obieg zamknięty - pomozecie ? |
Autor |
Wiadomość |
kcmarion
kc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 94 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2016, 21:46
|
|
|
Odgrzewam temat...
Dziś wymieniałem filtr kabinowy, zdemontowałem też silnik dmuchawy do przeglądu bo czasami miał problemy z pracą i... przestał działać obieg zamknięty. Klapka cały czas otwarta, nie zamyka się. Po włączeniu obiegu wewnętrznego słychać jedynie jakby stuk przekaźnika. Czy Koledzy zdiagnozowali przyczynę awarii po pracach związanych z wymianą filtra. Co mogło się stać? |
_________________ ------------------------------------------------------
W202 250TD 96 automat
WDB2021281F526905 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
kcmarion
kc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 94 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 10 Maj 2016, 19:30
|
|
|
Dzięki Panowie, na szczęście obieg zamknięty zaczął działać bez żadnej ingerencji. |
_________________ ------------------------------------------------------
W202 250TD 96 automat
WDB2021281F526905 |
|
|
|
|
renahal
Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Listopad 2017, 01:10
|
|
|
W innym miejscu tego forum opisałem jak przełączyć obieg powietrza na zewnętrzny.
Zostałem poddany krytyce (częściowo słusznej) i nazwany druciarzem.Nie obchodzą mnie opinie innych i opiszę jak sobie poradziłem,może komuś to pomoże.
Problem klapki rozwiązałem częściowo.Wymontowałem schowek nad nogami pasażera.
Za schowkiem jest rura z tworzywa prowadząca do prawego nawiewu,też ją usunąłem.
Pokazał się elektrozawór podciśnienia podający podciśnienie na siłownik klapki obiegu powietrza.Wyjąłem rurkę wiodącą z tego elektrozaworu do góry(na siłownik klapki)
Po dmuchnięciu w tą rurkę klapka zamyka obieg wewnętrzny i otwiera obieg zewnętrzny.
Po zassaniu powietrza z tej rurki klapka otwiera obieg wewnętrzny.
Prawdopodobnie jest pęknięta sprężyna siłownika klapki.Można to zrobić tylko przy sprawnej
(szczelnej)przeponie wspomnianego siłownika klapki
Miałem do dyspozycji tylko obieg wewnętrzny.Naciskanie klawisza REST (u mnie przełącza rodzaj obiegu)nic nie dawało,obieg był cały czas wewnętrzny i ciągle miałem zaparowane
szyby,aż ciekło.
Do rurki zdjętej z elektrozaworu podłączyłem rurke akwarystyczną długości ok pół metra i wypuściłem na zewnątrz do kabiny.Po dmuchnięciu w rurkę zamknął się obieg wewnętrzny,otworzył się natomiast obieg powietrza z zewnątrz.Słychać wtedy charakterystyczny dźwięk działającej klapki
Należy jeszcze sprawdzić szczelność elektrozaworu podciśnienia i ewentualnie go zaślepić i pamiętać o założeniu rury plastikowej do prawego nawiewu.
Nie należy naciskać przycisku obiegu wewnętrznego.
Po otwarciu obiegu zewnętrznego szyby czyste,nic nie paruje.
Nie jest to naprawa technologiczna,ale jest bezpiecznie i widoczność jest dobra.
Mój samochód to w 202 1998 r,kombi,automat.
_________________ |
_________________ C-180 Kombi 1998r automat
WDB2020781F814897 |
|
|
|
|
|