Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:31 |
Korozja - czym ją powstrzymać? |
Autor |
Wiadomość |
Rustyrose
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 152 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 26 Luty 2018, 00:00
|
|
|
cherrysky napisał/a: | juz kupilem i dlatego pytam czy warto trzymac czy lepiej
bedzie szybko sprzedac . jednakze mam sentyment do mercedesa mialem kilka
starszych modeli w przeszlosci .
wjade na kanal postukam poogladam i dam znac co
dalej bede robil.
kazda wskazowka od was gdzie szukac wad i korozji bezcenna! dlatego dzieki za podpowiedzi
narazie autko kosztowalo mnie 2600€. |
Myślę że Abdul tu bardzo dużo powiedział gdzie rdzy szukać, ja mogę od siebie jeszcze dodać, doły drzwi bywają też kapryśne i pod listwami warto też spojrzeć czy nie rdzewieje. W moim temacie jest parę zdjęć jak remontowałem swoją gwiazdę, możesz zobaczyć jak była zgnita |
_________________ Mercedes-Benz W202 2,5D 113KM Classic 1993r.
WDB2021251A018376
Gość zerknij
EX |Fiat Brava ZFA18200004231122
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZWR006345
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZTR060819 |
|
|
|
|
MateM
WDB2020181A183369
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 900 Skąd: Bytom - Miechowice
|
Wysłany: 26 Luty 2018, 09:02
|
|
|
ja dodam od siebie jeszcze, sprawdzić dookoła tylnej szyby, u mnie pod listwą dekoracyjną na dole tylnej szyby skrywała się dziura dodatkowo lewy tylny narożnik nad wydechem też miałem dziurę. Ogólnie cała podłoga bagażnika, podłoga pod wykładzinami w kabinie szczególnie w okolicach tylnych otworów. Najlepiej sprawdzać od spodu, bo od środka często wygląda ok a w rzeczywistości nie jest Mocowanie tylnego wózka, podłoga na bakiem, tylne wnęki kół pod osłonami, w zasadzie trzeba przejrzeć dokładnie całe podwozie i zwracać uwagę na fabryczne miejsca łączeń elementów (pod masą uszczelniającą drzemie zło:P) zapraszam do mnie do tematu, również można zobaczyć co gdzie i jak. Dodatkowo zapraszam do tematu kolegi mariuszt0 on zrobił konkretną robotę przy walce z rdzą. |
_________________ W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
|
|
|
|
|
Smir
Dołączył: 29 Mar 2015 Posty: 248 Skąd: Frydek
|
Wysłany: 25 Marzec 2018, 13:39
|
|
|
Jako że przez święta będę w domu dłużej niż 2 dni i będe miał dostęp do garażu, muszę w końcu ogarnąć korozję na drzwiach. Z tego co naczytałem się i filmiki oglądałem na YT to plan taki.
1. Oszlifować szczotką na szlifierce do gołej blachy
2. Na to APP R- stop
3. Delikatnie przyszpachlować ( myślę że nie dużo, czyli może być samą szpachlą wykańczającą? )
4. Podkład ( jaki polecacie? )
5. Kolor ( już mam)
6. Bezbarwny (też mam)
|
_________________ Kompressor po studencku
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24951 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25 Marzec 2018, 14:06
|
|
|
Smir napisał/a: | .
1. Oszlifować szczotką na szlifierce do gołej blachy |
Tak dokładnie.
Smir napisał/a: | .
2. Na to APP R- stop |
Jeżeli czyścisz do gołej blachy to żaden środek na rdze już potrzebny nie jest. a wręcz będzie szkodził
Smir napisał/a: | .
3. Delikatnie przyszpachlować ( myślę że nie dużo, czyli może być samą szpachlą wykańczającą? ) |
Najpierw pomaluj podkładem gruntującym a dopiero szpachluj. Ja użyłem szpachli z włóknem szklanym. Później dotarłem a na koniec podkład wypełniający. Nie polecam podkładu uniwersalnego.
Smir napisał/a: | .
4. Podkład ( jaki polecacie? )
5. Kolor ( już mam)
6. Bezbarwny (też mam) |
Jako podkład gruntującego użyj podkładu epoksydowego. Podkład wypełniający to taki w czerwono czarnej puszcze. Z tym, że w przypadku podkładu wypełniającego to musisz kupić już pod kolor nadwozia.
Ale jeszcze dodatkowo zdejmij te listwy z dołu drzwi i zobacz co tam się dzieje, bo może Twojego malowania będzie więcej.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Frytejro
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2017 Posty: 25 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 3 Maj 2018, 09:15
|
|
|
[quote="kubus838"] Smir napisał/a: | .
Jeżeli czyścisz do gołej blachy to żaden środek na rdze już potrzebny nie jest. a wręcz będzie szkodził
robert |
ladne brednie. W tych drzwiach sa wrzery i szczotką nie wyczyscicsz w 100% , po to jest app-rstop. Ale duzo lepszym, bo na bazie wody jest fertan ktory jest specjalnie do starych trupów. tyle ze zanim sie go przykryje to trzeba min 1 dzien. Ale jest tak dobry ze trzyma sie bez przykrycia do pól roku, wiec monza to zrobic wczesniej. |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 3 Maj 2018, 11:10
|
|
|
Frytejro napisał/a: | Smir napisał/a: | .
Jeżeli czyścisz do gołej blachy to żaden środek na rdze już potrzebny nie jest. a wręcz będzie szkodził
robert |
ladne brednie. W tych drzwiach sa wrzery i szczotką nie wyczyscicsz w 100% , po to jest app-rstop. Ale duzo lepszym, bo na bazie wody jest fertan ktory jest specjalnie do starych trupów. tyle ze zanim sie go przykryje to trzeba min 1 dzien. Ale jest tak dobry ze trzyma sie bez przykrycia do pól roku, wiec monza to zrobic wczesniej. |
To dopiero są brednie. Na czysta blachę malować środkiem na rdze - to już jest super teoria. Na wżery w drzwiach to bardziej potrzebna jest szlifierka z tarczą do cięcia a nie jakieś chińskie wymysły. Jeżeli na blasze pojawiły się ogniska rdzy to należy je zlikwidować a nie zamalować. Likwidacja polega na pełnym usunięciu ze struktury blachy rdzy a nie na "zaklajstrowaniu" powierzchni, bo po 2-3 miesiącach zaklajstrowana powierzchnia zostanie odepchnięta przez rdze. Mówiąc w dużym skrócie blacha przerdzewieje z drugiej strony czyli na wylot. A efektem tego będzie, że blacha na drzwiach będzie się "trzymała" na lakierze i tym chińskim wynalazku.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3894 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2018, 14:45
|
|
|
kubus838 tutaj niestety zgodzę się z kolegą Frytejro, po wyczyszczeniu szczotą do gołej blachy fertan jeszcze sporo dobrego robi. Nie jest to chiński wynalazek tak btw Sam u siebie go stosowałem. |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 3 Maj 2018, 17:00
|
|
|
Abdul ja już takich "super" farb na rdze stosowałem wiele zaczynając od cortaninu poprzez inne e-środki na rdze. Już słyszałem tyle receptur czyli co z czym mieszać - chodzi o rodzaje tych farb - że powinien mieć samochód "nierdzewny" Niestety wszystko kończyło się spawaniem. Jeżeli rdza wda się w z stal to nie ma złotych środków. Po prosty trzeba ją usunąć mechanicznie i zabezpieczyć stal. Do tej pory innej dobrej metody nikt nie wymyślił
Nawet jak wypiaskujesz stal i pomalujesz ją lakierem do paznokci to ten lakier też mocno się trzymać będzie. Ale to nie ze względu na zalety tego lakieru ale na rodzaj powierzchni. Tylko czy ten lakier dobrze zabezpieczy przed korozją - raczej nie. Jednym z takich przykładów (lakieru do paznokci) jest to że panie stosując taki lakier np. myjąc gary i wykonują inne domowe prace. A lakier im tak od razu nie odpada. W takim przypadku winna jest sama stal. Ponieważ to ona ma dużą tendencje do rdzewienia w skutek swojego składu chemicznego i tego żadnym złotym środkiem nie zmienisz. Nawet modnymi teraz urządzeniami elektronicznymi dostępnymi na znanym powszechnie serwisie aukcyjnym.
Jak wskażesz taki cudowny specyfik to dostaniesz nagrodę podejrzewam, że od wszystkich użytkowników samochodów i innych pojazdów. A blacharze wyślą za Tobą list gończy Bo do tej chwili jeszcze nikt nie wymyślił żadnej substancji która zabezpiecza stal przed korozją. Jedyną metoda jest usunięcie zakażonej blachy.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 3 Maj 2018, 17:21
|
|
|
Jestem przekonany , że ten , który zatrzyma rdzę , ma Nobla w kieszeni . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3894 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2018, 22:17
|
|
|
kubus838, feretan to nie farba tylko środek wiążący rdzę Wymywa się go po 24h
Zgadzam się - najskuteczniejsze są metody które opisałeś, ale kiedy nie chcesz ciąć tylko pozbyć się jak największej ilości rdzy - w mojej opini fertan daje radę. |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 3 Maj 2018, 22:59
|
|
|
Abdul napisał/a: | kubus838, feretan to nie farba tylko środek wiążący rdzę Wymywa się go po 24h
Zgadzam się - najskuteczniejsze są metody które opisałeś, ale kiedy nie chcesz ciąć tylko pozbyć się jak największej ilości rdzy - w mojej opini fertan daje radę. |
Czy to się nazywa farba czy środek wiążący rdze to wszystko jedno. I tak te nazwy mają cel marketingowy. Tak naprawdę żaden z tych środków nie jest w stanie wniknąć wewnątrz stali. Bo stal to nie gąbką i nie wsiąkają w nią żadne płyny. W przypadku kiedy stal jest już przeżarta rdzą na wylot to oczywiście, że ten środek wniknie w tym miejscu wewnątrz ale w dalszym ciągu nie spowoduje "przyschnięcia" rdzy. Rdza będzie się rozprzestrzeniała z taką samą szybkością i efektem, czyli i tak trzeba ciąć. To niech ktoś mi wytłumaczy jaki jest cel stosowania takich środków do zabezpieczania/powstrzymania rdzy. Skoro i tak efekt jest znany. Przecież tę samą robotę robi się dwa razy i jeszcze trzeba zapłacić za te specyfiki. - oczywiście mam tu na myśli malowanie.
Takie mikstury to są środkami placebo - ani nie pomogą, ani nie zaszkodzą. Jeżeli masz małe ogniska rdzy to jednak lepiej pozbyć się ich w sposób mechaniczny czy to przy użyciu szlifierki czy od piaskowania. Dopiero na czystą blachę położyć podkład, szpachle i lakier. Przy większych ogniskach rdzy lepiej to wyciąć i wstawić łatkę bo w pewnej chwili już nie będzie do czego spawać.
Moim zdaniem lepiej nawet powycinać rdzę niż używać jakiś "złotych środków" bo efekt tak jak pisałem wcześniej będzie tylko jeden. Z rdzą za pomocą "złotych środków" jeszcze nikt nie wygrał.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Przemassq
Dołączył: 06 Kwi 2018 Posty: 10 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 7 Maj 2018, 15:26
|
|
|
Kupiłem celinę ogarniętą tzn.zakonserwowana od dołu a tam gdzie coś wychodziło to zrobione wyprawki.
Mam pytanie nawiązując do tematu posta-jak a właściwie czym zakonserwować progi ? Tzn.czym je wypełnić żeby ruda się za nie nie zabrała ? |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Maj 2018, 21:39
|
|
|
Kup w sklepie środek do konserwacji profili zamkniętych na bazie wosku. Można go odróżnić tym, że wyposażony jest w taką metrową sztywną rureczkę. Te rureczkę wciskasz w otwór "grzybką" który naciskasz - oczywiście chodzi o spray. Za pomocą tego dostaniesz się do wewnątrz progu prze otwory technologiczne. Tylko nie zapomnij na chwile zatkać odpływy od dołu
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Przemassq
Dołączył: 06 Kwi 2018 Posty: 10 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 7 Maj 2018, 21:49
|
|
|
kubus838 napisał/a: | Kup w sklepie środek do konserwacji profili zamkniętych na bazie wosku. Można go odróżnić tym, że wyposażony jest w taką metrową sztywną rureczkę. Te rureczkę wciskasz w otwór "grzybką" który naciskasz - oczywiście chodzi o spray. Za pomocą tego dostaniesz się do wewnątrz progu prze otwory technologiczne. Tylko nie zapomnij na chwile zatkać odpływy od dołu
robert |
Dziękuję |
|
|
|
|
kucykall
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 21 Skąd: bełchatów
|
Wysłany: 17 Maj 2018, 10:58
|
|
|
Gdzie można dostać i ile kosztuje ten feretan . |
|
|
|
|
|