To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - cykanie klikanie pod maską od strony kierowcy

avo3 - 10 Luty 2009, 16:47
Temat postu: cykanie klikanie pod maską od strony kierowcy
Dzień dobry,
Jestem nowym forumowiczem, bardzo proszę o pomoc. Mam takie ustrojstwo w swoim mietku jak na zdjęciu pod maską które wydaje dzwięk bardzo szybkiego cykania czy klikania. Nie wiem czy to normalne i czy się tym przejmować. Z góry dziękuję.

gumolyt - 10 Luty 2009, 17:02

To jest elektrozawór oczyszczania pojemnika. Reguluje to ilość pary wprowadzanej do kolektora wlotowego. Po podłaczeniu 12V powinien klikać, Jeżeli nie jesteś pewien czy jest dobry zmierz opór pomiędzy stykami - powinno być 35 - 45 omów.
avo3 - 10 Luty 2009, 17:22

dziekuje pzdr
G. - 10 Luty 2009, 19:06

avo3, to teraz zapraszam do lektury regulaminu naszego forum.
Marcin Pop. - 10 Luty 2009, 19:07

gumolyt napisał/a:
To jest elektrozawór oczyszczania pojemnika. Reguluje to ilość pary wprowadzanej do kolektora wlotowego


CO???????????????????? :shock: :shock: :shock:

Sitek - 10 Luty 2009, 19:49

gumolyt, Noo ale...jakiego pojemnika?
gumolyt - 10 Luty 2009, 21:27

Jeśli mamy do czynienia z benzyną to mamy tez do czynienia z oparami benzyny, tak że w kolektorze wlotowym jest tzw. VRS czyli powrót oparów. Zadaniem tego elektorozaworu jest odprowadzenie z kolektora ssącego nadmiaru oparów benzyny i cofnieciu ich do baku paliwa. Jeszcze para wodna, która wleci do kolektora również jest wyciągana, bo woda w cylindrze to może być katastrofa.
Nex@pl - 10 Luty 2009, 21:31

gumolyt napisał/a:
Jeśli mamy do czynienia z benzyną to mamy tez do czynienia z oparami benzyny, tak że w kolektorze wlotowym jest tzw. VRS czyli powrót oparów. Zadaniem tego elektorozaworu jest odprowadzenie z kolektora ssącego nadmiaru oparów benzyny i cofnieciu ich do baku paliwa.


O, fajnie wiedzieć, czyli jak przestanie cykać to lepiej szybko to naprawić :)

Sitek - 10 Luty 2009, 21:34

Czyli to element systemu pochłaniania par (oparów) paliwa?

[ Dodano: 10 Luty 2009, 21:38 ]
Domyslałem sie że chodzi o opary paliwa ale jak gumolyt napisał o parze to pomyslałem o wodzie i parze wodnej :D i wydalo mi sie to dziwne :roll:

gumolyt - 10 Luty 2009, 21:39

Sitek napisał/a:
Czyli to element systemu pochłaniania par (oparów) paliwa?
i pary wodnej :)
Javoreczek - 11 Luty 2009, 10:48

gumolyt napisał/a:
Zadaniem tego elektorozaworu jest odprowadzenie z kolektora ssącego nadmiaru oparów benzyny i cofnieciu ich do baku paliwa. Jeszcze para wodna, która wleci do kolektora również jest wyciągana, bo woda w cylindrze to może być katastrofa.


Zadanie tego zaworu jest dokładnie odwrotne.
Podcisnienie w kolektorze ssącym zasysa poprzez ten zawór i filtr weglowy opary paliwa z baku, żeby nie przedostawały sie do atmosfery (stąd częste sykniecie po otwarciu korka wlewu paliwa) tylko zostały spalone w cylindrach.
Istnienie tego diwajsu jest niezbedne do spełnienia przez samochód normy Euro2 (albo nawet Euro1, nie pamietam dokładnie) natomiast nie ma specjalnego wpływu na pracę silnika (pod warunkiem, ze przewód podcisnieniowy jest szczelny oczywiscie)

makawel - 11 Luty 2009, 10:52

a wiecie co to za silnik :evil: . koleś nic nie podał i ma to chyba w siedzeniu :evil: a wy się wysilacie i próbujecie pomoc za pomocą szklanej kuli chyba :P .
Marcin Pop. - 11 Luty 2009, 10:52

Javoreczek napisał/a:
Zadanie tego zaworu jest dokładnie odwrotne.
Podcisnienie w kolektorze ssącym zasysa poprzez ten zawór i filtr weglowy opary paliwa z baku, żeby nie przedostawały sie do atmosfery (stąd częste sykniecie po otwarciu korka wlewu paliwa) tylko zostały spalone w cylindrach.


Od początku coś mi się nie podobało z wypowiedzią gumolyt, - a

gumolyt - 11 Luty 2009, 11:25

Marcin Pop. napisał/a:
Od początku coś mi się nie podobało z wypowiedzią gumolyt, - a
zawsze sie może coś pomieszać :D

Javoreczek elektorozawór jest podpięty np. pod PMS-a, i jego niesprawność napewno w jakiś sposób w mniejszym lub wiekszym stopniu np. na prace silnika na biegu jałowym.

13696 - 13 Luty 2009, 13:23

dzis zauwazylem ze u mnie tez to pyka okolo 3 razy na sekunde slychac klikniecie z tego zaworka i to dosyc glosne
gumolyt napisał/a:
Po podłaczeniu 12V powinien klikać
jestes pewnien ze tak powinno byc?? bo jak tak to troche uciazliwe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group