Odczyt kodów błędów silnika M111 |
Autor |
Wiadomość |
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Październik 2008, 00:15 Odczyt kodów błędów silnika M111
|
|
|
Na jednym z for dotycących znalazłem ciekawy sposób odczytu kodów błędów metodą liczenia błysków (jak w Polonezie )
Opis co prawda dotyczy W124 z silnikiem 2,2 (M111), ale w benzynowych Celinach są przecież te same silniki, te same sterowniki i takie samo 38-pinowe złącze.
Czy ktoś z Was ćwiczył taką procedure?, bo przyznam, że sie troche boje zwierać te piny w złączu |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 30 Październik 2008, 09:48
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | Opis co prawda dotyczy W124 z silnikiem 2,2 (M111), ale w benzynowych Celinach są przecież te same silniki, te same sterowniki i takie samo 38-pinowe złącze.
Czy ktoś z Was ćwiczył taką procedure?, bo przyznam, że sie troche boje zwierać te piny w złączu |
To urządzenie posiada mój kumpel do W201 2.0 benzyna. I to działa. Możliwość pojwienia się błysków powoduje POJAWIENIE SIĘ Z DUŻYM PRAWDOPODOBIEŃSTWEM błędu. NIE JEST TO METODA 100%.
Do instrukcji obsługi tego urządzenia dodawany jest schemat typowych błędów (bazujący na algorytmach błysków)
To znaczy że ten sam błysk generuje "odczytanie" kilku różnych błędów - i pan mechaniki se może obstawiać z niskim prawdopodobieństwem który z nich przysłużył się do pojawienia usterki.
Te urządzonka zazwyczaj były do silników z MAŁYM OSPRZĘTEM ELEKTRONICZNYM. Między silnikami W201 - W202 to przepaść technologiczna. Porównywanie tym urządzeniem nie będzie miarodajne (małe prawdopodobieństwo znalezienia właściwej przyczyny) |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 30 Październik 2008, 09:55
|
|
|
najpierw trzeba zobaczyc co te piny znacza;) |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Październik 2008, 11:20
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | To urządzenie posiada mój kumpel do W201 2.0 benzyna. I to działa.
Te urządzonka zazwyczaj były do silników z MAŁYM OSPRZĘTEM ELEKTRONICZNYM. Między silnikami W201 - W202 to przepaść technologiczna. Porównywanie tym urządzeniem nie będzie miarodajne (małe prawdopodobieństwo znalezienia właściwej przyczyny) |
W201 2.0 benzyna to zapewne KE Jetronic, więc to faktycznie przepaść technologiczna, ale jak widac na załączonych obrazkach ten patent ma działać z wtryskiem Bosch Motronic i Siemensami HFM i PMS, więc z tym co jest równiez w W202
[ Dodano: 30 Październik 2008, 10:23 ]
btx napisał/a: | najpierw trzeba zobaczyc co te piny znacza;) |
1 - masa
3 - "+"
4 - linia danych strownika silnika |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 30 Październik 2008, 18:16
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | W201 2.0 benzyna to zapewne KE Jetronic, więc to faktycznie przepaść technologiczna, ale jak widac na załączonych obrazkach ten patent ma działać z wtryskiem Bosch Motronic i Siemensami HFM i PMS, więc z tym co jest równiez w W202 |
To działa i będzie działało. Ale ja szybciej trafię 5 w Lotto (chciałbym 6) niż ktoś przy pomocy tego urządzonka PRAWIDŁOWO zdiagnozuje silnik, co jest przyczyną awarii. To jest takie same prawdopodobieństwo. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
konrad5577
W202 C200 94'
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 100 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 11 Grudzień 2014, 20:58
|
|
|
To działa bardzo dobrze, ale w W201 i w W124. Co prawda w opisie jest jeden błąd, ale nie powiem jaki bo..... wiadomo lekarz nie mówi jak leczy pacjenta. W W202 nie będzie działać tak jak trzeba. |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Grudzień 2014, 09:40
|
|
|
Ale żeś odkopał. Złota łopata tygodnia Twoja
konrad5577 napisał/a: | W W202 nie będzie działać tak jak trzeba. |
Działa i to nie tylko w benzynach, ale i w dieslach
Co prawda kody błędów są mocno ogólne, więc nie ma co tego nawet porównywać z przyzwoitą diagnostyką, ale w awaryjnej sytuacji mniej więcej można się dowiedzieć co go boli.
Co więcej w ten sposób można zdiagnozować też inne moduły, nie tylko silnik.
Największym problemem w tym wszystkim jest tylko czasem zdobycie listy kodów błyskowych dla innych modułów |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 12 Grudzień 2014, 13:42
|
|
|
To jak ktoś ma niech podrzuci listę błysków do sterownika silnika. Rozumiem, że zwykła dioda led wystarczy ? A żarówka 12v tez może być ? |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Grudzień 2014, 14:38
|
|
|
adamd napisał/a: | To jak ktoś ma niech podrzuci listę błysków do sterownika silnika. |
Jesli masz sterownik HFM, to wpisz w google "kody błędów HFM".
Choć kompresor z 97 to bedzie pewnie już na sterowniku ME i tu przyznam, że nie mam żadnych doświadczeń
adamd napisał/a: | Rozumiem, że zwykła dioda led wystarczy ? |
dioda z rezystorem ok 1kΩ
adamd napisał/a: | A żarówka 12v tez może być ? |
nie |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 12 Grudzień 2014, 14:45
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | adamd napisał/a: | To jak ktoś ma niech podrzuci listę błysków do sterownika silnika. |
Jesli masz sterownik HFM, to wpisz w google "kody błędów HFM".
Choć kompresor z 97 to bedzie pewnie już na sterowniku ME i tu przyznam, że nie mam żadnych doświadczeń
adamd napisał/a: | Rozumiem, że zwykła dioda led wystarczy ? |
dioda z rezystorem ok 1kΩ
adamd napisał/a: | A żarówka 12v tez może być ? |
nie |
Rzeczywiście żarówka nie będzie bo mi ją spaliło No nic zaopatrzę się w diodę i zobaczymy czy coś pokaże. Ale sam zapomniałem że mam ME więc raczej będzie kicha. |
|
|
|
|
mark
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 126 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 13 Grudzień 2014, 21:32
|
|
|
Dla chcących się pobawić w odczyt i kasowanie błędów (metodą kodów błyskowych ) układu wtrysku i zapłonu silnika w niektórych wersjach sterowników , info pod linkiem dostępnym na forum Elektroda.pl.
Lista modeli MB , opis odczytu i kasowania błędów KLIKNIJ
Sprawdzone na starej S-klasie W140 4,2L z 1993r. - działa . Na W202 nie testowałem .
Pzdr. |
_________________ W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio |
|
|
|
|
Chaszczu
Dołączył: 24 Paź 2017 Posty: 4 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29 Styczeń 2019, 18:58
|
|
|
Witam, sprawdzałem odczytywanie błędów na sterowniki PMS Siemens za pomocą własnoręcznie wykonanego testera i z całą pewnością mogę potwierdzić że działa. Bez problemów można odczytać kody jak i je skasować. |
_________________ Mercedes W202 Elegance C180 94' bp + lpg PMS Siemens
VIN: WDB2020181F132098 |
|
|
|
|
|