Wiązki elektryczne w modelach przed liftingiem |
Autor |
Wiadomość |
misza1
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 258 Skąd: Chorzow
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2009, 19:47
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | (lato +30*C - zima -20*C) |
no coz to tez sie srednio ma do tego bo auta raczej nie stoja cale swoje zycie na dworze nie ruszane...
problem polega bardziej na tym ze niektore silniki jak np. M104 2.8 wytwarzaja bardzo wysoka temperature pod maska pod ktora nie ma za duzo miejsca i izoolacja poprostu przez lata twardnieje
Marcin Pop. napisał/a: | i widać, że mercedes na tym zaoszczędził |
trudno powiedziec czy zaoszczedzil czy szukal oszczednosci itp skoro te autka maja po 15 lat (czasem wiecej czasem mniej) a nie bylo zalozenia ze tyle ma to wytrzymywac...
jeden blad mercedes juz popelnil... W123 |
_________________ W202 C280 WDB 2020281A001986
W124 250D
W201 2.0D
Golf MK1 cabrio |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2009, 21:35
|
|
|
btx napisał/a: | podbno jeszcze lecialy wiazki w S 420 z lat 91-97 |
Tak to prawda.
Znajomy kupil W140 S500 z 91 roku i cale oslony przewodow (wszystkie wiazki do wtryskow) pokruszone. Oczywiscie auto niechcialo pracowac bo robilo sie zwarcie. Podobno po ligtingu poprawili jakosc kabli i izolacji |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
potaki
Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 28 Skąd: lublin
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2009, 21:50
|
|
|
witam wszystkich tez mam taki problem. Mam w202 c280 silnik 104 i izolacja kablli pęka ale autko ma już 14 lat i wiązka jeszcze działa więc można mu to wybaczyć |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 11:28
|
|
|
No my z kolega wymienilismy ta wiazke wtryskiwaczy oraz cewek.
Rzezba byla niesamowita z odkrecaniem/przykrecaniem cewek. Po zmianie wiazki auto nie chcialo odpalic, zamienione byly przewody sterujace cewkami. Po zamianie auto chodzi super. Silnik pracuje zwawo.
PS C180 1995rok. |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 11:30
|
|
|
Cytat z mojego postu - str.1:
"Izolacje przewodów na skutek dużej różnicy temperatur (lato +30*C - zima -20*C) szybko twardnieją i następstwem tego jest ich pękanie."
misza1 napisał/a: | izoolacja poprostu przez lata twardnieje |
To akurat nie dotyczy TYLKO silników 2.8 - ale większości jakie były w W202.
Praktycznie nic nowego nie napisałeś
misza1 napisał/a: | czy zaoszczedzil czy szukal oszczednosci |
Efekt jest ten sam - izolacje na kablach pękają, czy się komuś podoba, czy nie
misza1 napisał/a: | skoro te autka maja po 15 lat (czasem wiecej czasem mniej) a nie bylo zalozenia ze tyle ma to wytrzymywac... |
Ty nie wiesz (i ja też nie) jakie były założenia podczas procesu montażowego - to są tylko Twoje dywagacje.
Zadzwoń do Ożarowa do fabryki kabli - tam się dowiesz jakie są założenia podczas cyklu produkcyjnego kabla i jak się to ma do użytkowania przez zwykłego zjadacza chleba |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
misza1
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 258 Skąd: Chorzow
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 12:09
|
|
|
chodzilo mi o to ze temperatura +30 w lecie nie ma za duzo do temperatury pod maska w czasie pracy silnika
Marcin Pop. napisał/a: | Ty nie wiesz (i ja też nie) jakie były założenia podczas procesu montażowego - to są tylko Twoje dywagacje. |
no coz moglbym prawie reke polozyc ze nie mialo to wytrzymac 15 lat w sensie ze nikt nie powiedzial "zrobcie to auto tak zeby za 15 lat wszystko bylo cacy"
no bo jaki jest sens sprzedania jednego auta i czekania ilestam lat az sie komus znudzi i kupi nastepne...
to ma jezdzic 3 lata i zostac wymienione na nowy model i tyle a jak by to bylo robione jak beczka to nowe auta by sie duzo gorzej sprzedawaly i serwisanci by mieli za duzo wolnego czasu
wiec stopniowo Mercedes doszedl do takiego go...na jakie teraz sprzedaje i kasa leci |
_________________ W202 C280 WDB 2020281A001986
W124 250D
W201 2.0D
Golf MK1 cabrio |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2009, 14:55
|
|
|
Witam kolegów!
Tylko chciałem dorzucić od siebie, ze tez przerabialem ten problem w W124 2.8 (silnik M104). Mieszkalem wtedy w stanach i tam po przeszukaniu tamtejszego forum, dowiedziałem się, ze Mercedes oficjalnie przyznal sie ze w latach (chyba) 92-95 montowali kable w izolacji biodegradalnej i w serwisach wymieniali za darmo wiazki sterujące silnikiem, ponieważ były one przyczyną pożarów samochodów!
Pozdrawiam! |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 4 Październik 2009, 17:06
|
|
|
Witam Kolegów.Z prośbą zwracam się w imieniu mojego kolegi.
Problem-Wiązka Elektryczna(idąca Pod pokrywą, na 3 cewki) Rozsypała Się
Wtryski podają-przewody ładne
Motor M 104 3200cm. rok 1994
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jaki koszt nowej wiązki Czy występują zamienniki Gdzie oprócz ASO tego cholerstwa szukać
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 4 Październik 2009, 17:09
|
|
|
jak gdzie?? na szrotach, allegro ....
ale coś mi świta że u maly919 ktoś ostatnio kupował i jakoś nie drogo było, głowy nie dam zapytaj się.
może tutaj
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10621
kolega się skusi |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 4 Październik 2009, 17:12
|
|
|
maurycy napisał/a: | jak gdzie?? na szrotach, allegro .... | Odpada-używka ile pochodzi kto wie jak zdrowa jest otulina
Już patrze po interesach Małego Dzięki Wiązka dorabiana-wtyczki kupowane. |
|
|
|
|
pajak2444
Dołączył: 06 Paź 2017 Posty: 17 Skąd: Długołęka
|
Wysłany: 19 Październik 2017, 12:32
|
|
|
W szoku jestem, że 8 lat nikt więcej nie wpisał się do tego tematu.
Po wymianie srebrnego przekaźnika ustał problem choinki na liczniku, ale podczas jazdy nadal nie słyszałem kompresora, ani wskaźnik doładowania nic nie pokazał ponad 0,0.
Po rewizji czy wtyczka od kompresora podpięta ujrzałem obrane przewody do wtyczki po stronie instalacji silnikowej, po oskurowaniu szmacianki izolacja była rozsypana na długości ok 30cm. Aż jestem ciekawy jak daleko te kable są w takim stanie.
Na weekend zapowiada się obieranie silnika z osprzętu, żeby się do wszystkich kabli dostac i je sztuka po sztuce wymienić na 20 letnia instalacje od bmw i opla- które w żadnym miejscu nie wykazały takich problemów .
Oby tylko udało się znaleźć kable o tych samych kolorach. |
|
|
|
|
|