Tylne zawieszenie - gumki :) |
Autor |
Wiadomość |
pool82
Chudini
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 49 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Marzec 2008, 12:03 Tylne zawieszenie - gumki :)
|
|
|
Witam!
Miałem problem a w zasadzie nadal mam z prowadzeniem na koleinach oraz przy bocznym wietrze. Przy oględzinach zewnetrznych tylne zawieszenie wydało się być ok. Myślałem ze to ewidentnie wina zawieszenia przedniego, zatem powymieniałem wszystkie czułe punkty z przodu - efekt -> niezadawalający. Wczoraj przyjrzałem się zawieszeniu tylnemu i ku mojemu zdziwieniu podczas bujania samochodu na boki dało się zauważyć lekkie luzy a nawet delikane pukania na drążkach i wybite przednie gumy na wózku Mam zamiar jak najszybciej powymieniać owe niedoskonałości tylko rodzi się pytanie: Czy da radę wymienić wszystkie gumki na 4 drążkach? Bo gumki na wahaczu dolnym wiem ze sie da wymienić i w drązku 101, a co z resztą drążków nr 116, 77 i 53 (załącznik)?? Tu tez sie da wymienić gumki?
Pozdrawiam
--
W202 220 CDI 99'
B35075000027.0715.gif
|
|
Plik ściągnięto 1474 raz(y) 27,88 KB |
|
|
|
|
|
grz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 352 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30 Marzec 2008, 17:59
|
|
|
Witam
Miałem luz na drążku 77 albo 116 (nie pamiętam dokładnie), w każdym razie na tym, na którym ustawia się zbieżność. I wymieniałem cały drążek. Poza tym na załączonym obrazku nie widać, żeby te drążki miały tuleje metalowo-gumowe (gumki) oznaczone osobnym numerem, więc śmiem twierdzić, że wszystkie z tych drążków wymienia się w całości jako 1 element. |
_________________ V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com |
|
|
|
|
pool82
Chudini
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 49 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Marzec 2008, 21:06
|
|
|
Właśnie o to chodzi ze kazdy drazek ma gumki, tylko jedna ma nadany nr fabryczny i to jest wlasnie ta w ktorej ustawia sie zbieznosc. Gdzies kiedys czytalem na forum ze w tylnym zawieszeniu znajdują się 22 gumki i najlepiej je wymienic nawet w slepo. Tylko nie moge tego tematu odszukac Potrzebuje kogos kto to robil i da mi konkretna odpowiedz czy da rade wymienic same gumki czy nalezy wymieniac cale wahacze?
Pozdrawiam
--
w202 220CDI 99' |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Marzec 2008, 09:47
|
|
|
Można wymienić same gumki - chyba że wachacze masz już w niezbyt dobrym stanie - czyt. rdza. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Budyń W210
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 12 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2008, 09:49
|
|
|
pool82 napisał/a: | Właśnie o to chodzi ze kazdy drazek ma gumki, tylko jedna ma nadany nr fabryczny i to jest wlasnie ta w ktorej ustawia sie zbieznosc. |
Wymiana samej tulejki w drążku kierowniczym (element 101) jest trochę bez sensu. Drążek ma dwa elementy, które się zużywają, z jednej strony tuleja metalowo gumowa, którą można kupić w serwisie, a z drugiej przegub kulisty nierozerwalnie związany z drążkiem. Biorąc pod uwagę zbliżoną trwałość obu elementów oraz konieczność każdorazowej regulacji geometri lepiej kupić dwa kompletne drążki i je wymienić. Z pozostałymi drążkami sytuacja jest trochę inna. Na rynku można kupić bądź całe drążki, lub same tulejki metalowo-gumowe. Drążki kompletne możemy kupić w serwisie lub od uznanych producentów, natomiast tulejki, które są dostępne sa z reguły "no name" i ich trwałość w porównaniu do oryginałów jest niewielka. Sama wymiana tulejek jest też wielce problematyczna. Drążki są wykonane z profilowanej blachy i z reguły są mocno skorodowane. Próba wyciśnięcia tulejki często kończy się uszkodzeniem drążka.
Pozdr. |
_________________ Dobry Ex-taxi nie jest zły.
w210 220D 1996 |
|
|
|
|
Al Capone
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 66 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 21:23
|
|
|
Odgrzeje trochę już wiekowy temat bo wydał mi się najodpowiedniejszy i nie znalazłem nic lepszego o tej tematyce. Mam zamiar oddać auto na wymiane przednich i tylnych poduszek wózka. Przy okazji pomyślałem ,że pasowało by zrobić tylne zawieszenie na 0 i tu mam pare pytań. Drążek 101 i tak trzeba kupić cały koszt 200zł za obie strony. Do drążków 116,77 i 56 można dokupić tulejki Lemfordera(powiedzmy jakieś 250zł) tylko tutaj nie wiem dokładnie jakie to powinny być. Dla porównania nowy zestaw wszystkich drążków Lemfordera z nowymi śrubami to koszt 790zł. Tu jest też pytanie czy była by jakaś różnica w robocie mechaniora przy wymianie całych drążków a tulei. Narazie nic mi się więcej nie przypomina.. Jeśli ktoś zabierał się za tylne zawieszenie to uprzejmie proszę o wypowiedź |
_________________ C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480 |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 21:43
|
|
|
Al Capone, dla mechanika na pewno lepiej wymienić cały komplet, bo wywala stare i wkłada nowe a przy tulejach musi stare wymontować, wyprasować, wprasować nowe i dopiero zamontować, więcej policzy za robotę bo dłużej mu zejdzie ale pewnie i tak wyjdzie taniej niż kpl wszystkich drążków. Jak nie masz ich skorodowanych to nie widzę problemu żeby wymienić same tuleje, w sumie jak masz trochę czasu, jakiś garaż i choć trochę pojęcia to możesz sam to rozebrać, drążki sobie wyczyścić i pomalować a później dać mechanikowi żeby przeprasował tulejki |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 22:40
|
|
|
Al Capone, Tu kolega sprzedajie zagadaj i się dogadaj
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=416107#416107 |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 23:20
|
|
|
wiskontii, nawet nie pomyślałem |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
Al Capone
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 66 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 8 Styczeń 2017, 01:21
|
|
|
@mariuszt0
Właśnie w tym rzecz ,że niestety nie mam garażu ani warunków na taką robotę i nie mogę też sobie pozwolić na dłuższy czas bez samochodu. W takim wypadku wiem ,że potrzeba :
Drążek 101: numer 1075001
Tuleje wahacza tą w piaście: numer 34756 01
Drugą tuleje wahacza numer 11021 01
No i co do pozostałych 3 drążków do których trzeba dobrać tulejki nie znalazłem akurat tego w ruskim EPC.
EDIT: Znalazłem schemat zawieszenia ale te tulejki nie są ujęte jako osobna część tylko całe drążki.
Takie numery znalazłem i nie wiem które są prawidłowe: 11123 01, 11233 01, 29490 01 |
_________________ C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 20 Marzec 2019, 09:22
|
|
|
Odgrzebuję temat. Czy wie ktoś na których wahaczach jest regulacja? Bo na fotce widzę, że podkładkę regulacyjną ma tylko jeden wahacz. |
|
|
|
|
|