Pytanie o podciśnienie |
Autor |
Wiadomość |
adrian.s
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 126 Skąd: Spoza PL
|
Wysłany: 21 Luty 2008, 00:38 Pytanie o podciśnienie
|
|
|
Witajcie,
co powinno być w miejscu oznaczonym czerwoną strzałką?
Czuję jak zatykam palcem, że jest tam podciśnienie. To tak ma być nie zaślepione?
Zaznaczony niebieską strzałką element wygląda tak samo, tylko od góry idą z niego jakieś przewody podciśnieniowe.
Przy okazji, jak już robiłem zdjęcia w komorze silnika, to zauważyłem pętający się kabel zakończony wtyczką, jak na poniższym zdjęciu.
Od czego może on być?
Dzięki i pozdrawiam,
Adrian S. |
|
|
|
|
Maly V8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 223 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 21 Luty 2008, 11:36
|
|
|
Nie jestem pewien ale u mnie w tym miejscu na końcu węzyka jest mały okrągły filterek powietrza do podciśnienia (podobny jak w maluchu do paliwa), a z tymi wolnymi kostkami to najlepiej podejżyć u kogoś w tym samym modelu. |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21 Luty 2008, 12:25
|
|
|
U mnie tam gdzie zaznaczyłeś na niebiesko jest podłączenie sondy i chyba u Ciebie też, to nie są przewody ciśnieniowe. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
adrian.s
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 126 Skąd: Spoza PL
|
Wysłany: 21 Luty 2008, 23:53
|
|
|
Maly V8 napisał/a: | Nie jestem pewien ale u mnie w tym miejscu na końcu węzyka jest mały okrągły filterek powietrza do podciśnienia (podobny jak w maluchu do paliwa), a z tymi wolnymi kostkami to najlepiej podejżyć u kogoś w tym samym modelu. |
Adaśko napisał/a: | U mnie tam gdzie zaznaczyłeś na niebiesko jest podłączenie sondy i chyba u Ciebie też, to nie są przewody ciśnieniowe. |
Dzięki za informacje
Czy ktoś mógł by zrobić u siebie zdjęcie tego podciśnienia/sondy?
Dzięki
Pozdrawiam
Adrian S. |
|
|
|
|
aloha1970
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 117 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22 Luty 2008, 14:09
|
|
|
Czerwona strzałka nie wiem natomiast niebieska złącze sondy lambda |
_________________ 1970 |
|
|
|
|
adrian.s
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 126 Skąd: Spoza PL
|
Wysłany: 22 Luty 2008, 14:19
|
|
|
aloha1970 napisał/a: | Czerwona strzałka nie wiem natomiast niebieska złącze sondy lambda |
Dziękuję za informację.
Mnie bardzo interesuje czy to oznaczone czerwoną strzałka wygląda u was tak samo? Czy to tak ma być? Czy tam czegoś nie brakuje (już mniej istotne dla mnie co to dokładnie jest, ale dziwi mnie że tam jest to tak otwarte bez zaślepienia żadnego). Dlatego proszę o zdjęcie jak macie Z EPC nic nie wywnioskowałem, na allegro nie znalazłem odpowiadających temu zdjęć, a nie mam w zasadzie znajomych z W202. Dlatego proszę o pomoc na forum
Dzięki jeszcze raz.
Pozdrawiam!
Adrian S.
[ Dodano: 10 Marzec 2008, 01:16 ]
Witam,
chyba jednak nic tam nie ma, w StarFinder znalazłem takie zdjęcie na potwierdzenie tej tezy:
Pozdrawiam!
Adrian S. |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Styczeń 2013, 19:41
|
|
|
No to i ja mam pytania o podciśnienie w CDI. A konkretnie.
1. Jaka wartość powinna być na wyjściu z wakum pompy, na biegu jałowym?
2. Czy można bez szkody wypiąć ten wężyk wychodzący z wakum pompy, na biegu jałowym?
3. Jaka wartość powinna być na wyjściach z regulatorów podciśnienia?
Może ktoś z wiedzących też wie w jakiej kolejności i gdzie jeszcze powinno się zmierzyć wartości podciśnienia. Chodzi o to by tą metodą znaleźć nieszczelności lub niesprawności układu podciśnienia.
Przeszukałem już chyba cały net i znalazłem tylko zdawkowe informacje. Znalazłem zaledwie i to niepewną informację, że na wyjściu z regulatora powinno być ok. 700mbarów. Ale w CDI są 2 i z każdego wychodzą 3 wężyki. Będę też dalej szukał i jak coś znajdę to podam.
Jak zwykle wdzięczny za pomoc.
[ Dodano: 5 Styczeń 2013, 18:28 ]
No to mam jeszcze 2 pytania. Może na nie uzyskam odpowiedź.
4. Na końcu węża, który idzie od pompy vacuum jest taki trójnik przymocowany do serwa. Jak się go wypina z serwa? Jest on gumowy, ale boję się by czegoś nie zepsuć. A na forum w210.pl znalazłem informację, że on lubi się przytykać i można go przeczyścić.
2. Czy ktoś ma pełny schemat podciśnienia? Te które znalazłem nie wskazują jak rozchodzi się podciśnienie od serwa do pozostałych odbiorników. Czy całe podciśnienie idzie tą cieniutką szaro rureczką, która wychodzi z ww. trójnika? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
reptaill
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Opole
|
Wysłany: 9 Styczeń 2013, 00:50
|
|
|
Ta luźna wtyczka nie jest przypadkiem od czujnika zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia pod spodem zbiornika jest wtyczka, może ktoś ja wypiął bo czujnik padł i raziła go zapalona kontrolka o niskim stanie płynu chłodniczego |
_________________ W202 c180 M111.920
WDB2020181a370223 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Styczeń 2013, 09:54
|
|
|
reptaill napisał/a: | Ta luźna wtyczka nie jest przypadkiem od czujnika zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia pod spodem zbiornika jest wtyczka, może ktoś ja wypiął bo czujnik padł i raziła go zapalona kontrolka o niskim stanie płynu chłodniczego |
Kolego. Komu odpowiedziałeś?
Bo jeśli mi, to nie rozumiem A jeśli komuś z wcześniejszych postów, to spójrz na datę. Zostały umieszczone dawno, dawno temu... |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
piasek
Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 9 Skąd: Zakrzewo
|
Wysłany: 19 Styczeń 2013, 21:03
|
|
|
ja mam pelen schemat tego czego szukasz tylko nie wiem jak dodac to na forum
[ Dodano: 19 Styczeń 2013, 21:17 ]
no to jest
http://www.w202.pl/viewto...er=asc&start=15
tu masz link do tematu z schematem pelnym |
_________________ W202
C200CDI
WDB2021341A772055
poj.2151
rok 1999
moc 75KW/102KM
manual |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
iza
Dołączyła: 23 Sty 2013 Posty: 2 Skąd: radom
|
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 10:54
|
|
|
Witam serdecznie ,podepne sie do tematu gdyż poprzedni właściciel zaniedbał moją gwiazde i połowa podciśnień jest pourywana i praktycznie połowa rzeczy nie działa i są problemy z obrotami ......moja gwiazda to c180 z 1995roku z grudnia vin WDB2020181A349023 jeżeli ktoś ma schemat do mojej gwiazdy to bym poprosiła o podrzucenie z góry dziękuje i pozdrawiam..... |
_________________ w202 c180 1995rok |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2013, 11:56
|
|
|
Schemat o który mi chodziło znalazłem. Co prawda jest on od w210 i dotyczy silników 2,2CDI do 31.06.99, ale wydaje się odpowiadać rzeczywistości w moim aucie.
Wrzucam link może komuś się też przyda:
http://www.w210.pl/download.php?id=3264
Jeszcze muszę znaleźć gdzieś info o tym jakie wartości powinno mieć podciśnienie na:
1. na wyjściu z pompy podciśnienia,
2. na wyjściu z zaworu przeciwzwrotnego nr 63
3. na wejściu i wyjściu z modulatora Y31/4 - EGR (i kiedy powinno się pojawić)
4. na wejściu i wyjściu z modulatora Y31/5 - Turbo
5. na wyjściu z modulatora Y83 - Klapki w dolocie (tu też mam inaczej bo z dołu nie wychodzi przewód, tylko jest założony filterek siatkowy.
No i jeszcze schemat dalszy. Czyli jak rozkłada się podciśnienie dalej A i C. Jakie tam są dalej odbiorniki? Jedyne co wiem to, że zasila klapki nawiewu i regulację reflektorów. Czy coś jeszcze? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2015, 21:12
|
|
|
Odświeżam trochę temat
badmojo, znalazłeś te wartości podciśnień?
badmojo napisał/a: | Jeszcze muszę znaleźć gdzieś info o tym jakie wartości powinno mieć podciśnienie na:
1. na wyjściu z pompy podciśnienia,
2. na wyjściu z zaworu przeciwzwrotnego nr 63
3. na wejściu i wyjściu z modulatora Y31/4 - EGR (i kiedy powinno się pojawić)
4. na wejściu i wyjściu z modulatora Y31/5 - Turbo |
Chyba że ktoś obeznany w temacie podpowie |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
LewyPas
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 324 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2015, 22:19
|
|
|
A który to jest przewód podciśnienia od klapki obiegu zamkniętego? |
_________________ Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r - |
|
|
|
|
|