Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:03 |
ubywający płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
tomjaw
C36 AMG
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 14:17 ubywający płyn chłodniczy
|
|
|
Witam, co może być przyczyną ubywającego płynu chłodniczego? Wycieków żadnych raczej nie ma bo parkuję w garażu podziemnym i pod autkiem czyściutko... Ubywa mniej więcej 1 litr na tysiąc kilometrów... A może to normalne? Jest to C36 AMG z 94r.
dzięki
pozdr |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 14:19
|
|
|
Normalne to raczej nie jest. Może to być oznaka np. kończącej się uszczelki pod głowicą. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 14:24
|
|
|
sprawdź czy nie przybyło Ci oleju silnikowego. Ewentualnie odkręć korek od wlewu oleju i zobacz czy nie ma na nim białej mazi. Świadczyłoby to przepalonej uszczelce pod głowicą jak wspomniał kolega GOMEZIO Możesz podnieść dywaniki wewnątrz auta i zobaczyć czy podłoga nie jest mokra, co wskazywałoby na nieszczelność w układzie ogrzewania kabiny.
Poza tym użyj wyszukiwarki- tam napewno znajdziesz więcej info |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
tomjaw
C36 AMG
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 14:30
|
|
|
Korek w zbiorniku wyrównawczym jest czysty, podłoga pod dywanikami sucha...
Wystarczy tylko wymienić uszczelkę pod głowicą czy wiąże się to z większym remontem? |
Ostatnio zmieniony przez tomjaw 30 Grudzień 2008, 15:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dzi0bak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 96 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 15:05
|
|
|
Nie wiem jak jest w całej Polsce ale tu na śląsku wymiana uszczelki to zaledwie 800 pln albo i więcej.... |
_________________ Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867. |
|
|
|
|
tomjaw
C36 AMG
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 15:11
|
|
|
No to nieźle, mam nadzieję, że to jednak inna przyczyna... Muszę jeszcze podjechać do mechanika niech rzuci okiem. Jeśli uszczelka to trudno, trzeba będzie wymienić i tyle...
dzięki za rady |
|
|
|
|
Dzi0bak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 96 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 22:12
|
|
|
Ja bym chyba nie wymieniał uszczelki na Twoim miejscu, przemyśl to. Ktoś na forum pisał już, że wymienił uszczelke, wybulił kase i teraz żałuje, silnik żre 2x więcej a i tak nie ma poprawy. Wymiana uszczelki pod głowicą to troszke bardziej skomplikowane i nie każdy mechanik zrobi to dobrze.
Czytałem takiego posta na forum, dosyć ciekawy, poszukaj, może to Ci pomoże...
pozdrawiam |
_________________ Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867. |
|
|
|
|
Grubass
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 35 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 22:17
|
|
|
Również bym się nie spieszył z wymianą uszczelki jeżeli nigdzie nie widać mleka a auto się nie przegrzewa. Szukaj nieszczelności.... |
_________________ Celinka 95r 2.2 SPORT benz. +LPG |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 22:38
|
|
|
Grubass napisał/a: | Szukaj nieszczelności.... | Zwróć uwagę na wszelkie białe zacieki (wyschnięty płyn) w komorze silnika przy wszystkich możliwych połączeniach przewodów chłodzenia, termostatu i pompy wody. Mokrego nigdzie nie zobaczysz, bo płyn w temp pracy w komorze silnika szybko odparowuje. Twoją uwagę powinien zwrócić nawet białawy nalot na zakończeniach gumowych rur w pobliżu opasek zaciskowych.
Kolejnym miejscem do sprawdzenia (często pomijanym) są zaworki ogrzewania w podszybiu, choć to tez na drodze płynu chłodzącego. O ewentualnej obecności płynu na dywanikach pod nogami wspomniano już wyżej. 1L/1000km w obecnych temperaturach nie odparuje stamtąd tak łatwo, a i przy włączonym ogrzewaniu powinien być wyczuwalny zapach płynu.
No i sprawdź korek (ślady płynu wokół niego) zbiornika wyrównawczego. Może już nie trzyma ciśnienia i przy mocno nagrzanym silniku upuszcza nieco płynu, choć nie powinien. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
tomjaw
C36 AMG
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 09:41
|
|
|
Dzięki, poszukam nieszczelności. Faktycznie kiedyś poczułem płyn przy włączeniu dmuchawy...
[ Dodano: 31 Grudzień 2008, 09:44 ]
jjankiello napisał/a: | Kolejnym miejscem do sprawdzenia (często pomijanym) są zaworki ogrzewania w podszybiu |
...a konkretnie gdzie te zaworki się znajdują ?? |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 10:26
|
|
|
tomjaw, http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5285
|
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
tomjaw
C36 AMG
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 10:43
|
|
|
sorki nie poszukałem wcześniej
dzięki za rady, pozdrawiam |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 12:15
|
|
|
Posprawdzaj węże, u mnie w vito też ubywało, nie wiem ile, ale okazało się, że wąż na dole chłodnicy lubił sobie czasem pokapać |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
tomjaw
C36 AMG
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 12:42
|
|
|
Tak właśnie zrobię. Niedługo będę wymieniał olej więc przy okazji obejrzę od dołu... |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 18:02
|
|
|
Cytat: | Tak właśnie zrobię. Niedługo będę wymieniał olej więc przy okazji obejrzę od dołu... |
Po prostu spradzź wszystkie wężę od chłodzenia, jak któryś będzie mokry, albo będzie kapało to masz winowajcę. Lepiej chyba na ciepło sprawdzać, jak wszystko się rozmrozi. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
|