zaworek zwrotny |
Autor |
Wiadomość |
norbertstezycki
Norbi c220D 95KM
Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 57 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 4 Grudzień 2008, 20:10 zaworek zwrotny
|
|
|
witam
pytanie moje dotyczy rozmiaru zaworka zwrotnego (jakie fi? 6 czy 8mm) i gdzie go dokładnie macie założonego. może jakieś zdjęcie wrzucicie lub rysunek |
|
|
|
|
ADAMS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 106 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 4 Grudzień 2008, 20:19
|
|
|
Dlaczego chcesz zalozyz zaworek? jesli masz rozszczelniona pompe nic nie pomoze wiem bo sam probowalem chyba ze masz inny powod to pasuje 8mm jak najblizej pompy na przewodzie zasilajacym. |
|
|
|
|
C220D
Dołączył: 25 Cze 2008 Posty: 27 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 5 Grudzień 2008, 11:17
|
|
|
ADAMS napisał/a: | Dlaczego chcesz zalozyz zaworek? |
Bo paliwko cofa się . Niekoniecznie musi to być rozszczelniona pompa . Ten typ tak ma . Własnie testuję zaworek na tych czarnych gumowych przewodach. Założyłem 8 mm zaworek do paliwa od AUDI A6 na powrocie, wtedy paliwko mi po nocy wraca pod filtr.
A teraz dziwna sprawa na na ssącym jest przewód 10 mm, a wszystkie VW-AUDI mają na powrocie i na ssaniu po 8 mm i muszę albo zmienić 10 mm na 8 mm albo kupić nowy zaworek tj. 10 mm. Tylko na ssaniu ma 10 mm. Testowo założyłem ten 8 mm zaworek na 10 mm przewód ssący i to początkowo było tak jak ma być paliwo nie wracało do zbiornika, ale
chyba jest za mały bo znowu wraca, jest jakaś minimalna nieszczelność. Jestem w trakcie testów. Wygląda na to że na ssącym powinnien być zaworek 10 mm, a jak ktoś chce to dodatkowo na powrocie może se załozyć 8 mm. Po przekręceniu kluczyka, lepiej kręci. |
_________________ W202, C220D, 1996, CLASSIC, i ... Lucas |
|
|
|
|
norbertstezycki
Norbi c220D 95KM
Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 57 Skąd: wlkp
|
|
|
|
|
C220D
Dołączył: 25 Cze 2008 Posty: 27 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 6 Grudzień 2008, 10:04
|
|
|
norbertstezycki napisał/a: | coś innego |
W serwisie VW-Audi za 60 PLN część nr: 070129530B lub używki na Allegro po 20.
Zwróć uwagę Audi montuje je tylko na powrocie. Spece z jeszcze tego nie wymyślili . |
_________________ W202, C220D, 1996, CLASSIC, i ... Lucas |
|
|
|
|
Pawel2111
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 15 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 21:12
|
|
|
Panowie czy przypadkiem zaworek zwrotny nie znajduje się orginalnie w pompce:) Bo gdzieś musi sie znajdować |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 11:22
|
|
|
Pawel2111 napisał/a: | Panowie czy przypadkiem zaworek zwrotny nie znajduje się orginalnie w pompce:) Bo gdzieś musi sie znajdować | Zawór znajduje się w pompie, zazwyczaj w postaci specjalnej membrany, ale czasami też potrafi to paść. Miałem podobny przypadek w fordowskim dieslu, zamontowałem coś takiego
http://moto.allegro.pl/it...wa_8_10_mm.html
Zamontowałem na przewodzie doprowadzającym paliwo przed filtrem paliwa. Nie zapowietrza się już od tego czasu. A nawet jeśli zdejmie się przewód, nie potrzebne jest czasochłonne odpowietrzanie, bo zawór bardzo sprawnie działa. |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
kolderka
kolderka
Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 5 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 20:27 zaworek zwrotny
|
|
|
gumolyt napisał/a: | Pawel2111 napisał/a: | Panowie czy przypadkiem zaworek zwrotny nie znajduje się orginalnie w pompce:) Bo gdzieś musi sie znajdować | Zawór znajduje się w pompie, zazwyczaj w postaci specjalnej membrany, ale czasami też potrafi to paść. Miałem podobny przypadek w fordowskim dieslu, zamontowałem coś takiego
http://moto.allegro.pl/it...wa_8_10_mm.html
Zamontowałem na przewodzie doprowadzającym paliwo przed filtrem paliwa. Nie zapowietrza się już od tego czasu. A nawet jeśli zdejmie się przewód, nie potrzebne jest czasochłonne odpowietrzanie, bo zawór bardzo sprawnie działa. | Po dwóch dniach garażowania pod chmurką moja gwiazdka nie odpaliła,poprostu zwiało paliwo do zbiornika .Zamontowalem ten zaworek
+filterek od 190D http://moto.allegro.pl/it...wa_8_10_mm.html i zachrobotała wzorowo.
Zdjęcie030.jpg
|
|
Plik ściągnięto 848 raz(y) 410,67 KB |
Zdjęcie029.jpg
|
|
Plik ściągnięto 518 raz(y) 437,65 KB |
Zdjęcie028.jpg
|
|
Plik ściągnięto 932 raz(y) 439,33 KB |
|
_________________ C220 CDI 2000 WDB2021331F941323 Yamaha Virago 535 gdyTen gościu obok ma latem katar. |
|
|
|
|
michal1715
Michał
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 7 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 1 Styczeń 2009, 11:28
|
|
|
Witam mam C250 Diesel
po postoju ok 10 godzin /przewody doprowadzające paliw robią sie puste. miałem delikatne wycieki z tych przewodów ale wymieniłem wszystkie ogingi (od tego czasu jest czysto i sucho) do tego nowy filtr paliwa i zaworek zwrotny na czarnym przewodzie doprowadzającym paliwo. jednak po nocy problem ten sam.
nie wiem co mam teraz robić. założyć jeszcze taki sam zaworek na przewodzie powrotnym?? oczywiście w kierunku zbiornika.
co wy na to?? |
_________________ C 250 DIESEL `95
WDB 2021251A334314
|
|
|
|
|
Manfredo
C200D 1995rocznik
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 133 Skąd: zza ściany:)
|
Wysłany: 14 Lipiec 2010, 09:25
|
|
|
Panowie w ktorym miejscu znajduje sie ten wezyk pod samochodem czy gdzies w srodku w progach??chce sprawdzic do jakiego momentu cofa mi sie paliwo |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 14 Lipiec 2010, 11:19
|
|
|
Manfredo napisał/a: | w ktorym miejscu znajduje sie ten wezyk pod samochodem czy gdzies w srodku |
Nic Ci to nie da, bo nie jest przeźroczysty - max paliwo cofnie się do poziomu paliwa w zbiorniku |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Manfredo
C200D 1995rocznik
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 133 Skąd: zza ściany:)
|
Wysłany: 15 Lipiec 2010, 10:20
|
|
|
Paliwo juz mi sie nie cofa, bo oring na filtrze paliwa nie dochodzil do konca(mowie o takim czyms plastikowym co odkreca sie kluczem 10 i jest taki zbiorniczek z siateczka) lecz po dokreceniu, dalej po odpaleniu zgasnie gdy nie dodam gazu:/a paliwo w wezyku juz jest caly czas, sprobowac zalozyc jeszcze ten zawor zwrotny?? Kupilem rozmiar 8 normalnie sie go wciska w ten wezyk czy musze uzyc jakis kombinacji?? |
|
|
|
|
misiek1122
Fleksamator
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Mar 2010 Posty: 145 Skąd: Jarosław / Wietlin
|
Wysłany: 15 Lipiec 2010, 12:18
|
|
|
Manfredo napisał/a: | go wciska w ten wezyk czy musze uzyc jakis kombinacji?? |
normalnie rozcinasz wezyk wciskasz zaworek no i sie przydadza ze dwie opaski zeby to scisnac i zeby paliwo nie kapalo.
Ja po mimo tego ze wstawilem zaworek paliwo dalej sie cofalo... okazalo sie ze mam syf w baku i zabija mi zaworek i nie dzialal odpowednio, wiec wstawilem przed zaworkiem najprostrzy filtr paliwa i nie mam juz z paleniem problemu, pozdro |
_________________ C250 diesel 94` malachite metallic wdb2021251A112922
|
|
|
|
|
ascorp
Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 83 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 20:35
|
|
|
Nie chce zakładać nowego wątku, a też mam problem z cofaniem sie paliwa, do filtra dochodzi gruby czarny przewód, a wychodzą 4 przezroczyste, pytanie gdzie najlepiej wstawić zaworek ? a może dwa ?
|
_________________ W202 95r. 2.5D 20V AUTOMAT ELEGANCE |
|
|
|
|
misiek1122
Fleksamator
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Mar 2010 Posty: 145 Skąd: Jarosław / Wietlin
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 17:13
|
|
|
ascorp, ten czarny przewód to powrót paliwa i zostaw go w spokoju te pozostałe co widać na fotce też.
Najlepiej to odkręć kolektor dolotowy i pod nim zobaczysz podgrzewać paliwa, dopiero przed nim załóż zaworek.
Jak dorwe jakieś foty to zaprezentuje |
_________________ C250 diesel 94` malachite metallic wdb2021251A112922
|
|
|
|
|
|