Przerwa miedzy rozrusznikiem i stacyjką |
Autor |
Wiadomość |
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 20:08
|
|
|
czyli teraz działa ?? dla świętego spokoju zrobił bym rozrusznik nie wiem jak u ciebie ale u mnie wymiana szczotek lozysk wirnika itd kosztuje około 150 ziko więc tragedii niema |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 21:26
|
|
|
maurycy napisał/a: | 150 ziko |
A samemu wyjdzie polowa tego ;p |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 7 Grudzień 2009, 07:20
|
|
|
Jary napisał/a: | Lonek napisał/a: | pin 30 i 50 zwierany we w t y c z c e do kostki [ i cisza] |
Wydaje się że masz przyczynę, a o "cienkim" przewodzie pisał już Kol. damian_2002 |
Koledzy - bez urazy- ale przeczytajcie dokładnie mój post
cytuję .............."Dodam że wymieniony mam niedawno automat,szczotkotrzymacz i kostka stacyjki"..................
A Wy ciągle że elektromagnes .....lub że kostka stacyjki .........itp.
Kostka jest NOWA oryginał MB
Ponadto przetarcie przewodu mało prawdopodobne [choć niewykluczone] bo auto potrafi palić kilka dni bez problemu i nagle kilka razy za porządkiem nie pali |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Grudzień 2009, 09:40
|
|
|
Lonek, koło pompy ABSu, przy błotniku jest takie duże prostokątne złącze. Gruby fioletowy kabel od stacyjki do rozrusznika przeczhodzi przez to złącze. Rozepnij to i sprawdź, czy sie tam jakiś syf nie wdał. Ewentualnie sprawdź też, czy dochodzi tam prąd przy próbie rozruchu, czy nie. To Ci zawęzi obszar poszukiwań. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
czarli1981
Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: NNI
|
Wysłany: 7 Grudzień 2009, 17:44
|
|
|
U mnie póki co działa dobrze, poranny rozruch bez problemu, po pracy po 10 godzinach też oki, a w ostatnim tygodniu po takich przerwach startowałem na popych. Jeżeli sytuacja się powtórzy to biorę się za rozrusznik. |
|
|
|
|
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 10 Grudzień 2009, 10:12
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | Lonek, koło pompy ABSu, przy błotniku jest takie duże prostokątne złącze. Gruby fioletowy kabel od stacyjki do rozrusznika przeczhodzi przez to złącze. Rozepnij to i sprawdź, czy sie tam jakiś syf nie wdał. Ewentualnie sprawdź też, czy dochodzi tam prąd przy próbie rozruchu, czy nie. To Ci zawęzi obszar poszukiwań. |
Kolego widzę że będę musiał zaprosić Cię na pifko ........... chyba trafiłeś w "10"
Ta wtyczka nie chciała sie otworzyć więc ja na siłę zmusiłem , gniazdo wtyku kabla fiolet było zaśniedziałe trochę i słabo trzymało [luz] zrobiłem........... posmarowałem wazelina tech. i od tego czasu kilka dni jet OK
|
_________________ ------------ |
|
|
|
|
grzesik1
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 188 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 13 Grudzień 2009, 11:12
|
|
|
I mnie spotkała ta bolączka, nie reaguje na przekręcenie kluczyka. Przez stacyjkę prąd przelatuje, ale do wspomnianej kostki koło ABS już nie dochodzi (mowa o grubym fioletowym przewodzie.
Czy ktoś ma jakieś sugestie zanim wybebeszę pół auta?
P.S. Bezpieczniki sprawdzone... |
_________________ WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic
|
|
|
|
|
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 13 Grudzień 2009, 12:30
|
|
|
Sprawdź kabel fioletowy przy rozruszniku ...coś się z nim stało ? |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
grzesik1
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 188 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 13 Grudzień 2009, 15:19
|
|
|
Usterka naprawiona doraźnie....
Mamy 4 pkt pomiarowe:
Stacyjka -> Kostka w nogach kierowcy w słupku ( widać przewód fioletowy) -> kostka koło pompy ABS -> rozrusznik
Poszukiwania zacząłem od sprawdzenia czy napięcie dochodzi do kostki koło ABS (tam najłatwiej sprawdzić )
okazało się że brak zasilania w przewodzie fioletowym, Potem rozkręciłem ten plastik pod kierownicą i sprawdziłem stacyjkę - wszystko ok, tzn jest 12V po przekręceniu kluczyka w przewodzie fioletowym.
Nie ma natomiast przejścia pomiędzy przewodem ze stacyjki a kostką w nogach kierowcy (przewód fioletowy ) coś musi być po drodze...
Mam dołożony alarm i może monter założył jakieś zabezpieczenie na tej drodze na fioletowym przewodzie... jako że dzisiaj niedziela zakończyłem poszukiwania na tym etapie o od stacyjki do wspomnianej kostki poprowadziłem nowy przewód.
Na razie wszystko działa.
[ Dodano: 13 Grudzień 2009, 19:53 ]
Skłamałem pisząc wszystko, dzisiaj zauważyłem nieprawidłowe działanie lampki wewnętrznej, po włączeniu zapłonu lampka nie gaśnie...
Po otwarciu drzwi i zamknięciu gdy silnik pracuje również nie gaśnie...
Obstawiam jakiś przekaźnik... |
_________________ WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 10:04
|
|
|
grzesik1, sprawdź bezpiecznik 35 (7,5A) |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
grzesik1
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 188 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 12:11
|
|
|
Bezpieczniki sprawdziłem, lampka wewnętrzna świeci, tylko zawsze gasła po włączeniu zapłonu teraz gaśnie niezależnie po kilkunastu sek.
Zresztą ten fioletowy przewód (od stacyjki do rozrusznika) jest dość gruby więc bezpiecznik 7,5A byłby trochę na słaby ??? |
_________________ WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 12:36
|
|
|
a ja Ci mówie, sprawdź jeszcze raz
on jest odpowiedzialny za takie właśnie zachowanie lampki jak też za brak możliwości rozruchu
a jesli nie bezpiecznik, to gdzieś w jego konkretnie obwodzie bym szukał
no i sprawdź, czy w ogóle jest na nim napięcie po włączeniu zapłonu |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
grzesik1
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 188 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 13:10
|
|
|
Ok sprawdzę jeszcze raz, jeśli masz racje to szacun
Piwko stawiam
Po pracy sprawdzę
wstyd mi jak cholera ale miałeś rację. Nie wiem tylko jak mogłem przeoczyć ten bezpiecznik... sprawdzałem wszystkie miernikiem ehs...
To jak z browarem kiedy najbliższy zlot hehe |
_________________ WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 14 Grudzień 2009, 19:26
|
|
|
grzesik1 napisał/a: | wstyd mi jak cholera |
Ale miałeś odwagę, przyznać się |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
rzuru222
Bartek
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 466 Skąd: Tarnowskie Góry
|
|
|
|
|
|