jakoś poszło. Tylko najpierw wyjąłem blachę szyberdachu, żeby mieć lepsze podejście i rozeznać lepiej temat.
7. No i teraz najlepsze: jak już podsufitka opadła to za cholerę nie dało się jej wyjąć z auta! Chyba, żeby ją wyjąć nie może być szyby czołowej, albo auto w środku musi być bez foteli i tunelu środkowego z podłokietnikiem - kombinowałem na wszystkie strony i nic to nie dało. Poddałem się, rozłożyłem siedzenia, opuściłem na nie podsufitkę, jednocześnie wsuwając ją maksymalnie pod tylną szybę i zabrałem się za odłączanie przewodów spływowych wody z szyberdachu.
8. Teraz trzeba odkręcić ramę szyberdachu po całym obwodzie i wyjąć z auta - ja odkręciłem i wyjąłem ją sam - bez blachy szybra nie była taka ciężka: podtrzymałem ją jedną ręką, odkręciłem palcami ostatnią śrubę, delikatnie opuściłem na podsufitkę aby jej nie załamać i wyjąłem ostrożnie z auta.
9. Nowy szyberdach jaki zakupiłem to glasdach i z racji tego, że był kompletny i nikt w nim nie grzebał to chciałem założyć go w całości. Pomógł mi ojciec i poszło dość gładko - włożyliśmy go razem do auta i załapaliśmy na 2 śrubki do dachu. Potem już zrobiłem resztę sam, czyli poskręcałem wszystko w odwrotnej kolejności.
10. Nowy dach pasował idealnie: miałem obawy, że nie będzie dobrze trafiał w otwór dachu czy coś takiego, ale nic z tych rzeczy! Wszystko pasowało idealnie i bez problemu.
Na forum znajdziesz gdzieś link do filmiku na którym pokazane jest jak zdjąć podsufitkę szybra i jak wyjąć część suwaną dachu - może Ci się przydać. Drugi filmik to wstępne ustawienie dachu i punktu skrajnego jak dobrze pamiętam - poszukaj a też się przyda. Ja przed wymianą szukałem na forum info, ale nie znalazłem nic poza tymi filmikami. Dlatego Ci to piszę
I to tyle - mam nadzieję, że Ci się przyda.
Pozdrawiam |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 7 Maj 2010, 19:38
|
|
|
Camel- napisał/a: | roleta, | Tego akurat jeszcze nie mam, ale cały czas szukam |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Maj 2010, 07:49
|
|
|
Pioterek, wielki rispekt Szczerze, to nie sądziłem, że się ktoś znajdzie Punkt pomógł dla Ciebie
PS> Zapomniałeś tylko o lusterku A WIS podaje, że trzeba odkręcić prawe drzwi, żeby wyciągnąc podsufitkę z auta. Czego robić nie będę
[ Dodano: 8 Maj 2010, 08:50 ]
jacon, z czasem znajdziesz |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 8 Maj 2010, 08:33
|
|
|
zróbcie temat w "Zrób to sam" nie ma zdjęć ale opis bardzo dobry, najwyżej jak będziesz rozbierał Camel-, to tylko zdjęcia dorób i śmiało........ |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Maj 2010, 10:55
|
|
|
maurycy, zrobimy Na razie czekam na odebranie auta |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,183 sekundy. Zapytań do SQL: 12
| |
|