Naprawa Pompy Wspomagania Nowego Typu |
Autor |
Wiadomość |
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2011, 13:44 Naprawa Pompy Wspomagania Nowego Typu
|
|
|
Manual w 13 - tu punktach
Zdjęcie0304_1570x2093.jpg Za pomocą ściągacza zdejmujemy koło pasowe i rysikiem traserskim zaznaczamy na wałku jak głęboko jest osadzone na nim koło |
|
Plik ściągnięto 902 raz(y) 348,79 KB |
Zdjęcie0307.jpg Zeszlifowujemy zawalcowanie łożyska pompy |
|
Plik ściągnięto 455 raz(y) 483,86 KB |
Zdjęcie0302.jpg Naspawujemy kołnierz aluminiowy (40 zł ) w którym obsadzimy pierścień zegera |
|
Plik ściągnięto 386 raz(y) 504,32 KB |
Zdjęcie0318.jpg Odkręcamy tylną osłonę pompy.... |
|
Plik ściągnięto 340 raz(y) 403,2 KB |
Zdjęcie0319.jpg .....i wyjmujemy kolejne składowe pompy.Układamy w swojej kolejności ! |
|
Plik ściągnięto 508 raz(y) 392,97 KB |
Zdjęcie0316.jpg korpus..... |
|
Plik ściągnięto 416 raz(y) 451,69 KB |
Zdjęcie0317.jpg ...po wyjęciu turbinki i jej korpusu |
|
Plik ściągnięto 322 raz(y) 409,47 KB |
Zdjęcie0303.jpg Z korpusu i starego łożyska wypychamy wałek pompy,a stare łożysko wyjmujemy z korpusu ,napierając na nie od tyłu grubą np. śrubą .Po wypchnięciu mamy dostęp do starego uszczelniacza ,który wymieniamy |
|
Plik ściągnięto 330 raz(y) 460,97 KB |
Zdjęcie0311_768x1024.jpg Napychamy nowe łożysko |
|
Plik ściągnięto 357 raz(y) 112,05 KB |
Zdjęcie0312.jpg ...do pomocy przyda się stare |
|
Plik ściągnięto 330 raz(y) 417,47 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez madzara31 14 Czerwiec 2011, 07:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2011, 20:33
|
|
|
madzara31 naprawisz tak pompę która przestała robić ciśnienie nie pcha płynu wcale |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2011, 21:29
|
|
|
tom1245 napisał/a: | naprawisz tak pompę która przestała robić ciśnienie | Konstrukcja jest prosta i robi stale w oleju i nie wiem co by mogło ją wykończyć ,aby nie tłoczyła .W tych pompach może paść łożysko i puszczać stwardniały uszczelniacz.
Cały pic tego manuala to możliwość przerobienia jej na rozbieralną (zlikwidowanie zawalcowania łożyska ,naspawanie kołnierza aluminiowego i zamontowanie zegera.
Zdjęcie0313.jpg Osadzone -wciśnięte na oś nowe łożysko,lepszej jakości jak oryginalne za pomocą rurki wciskamy w korpus pompy |
|
Plik ściągnięto 313 raz(y) 480,15 KB |
Zdjęcie0308_768x1024.jpg Szlif rowka w celu umożliwienia mont. pierścienia zegera |
|
Plik ściągnięto 316 raz(y) 78,44 KB |
Zdjęcie0314_768x1024.jpg Po zamont.zegera pompa staje się częścią w pełni rozbieralną jak te starego typu |
|
Plik ściągnięto 342 raz(y) 108,27 KB |
Zdjęcie0321_768x1024.jpg Wciskamy w imadle koło pasowe ,tak głeboko jak było przed zdjęciem (inf p.1 ) Mamy w pełni rozbieralną ,cichutką ,suchutką pompę za 40zł -naspawanie kołnierza ,20 zł - łożysko typu long life i uszczelniacz 10 zł . |
|
Plik ściągnięto 367 raz(y) 109,84 KB |
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 12:23
|
|
|
Dobra, doczytalem temat . Czyli starego typu(rozumiem, tak z metalowym zbiorniczkiem) jest rozbieralna, tak? Ale zeby wymontowac ten uszczelniacz to tez trzeba rozebrać cala pompę na czesci? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 12:26
|
|
|
Tak jak piszesz,a mając ją rozebraną to aż prosi się wymiana łożyska. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 12:58
|
|
|
perzu126 napisał/a: | to trzeba cos spawac? | Jak wcześniej wspomniałem ,w tych pompach może paść łożysko lub uszczelniacz.W starych nic nie trzeba spawać. perzu126 napisał/a: | I gdzie zaopatrzyłes sie w łożysko i uszczelniacz? | W Agromie. |
|
|
|
|
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 29 Lipiec 2011, 21:25
|
|
|
Witam
Mam problem nie moge zdjąć koła pasowego z pompy wspomagania, tzn. widze tam śrubę co ma w środku gwint, i jakby jest na imbus, ale nie moge tego rozkrecic, jak to sie rozbiera?
pozdrawiam |
_________________ Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
|
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 29 Lipiec 2011, 21:36
|
|
|
Zaznacz tylko rysikiem jak głęboko jest wciśnięte koło.Na imbus i gwint który widzisz w środku nie zwracaj uwagi.To elementy potrzebne w fabryce do zmontowania.Koło jest wciskane (zalej to jakimś dobrym penetrantem ) Potrzebny jest dobry ściągacz Tam jest cholernie mocne pasowanie
PS.Przed ściąganiem koniecznie zaznacz rysikiem miejsce do którego po wymianie uszczelniacza i łożyska będziesz wciskał koło. |
|
|
|
|
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
|
|
|
|
monument22
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 60 Skąd: polska
|
Wysłany: 20 Listopad 2011, 13:07
|
|
|
wiatam
zna ktoś jaki simmering jest za kołem pasowym, rozebrałem pompę lecz numery lekko zamazane,
dodam że pompa starego typu Luk Lf67 2104661201,
pompa całkowicie rozbieralna lecz nie mogę znaleźć na internecie nic na jej temat. może ktoś z was już wymieniał owe uszczelnienie?
na simeringu są numery:
10 05-30-7 chyba lub 18 05 -30-7 (te cyfry są pewne 05-30-7, początek jest zamazany)
02-105 203 cew
Ps znalazłem na internecie takie informacje?
simering ciśnieniowy 19,05x30x7
lecz czy to taki |
_________________ Mercedes Benz w202 classic 94 rok 2,0 diesel.
WDB2021201f085061 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
|
|
|
|
monument22
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 60 Skąd: polska
|
Wysłany: 21 Listopad 2011, 21:56
|
|
|
madzara31 napisał/a: | http://imageshack.us/photo/my-images/187/b130300000860180ag9.gif/ wydrukuj podjedź do ASO. Mały koszt.Albo do sklepu ze sprzętem rolniczym.Stary na wzór. |
po tym schemacie mało co można wywnioskować niestety. ten simering chyba wcale tani nie jest.orginalny do pompy kosztuje nawet 60 zl lecz i za mniej można kupić (według wujka google)samochód mi był na już potrzebny, więc założyłem inna pompę od znajomego . lecz tą zrobię.
po naprawie dodam fotki co i jak po kolei trzeba zrobić dla potomności;) |
_________________ Mercedes Benz w202 classic 94 rok 2,0 diesel.
WDB2021201f085061 |
|
|
|
|
|