|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Montaż tempomatu, benzyna, skrzynia manual |
Autor |
Wiadomość |
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 28 Listopad 2009, 14:06 Montaż tempomatu, benzyna, skrzynia manual
|
|
|
W razie jakichś pytań TU PISAĆ
Zaczynamy od narzędzi:
Klucz imbus 10 mm do odkręcenia kierownicy
Klucz torx 27 do odkręcenia poduszki
wkrętak krzyżak średni i większy.
klucz 13 do odłączenia akumulatora
Tempomat (208 545 03 24 niemieckie napisy lub 208 545 04 24 angielskie napisy z limiterem, bez limitera 208 545 00 24 niemieckie napisy lub 208 545 02 24 Angielskie napisy)
Osłona na kierownicę z wycięciem na tempomat-nowa kosztuje ok 21 zł netto w serwisie:
z regulacją kierownicy 202 545 00 24
bez regulacji 202 545 02 23
lub wyciąć samemu, też pasuje.
1.Odłączamy akumulator, uwaga na kod radia
2.zdejmujemy osłonę pod kierownicą
3.Koniecznie koła ustawione na wprost
4.poduszka przykręcona na dwie śruby z tyłu kierownicy
i dalej zgodnie ze zdjęciami:
[ Dodano: 28 Listopad 2009, 19:04 ]
P281109_09.08[02].jpg
|
|
Plik ściągnięto 837 raz(y) 69,19 KB |
P261109_20.29.JPG W tym miejscu podłącza się tempomat |
|
Plik ściągnięto 777 raz(y) 60,87 KB |
P281109_08.26[01].jpg Odkręcamy poduszkę torx 27 i odłączamy ją, uwaga na wtyczkę, mocno siedzi, później odłączamy kabelki od sygnału, w głębi widoczna śruba na imbus 10 mm do odkręcenia kierownicy, potrzebny jest porządny klucz |
|
Plik ściągnięto 641 raz(y) 55,05 KB |
P281109_06.35[01].jpg Po odkręceniu kierownicy koniecznie zaznaczamy by zamontować ją tak samo |
|
Plik ściągnięto 603 raz(y) 86,64 KB |
P281109_06.37.jpg Odkręcamy taśmę- te dwa wkręty |
|
Plik ściągnięto 718 raz(y) 97,91 KB |
P281109_07.29.jpg Ściągamy całą taśmę z pomocą małego wkrętaka |
|
Plik ściągnięto 678 raz(y) 77,44 KB |
P281109_08.05.jpg Wycięte ręcznie miejsce na tempomat |
|
Plik ściągnięto 629 raz(y) 50,73 KB |
P281109_08.14.jpg Składamy przełączniki |
|
Plik ściągnięto 837 raz(y) 74,78 KB |
P281109_08.26[01].jpg Podłączamy poduszkę powietrzną |
|
Plik ściągnięto 599 raz(y) 55,05 KB |
P281109_08.30.jpg W tym miejscu podłączamy |
|
Plik ściągnięto 1210 raz(y) 77,06 KB |
P281109_09.08[01].jpg Tak wygląda zamontowany |
|
Plik ściągnięto 706 raz(y) 32,07 KB |
|
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 09:38
|
|
|
Oczywiście dotyczy to aut po liftingu
Założenie tempomatu w aucie przed liftem jest masakrą. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
MICHAL200
Michal200
Pomógł: 187 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 7365 Skąd: _____
|
|
|
|
|
C230KOMPRESOR
AMG...
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 100 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 19:23
|
|
|
Adaśko! Pamiętasz może jakie są śruby w kierownicy, te dwie od strony licznika ( w górnej cześci kierownicy ), bardzo byś mi pomógł tą informacją |
_________________ BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY...
MERCEDES C230 KOMPRESOR, WERSJA SPORT, PLUS ORYGINALNY PAKIET STYLISTYCZNY AMG... |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 20:57
|
|
|
C230KOMPRESOR napisał/a: | jakie są śruby w kierownicy, te dwie od strony licznika | torx 27
[ Dodano: 16 Kwiecień 2010, 21:00 ]
jeżeli chodzi o śruby trzymające poduszkę powietrzną |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
pasek888
Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 32 Skąd: Zielona Góra/Cottbus
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 21:48
|
|
|
a co przed liftem jest takiego, że jest problem ? to może być tempomat z każdego w202 czy musi być ten sam silnik i skrzynia ? |
_________________ Obecnie: Daihatsu Applause 1993r. 1.6 105KM - na sprzedaż za 2000zł : http://styl.otomoto.pl/da...-C14052384.html
W planach: W202 C180 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2010, 09:12
|
|
|
pasek888 napisał/a: | a co przed liftem jest takiego, że jest problem ? |
całkowicie inna instalacja elektryczna i przepustnica sterowana linką, to chyba główne różnice sprawiające problem |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
bejbol
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 149 Skąd: Gdynia/ Norwegia
|
Wysłany: 8 Styczeń 2011, 16:40
|
|
|
czy ktos moze montowal tempomat w wersji przed liftem ? czy sie wogule da ? |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Styczeń 2011, 18:51
|
|
|
bejbol, szukaj pod hasłem "tempomat". |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 8 Styczeń 2011, 20:28
|
|
|
ja do siebie dołozyłem tempomat ale nie działa, limiter na drążku świeci . Byłem w takim serwisie MB ale nie wiedzieli jak to uruchomić moze koledzy macie jakis pomysł ... |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Styczeń 2011, 23:39
|
|
|
Adaśko napisał/a: | C230KOMPRESOR napisał/a: | jakie są śruby w kierownicy, te dwie od strony licznika | torx 27
[ Dodano: 16 Kwiecień 2010, 21:00 ]
jeżeli chodzi o śruby trzymające poduszkę powietrzną |
Nie doczytałem się, czy nie założyłeś wyłącznika na sprzęgle? |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 8 Styczeń 2011, 23:44
|
|
|
noc napisał/a: | Nie doczytałem się, czy nie założyłeś wyłącznika na sprzęgle? | nie zakładałem, chociaż zastanawiałem się czy powinien być. Szczerze to miałem chyba tylko jeden przypadek samego wysprzęglenia przy włączonym tempomacie, efekt był taki że obroty falowały. Po wciśnięciu hamulca tempomat wyłączył się, czyżby powinien być przy manualnej skrzyni?
[ Dodano: 8 Styczeń 2011, 23:47 ]
druga sprawa to taka, jak włączę na trójce tempomat jadąc wcześniej np 100/h mogę przełączać biegi do piątki i ładnie zbiera się, gdyby był wyłącznik przy sprzęgle nie dopuściłby do tego. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Styczeń 2011, 23:48
|
|
|
koper666 napisał/a: | ja do siebie dołozyłem tempomat ale nie działa, limiter na drążku świeci . Byłem w takim serwisie MB ale nie wiedzieli jak to uruchomić moze koledzy macie jakis pomysł ... |
W Twoim sterowniku silnika za pomocą HHT lub Star Diagnosis trzeba zmienić kod wyposażenia.Kody są na EPC w "fussnotach".Kiepski warsztat.
[ Dodano: 9 Styczeń 2011, 00:10 ]
Adaśko napisał/a: | noc napisał/a: | Nie doczytałem się, czy nie założyłeś wyłącznika na sprzęgle? | nie zakładałem, chociaż zastanawiałem się czy powinien być. Szczerze to miałem chyba tylko jeden przypadek samego wysprzęglenia przy włączonym tempomacie, efekt był taki że obroty falowały. Po wciśnięciu hamulca tempomat wyłączył się, czyżby powinien być przy manualnej skrzyni?
[ Dodano: 8 Styczeń 2011, 23:47 ]
druga sprawa to taka, jak włączę na trójce tempomat jadąc wcześniej np 100/h mogę przełączać biegi do piątki i ładnie zbiera się, gdyby był wyłącznik przy sprzęgle nie dopuściłby do tego. |
Na tempomacie się nie szaleje.Wyłącznik informuje silnik, żeby nie szalał z momentem obrotowym, a tym samym miną falowania.Ale to wszystko teoria, nigdy nie próbowałem go usuwać u klientów, więc nie znam jazdy bez niego. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 00:17
|
|
|
To powinien być połączony w szereg z wyłącznikiem od hamulca? Muszę zajrzeć przy sprzęgle czy jest jakieś miejsce i może znajdę też wtyczkę do niego |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 00:30
|
|
|
Nie pamiętam podłączeń.Raczej z masą.Sprawdzę.
Dodano:
Trochę się naszukałem, ale mam. Tak, wyłącznik sprzęgła łączy przewód brąz/fiolet lub brąz/szary wychodzący ze styku nr.20 kości nr.1 sterownika silnika HFM z masą na puszczonym pedale sprzęgła.
Przewód można znaleźć w progu prawym (tunel przewodów) na wysokości drzwi pasażera przed wręgą pod-siedzeniową (z numerem).Siedzi jako nr.4 w jednej z kości. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|