Płyn hamulcowy |
Autor |
Wiadomość |
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 15 Luty 2010, 12:26
|
|
|
Czyli reasumując - problem z zapowietrzeniem pompy ABS może powstać ewentualnie przy całkowitym spuszczeniu płyny i zalewaniu od nowa układu. I chyba to miał na myśli gościu w ASO, który tłumaczył mi, że koniecznie urządzeniem napełniać.
A w takim razie jak się napełnia pusty układ?
Może w takim przypadku ów urządzenie wytwarza podciśnienie, usuwając powietrze z układu? (zgaduję tylko) |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
RYCHOSND
WDB2021941f966610
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 166 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 07:02
|
|
|
tak kolego zakładasz wężyki na 4 a w naszym przypadku na 5 odpowietrzników i włączasz sprzęcik a on sam otworzy odpowiednie sekcje w pompie ABS/ESP i wyssie powietrze z układu. Oczywiście są tez takie małe i tanie urządzenia które nie maja komputera tylko podłączasz do kompresora i po kolei podchodzisz do każdego koła i odpowietrzasz oczywiście nie potrzeba wtedy drugiej osoby.
to tak w wielkim skrócie. |
_________________ Rusty Garage
mechanika samochodowa i motocyklowa
ul Parowcowa 18/22 Warszawa tel 883-599-555
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 23 Luty 2014, 11:51
|
|
|
Refresh();
Taki mam płyn w zbiorniczku :
Jaki to typ, jaki powinienem wlać przy wymianie ? Czy mogę to zrobić sposobem: wyciągnać ile się da ze zbiorniczka, wlać nowy do pełna, wypuszczać z wężyków i uzupełniać? Czy nie jest można mieszać? |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Przemek88
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Maj 2013 Posty: 162 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Luty 2014, 12:08
|
|
|
Greg_G, na korku od zbiorniczka płynu hamulcowego masz podany typ płynu jakim trzeba zalać układ, zapewne jest to DOT4.
wydaje mi się, że możesz wymienić płyn tym sposobem jaki opisałeś, ale niech się wypowiedzą bardziej obeznani koledzy.
osobiście polecam płyn DOT4 ATE TYP-200. |
_________________ W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287 |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 23 Luty 2014, 12:24
|
|
|
jest tyle opinii na temat wymiany płynu że sam juz nie wiem która metoda najepsza i która wybrać, chyba najbezpieczniejsza będzie ta z dolewaniem, tylko jeżeli użyje płynu tego samego koloru to nie będe wiedział kiedy nowy się pojawi w odpowietrznikach |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 23 Luty 2014, 12:35
|
|
|
marcinns1991 Nowy płyn jest 'czysty-bezbarwny' przynajmniej taki kolor ma przeterminowany 2 lata D0T4 który znalazłem w bagażniku.... |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 24 Luty 2014, 18:03
|
|
|
Ja u siebie jak wymieniałem płyn to robiłem taK: Ile mogłem wyssałem ze zbiorniczka i nalałem świeżego. później zaczynając od tylnego najdalszego koła spuszczałem płyn przez odpowietrznik dopóki nie zaczął wylewać się świeży. Tzn. brat siedział w kabinie i naciskał hamulec w momencie gdy był odkręcony odpowietrznik. Jak pedał wpadł do końca to wtedy zakręcałem odpowietrznik- jak przy odpowietrzaniu. W ten sposób wymieniłem cały płyn. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 24 Luty 2014, 21:05
|
|
|
perzu126, Spoko taki jest plan, jaki wlewałeś? Masz ASR? Coś specjalnego robiłeś jeszcze przy tym ? Ile nowe płynu? W sprzęgle też wymieniłeś ? |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 24 Luty 2014, 21:18
|
|
|
Greg_G napisał/a: | jaki wlewałeś |
DOT 4
Greg_G napisał/a: | Masz ASR? |
Nie
Greg_G napisał/a: | Ile nowe płynu? |
Nie pamiętam, czy wystarczyła buteleczka 0,5litra czy musiałem dokupić. ale koszt i tak nieduży
Greg_G napisał/a: | W sprzęgle też wymieniłeś ? |
Tak, w ten sam sposób |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Czarny_78
Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 22 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 16 Maj 2016, 17:28
|
|
|
Witam
Muszę wymienić dwa elastyczne przewody z przodu i kupiłem marki BAAF ponoć są dobre.Czy ktoś z was takie zakładał i jaki płyn polecacie do mojego auta ? Mam mały problem z wyborem,ponieważ na korku pisze DOT 4 + nie mam systemu ASR tylko ABS.Miałem zamiar kupić K2 Dot 4 lub DOT4 ATE TYP-200 ale tam nic nie pisze że jest odpowiedni do systemu ABS.Czy 0,5 litra wystarczy czy lepiej kupić 1 litr ? Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam. |
_________________ Mercedes C200 Kompressor 95 r
wersja Elegance
WDB2020251F322076 |
|
|
|
|
Przemek88
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Maj 2013 Posty: 162 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Maj 2016, 23:07
|
|
|
każdy świerzy płyn będzie lepszy od starego .
ja jeżdżę na ATE TYP-200 3 rok (czas na wymianę ) i jest ok. wybrałem go ze względu na dłuższy interwał wymian (co 3 lata).
na wymianę całego płynu w układzie, weź litrową bańkę. |
_________________ W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287 |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 16 Maj 2016, 23:36
|
|
|
I dobrE jest zdjąć zbiorniczek wyrównawczy, wymyć wypłukać i zostawić no na grzejniku do wyschnięcia |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 17 Maj 2016, 12:39
|
|
|
Czarny_78,
Każdy DOT 4 będzie dobry, pomijając jakieś wynalazki z alledrogo.
Przemek88 napisał/a: | każdy świerzy płyn będzie lepszy od starego . |
A świeży będzie jeszcze lepszy |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
|