|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Filtr stożkowy w W202??? |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 4 Maj 2007, 20:54 Filtr stożkowy w W202???
|
|
|
witam mam c w202 i chciałbym założyć sobie filtr stożkowy, sam nie wiem czy to jest dobry sposób aby mieć fajny dzwięk spod maski, nie chce zmieniac wydechu tylko mi zalezy na filtrze i prosze was o opinie co o tym myslicie bo sam nie wiem co robic |
|
|
|
|
berserkers
Mr.Radek
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 243 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Maj 2007, 20:57
|
|
|
Witam, moim zdaniem i filtr stożkowy to nieporozumienie, ale o gustach sie nie dyskutuje. |
_________________
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 4 Maj 2007, 21:31
|
|
|
a jest ktos taki kto ma zalozony filtr?? jezeli ktos taki jest to prosze o opinie |
|
|
|
|
maromer
C200 Sport 95r
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 444 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 4 Maj 2007, 23:37
|
|
|
witam
ja miałem u siebie założony i powiem, że efekt dzwięk naprawdę kozacki, nie to co z jakiegoś sportowego tłumika głośno, tylko piękny ryk jak się wkęca na obroty
Pozdro |
_________________ C200 Sport 95r LPG
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Maj 2007, 23:59
|
|
|
Jak miałem rozwaloną obudowe filtra, i filtr miałem podczepiony na gumach do górnej części rozwalonej obudowy ( ), to też miałem swoisty... "stożek".
Z praktycznego puntku widzenia kompletnie nie polecam. Zdarzyło się parę typków, którzy mówia: o stożek! +6HP! Dźwięk, bas... i te sprawy
Prawda jest taka, że wykres momentu obrotowego delikatnie się zmienia. Po pierwsze maksymalny moment maleje, a calość przesuwa się ku prawej stronie (w stronę większych obrotów).
Efekt taki, że przy wyższych obrotach co prawdy mamy dostępny delikatnie wyższy moment, skąd wyższa moc, ale wcześniej nie ma kompletnie, żadnego przyrostu momentu, jest jego spadek - na rzecz pooooweeer jak wrzeszczał Jeremy w jednym z odcinków TG
Po za tym nie myślicie, że stożek za 80zł na Allegro nagle jakieś "pałery" nam da? Jeśli takby było, to każdy tuner zaczynałby od montowania stożka i zaraz na 1/4 mili miałby lepsze czasy, a nie widziałem jakoś u tunerów stożków (o tym za chwile), a jedynie u domorosłych rzemieślników swoich krążowników szos pełnych szpachli i siatki.
Potęga stożka to nie tylko wrzucenie go zamiast obudowy filtra. to również sprawne oddzielenie go od ciepłego silnika - wiadomo, ciepłe powietrze jest rzadsze, przez co mniej tlenu do mieszanki wpada - trzeba uzyskać możliwie najniższa temperature powietrza na dolocie. Trzeba kombinować z przegrodą. Miejsce jest, ale po co. Po za tym byle stożek - jak pisałem - to nie może być, bo zaraz wam pyłek powpada w komore i tyle będzie ze stożka. Do tego strojona rurka o odpowiednim kształcie, dostosowana do silnika.
Spójrzcie na strone największego producenta K&N Filters. Do W202 nie ma żadnego stożka - od C180 po C55 AMG. Są bawełniane filtry, które wkładasz zamiast zwykłego papierowego. Tak właśnie robią prawdziwi profesionaliści. Nie bawią się w stożki - wkładają filter zamienny K&N, nasączają go specjalną cieczą i mają praktyczne przyrosty z tego, szczególnie jeśli chodzi o dalesze rozbudowy silnika. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Piotr8
SILVER
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 195 Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
|
Wysłany: 5 Maj 2007, 08:01 Stożek ... :-(
|
|
|
Witam
To co napisał <Camel>, to cała prawda o stożkach i ich "magicznych" mocach, "możliwościach".
Osobiście jestem zwolennikiem TYLKO wkładki bawełnianej filtra powietrza np.: K&N (i taką mam zamiar niebawem założyć), wypada dodać tylko iż takie filtry mają większą przepustowość powietrza nawet gdy są już "lekko" zabrudzone, większą niż nowy papierowy filterek, ponadto nie wymagają żadnych zmian w układzie dolotu.
Jeśli natomiast ktoś chce mieć "ryczące", cokolwiek to oznacza, auto...to może powinien pomyśleć nad zmianą, ale nie filtra lecz marki auta, do Mercedesa to nie przystaje.
Pozdrawiam
Piotr |
_________________ C 200 T -`97 Elegance
|
|
|
|
|
HenrykN
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 187 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 5 Maj 2007, 12:57
|
|
|
Daj namiary na taką bawełnianą koszulkę do filtra.
Gdzie i za ile można być szczęśliwym posiadaczem tego cuda.
Pozdrawiam-HenrykN |
_________________ HenrykN C180-1998r-LPG-Automat;VIN WDB2020181A661019 + Yamaha DragStar 650
W204 C200 1.8 Kompressor 184 KM
VIN WDD 2040411F001502 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Maj 2007, 14:34
|
|
|
HenrykN napisał/a: | Daj namiary na taką bawełnianą koszulkę do filtra.
Gdzie i za ile można być szczęśliwym posiadaczem tego cuda.
Pozdrawiam-HenrykN |
Kupujesz to:
http://sklep.tuning.pl/pr...d=61&d_id=95605
A co 10 tysięcy myjesz tym:
http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=96828
Opłaca się? Policz po ilu Ci się zwróci |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Piotr8
SILVER
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 195 Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
|
Wysłany: 5 Maj 2007, 18:52
|
|
|
Witam
Pytaj u dystrybutorów K&N, numer katalogowy to 33-2703 do W202 oraz wielu innych modeli
Pozdrawiam
Piotr |
_________________ C 200 T -`97 Elegance
|
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2016, 18:54
|
|
|
Witam,
Podepnę się pod tema, nie znalazłem właściwego co by obrazował problem, nie problem z filtrem powietrza.
Dzisiaj wymieniłem filtr powietrza, poprzedni był taki
Kliknij By Powiększyć
Wymagał wymiany, moim zdaniem tak. Tym bardziej że miał przejechane 14560 km, dwa że było dość sporo pyły, takiego piasku w komorze filtra powietrza. Odkurzyłem to, wyczyściłem, umyłem delikatnie zwilżoną szmatką.
Założyłem filtr Denckermann, taki jak poniżej (opis http://www.nowe-filtry.pl...#opis-produktu)
Kliknij By Powiększyć
i tu właśnie mam problem, jak prawidłowo powinien być włożony filtr powietrza?. Tak jak na zdjęciu, mniejsza część od lewej strony czy na odwrót, mniejsza część od prawej strony?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2016, 21:54
|
|
|
Nie chce mi sie iść sprawdzać ale wydaje mi sie,ze noe ma możliwości wsadzić go odwrotnie. Wynika to z budowy filtra która jest dopasowana do czarnej obudowy. Konkretnie chodzi mi o to ze obudowa jest wewnątrz w jednym miejscu nazwijmy to wklęsła i dlatego filtr w 1/3 swojej szerokości ma krótsze piora |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2016, 10:50
|
|
|
wojtekjasiek, powiem tak że wbrew pozorom da się włożyć filtr w drugą stronę to znaczy szersza część od lewej strony. Owszem ta węszą część ma krótsze pióra a szersza dłuższe pióra to mimo tego da się filtr założyć w obie strony.
Tylko teraz w którą stronę jest prawidłowo założony?. Ja mam tak założony, tak go założyłem jak pokazałem na zdjęciu. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,143 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|