Płyn hamulcowy |
Autor |
Wiadomość |
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 30 Sierpień 2007, 15:47 Płyn hamulcowy
|
|
|
Mam u siebie zalany jakiś płyn o kolorze zielonkawym (może R3) nie wiem jaki bo auto kupiłem trzy lata temu ........ czy mogę dolać do niego DOT4 (żółty) ? |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 30 Sierpień 2007, 16:40
|
|
|
Odpowiedz NIE.
plynow hamulcowych absolutnie nie mozna mieszac.
Musis albo kupic ten sam plyn, albo wylac wszystko i wlac DOT 4 i odpowietrzac.
Pamietaj ze wylany plyn hamulcowy niszczy lakier. od razu przetrzyj. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 31 Sierpień 2007, 01:49
|
|
|
Dla upewnienia:
Czy jest jakaś różnica w odpowietrzaniu bądź całkowitej wymianie płynu między układem z ABS a bez niego Bo wydaje mi się, ze żadnej... choć kiedyś ktoś mnie ostrzegał, że trzeba dbać by przy tym nie zapowietrzyć pompy ABS, bo będzie problem... orientujecie sie w temacie |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
Ostatnio zmieniony przez jjankiello 31 Sierpień 2007, 08:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 31 Sierpień 2007, 07:44
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Czy jest jakaś różnica w odpowietrzaniu bądź całkowitej wymianie płynu między układem z ABS a bez niego |
Wg mnie i H.R Etzolda nie ma żadnej różnicy |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 12:56
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Dla upewnienia:
Czy jest jakaś różnica w odpowietrzaniu bądź całkowitej wymianie płynu między układem z ABS a bez niego Bo wydaje mi się, ze żadnej... choć kiedyś ktoś mnie ostrzegał, że trzeba dbać by przy tym nie zapowietrzyć pompy ABS, bo będzie problem... orientujecie sie w temacie |
Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem z ASO, który wyjaśnił mi, że jak wymiana płynu ham. to tylko poprzez przyrząd (chyba podciśnieniowy) do tego przeznaczony! Bo tradycyjną metoda odpowietrzania i dolewania do zbiorniczka wyrównawczego niestety zapowietrza się właśnie pompa ABS-u. |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 12:58
|
|
|
zmichal, ale kotleta odgrzałeś |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 13:26
|
|
|
zmichal napisał/a: | Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem z ASO, który wyjaśnił mi, że jak wymiana płynu ham. to tylko poprzez przyrząd (chyba podciśnieniowy) do tego przeznaczony! Bo tradycyjną metoda odpowietrzania i dolewania do zbiorniczka wyrównawczego niestety zapowietrza się właśnie pompa ABS-u. |
Fakt, trochę odgrzałaś
Jak ci się może zapowietrzyć pompa ABSu jeżeli będzie w niej (podczas wymiany płynu warsztatową metodą) cały czas płyn hamullcowy?
Jeżeli będziesz podczas zmiany dolewał na bieżąco świeży płyn i kontrolował jego poziom - to nawet nie ma fizycznie możliwości. Tylko trzeba to robić dokładnie. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 13:46
|
|
|
zmichal napisał/a: | jjankiello napisał/a: | Dla upewnienia:
Czy jest jakaś różnica w odpowietrzaniu bądź całkowitej wymianie płynu między układem z ABS a bez niego Bo wydaje mi się, ze żadnej... choć kiedyś ktoś mnie ostrzegał, że trzeba dbać by przy tym nie zapowietrzyć pompy ABS, bo będzie problem... orientujecie sie w temacie |
Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem z ASO, który wyjaśnił mi, że jak wymiana płynu ham. to tylko poprzez przyrząd (chyba podciśnieniowy) do tego przeznaczony! Bo tradycyjną metoda odpowietrzania i dolewania do zbiorniczka wyrównawczego niestety zapowietrza się właśnie pompa ABS-u. |
heh........mnie robil mechanik naprawe pompy ham. i wymienial płyn metoda tradycyjną i ABS działa OK |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 14:02
|
|
|
ale jak wymienial pompe to i wpuscil na pewno sporo powietrza do ukl. hamulcowego.
W przypadku wymiany nie ma tego problemu, bo ubytek plynu w zbiorniczku caly czas sie uzupelnia-chyba ze ktos nie zdazy.. i wpusci troche powietrza to i faktycznie moze pompe abs zapowietrzyc.. ale napewno jest tez mozliwosc jej odpowietrzenia |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 14:10
|
|
|
konradkar napisał/a: | ale napewno jest tez mozliwosc jej odpowietrzenia |
Wystarczy kilka razy zahamować z abs-em...? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
RYCHOSND
WDB2021941f966610
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 166 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 21:37
|
|
|
jeśli jest ABS to wymieniamy płyn metodą tradycyjną przy włączonym zapłonie.
jeśli jest ESP to musi być to płyn do ESP na przykład ATE dot4 SL6 |
_________________ Rusty Garage
mechanika samochodowa i motocyklowa
ul Parowcowa 18/22 Warszawa tel 883-599-555
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 21:54
|
|
|
RYCHOSND napisał/a: | przy włączonym zapłonie. | a po co? Dlaczego sobie ludzie utrudniają? Przecież włączenie zapłonu nic nie daje, a pół godziny robić w warsztacie przy włączonym silniku to dziękuję. Płyn hamulcowy wymienia się najlepiej metodą tradycyjną przez spuszczenie starego płynu wciskając na hamulec, uzupełniając ubytek by nie dopuścić do zapowietrzenia, a jak już się zapowietrzy to odpowietrza się jak kiedyś to się robiło. W samym układzie płynu nikt nic nie wymyślił by skomplikować ludziom życie, są tylko urządzenia elektroniczne sterujące, a one w czasie napełniania i odpowietrzania nie biorą udziału. Krótko mówiąc jest to pompa rura i tłok. Trzeba tylko pamiętać że zaczyna się od najdalszego koła od pompy hamulcowej. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
RYCHOSND
WDB2021941f966610
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 166 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 22:01
|
|
|
nie odpalony silnik tylko włączony zapłon po to aby elektrozawory w pompie ABS-u się otworzyły żeby tam też płyn wymienić. |
_________________ Rusty Garage
mechanika samochodowa i motocyklowa
ul Parowcowa 18/22 Warszawa tel 883-599-555
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 23:04
|
|
|
RYCHOSND napisał/a: | aby elektrozawory w pompie ABS-u się otworzyły żeby tam też płyn wymienić. |
No dobra. Faktycznie stary temat i sam go poruszyłem, więc napiszę co przez ten czas doświadczyłem.
Nie tak dawno właśnie przeprowadziłem (z pomocą ojca, choć równie dobrze można to zrobić samemu) wymianę płynu hamulcowego w w201 z ABS metodą grawitacyjną.
Żadnego kluczyka w stacyjce nie było, a po odkręceniu odpowietrznika przy kole płyn zaczął lecieć sam, jednocześnie ubywając w zbiorniczku. Dzieje się to na tyle powoli, że można w międzyczasie robić coś innego, kontrolując co kilka minut zbiorniczek i kolor płynu spuszczanego (najlepiej przeźroczystym wężykiem zakładanym na odpowietrznik) z układu. Gdy zacznie lecieć świeży płyn, zakręcamy odpowietrznik i idziemy do następnego koła.
Kolejność najlepiej przyjąć jak przy odpowietrzaniu. Całość zajmuje ok. pół godziny do godziny, bez pośpiechu.
Płynu w zbiorniczku dolewać pod korek (po wszystkim ew. nadmiar trzeba odessać), a to dlatego, że zbiorniczek podzielony jest na dwie komory przegrodą, której górna krawędź jest stosunkowo wysoko i przy wlaniu mniejszej ilości, druga komora zwyczajnie się nie napełni, co stwarza ryzyko złapania powietrza przez układ.
Tak jak zapytywałem wcześniej - pompa ABS po złapaniu powietrza może nie chcieć się odpowietrzyć
Warsztaty dla oszczędności czasu i wygody używają 'specjalnego sprzętu', który ni mniej ni więcej działa na zasadzie zwykłej pompki wtłaczającej pod ciśnieniem płyn do układu... Od biedy można coś takiego zrobić sobie w wersji ręcznej z pompki rowerowej. Trzeba tylko wykazać się pomysłowością i samemu opracować sposób szczelnego połączenia jej z wlewem płynu hamulcowego na zbiorniczku.
Chyba tyle...
Aha: w trybie spoczynkowym (bez interwencji układu podczas hamowania) elektrozawory w pompie ABS są ciągle otwarte umożliwiając swobodny przepływ płynu w obie strony... nawet, gdy auto stoi i nie ma kluczyka w stacyjce |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 12 Luty 2010, 09:56
|
|
|
RYCHOSND napisał/a: | nie odpalony silnik tylko włączony zapłon po to aby elektrozawory w pompie ABS-u się otworzyły żeby tam też płyn wymienić. |
jjankiello napisał/a: | w trybie spoczynkowym (bez interwencji układu podczas hamowania) elektrozawory w pompie ABS są ciągle otwarte umożliwiając swobodny przepływ płynu w obie strony... nawet, gdy auto stoi i nie ma kluczyka w stacyjce |
właśnie, więc nie ma najmniejszej potrzeby przekręcać kluczyk |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
|