Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:31 |
cykanie klikanie pod maską od strony kierowcy |
Autor |
Wiadomość |
avo3
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 2 Skąd: slask
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 16:47 cykanie klikanie pod maską od strony kierowcy
|
|
|
Dzień dobry,
Jestem nowym forumowiczem, bardzo proszę o pomoc. Mam takie ustrojstwo w swoim mietku jak na zdjęciu pod maską które wydaje dzwięk bardzo szybkiego cykania czy klikania. Nie wiem czy to normalne i czy się tym przejmować. Z góry dziękuję.
100_2484.JPG
|
|
Plik ściągnięto 440 raz(y) 95,11 KB |
|
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 17:02
|
|
|
To jest elektrozawór oczyszczania pojemnika. Reguluje to ilość pary wprowadzanej do kolektora wlotowego. Po podłaczeniu 12V powinien klikać, Jeżeli nie jesteś pewien czy jest dobry zmierz opór pomiędzy stykami - powinno być 35 - 45 omów. |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
avo3
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 2 Skąd: slask
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 17:22
|
|
|
dziekuje pzdr |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 19:06
|
|
|
avo3, to teraz zapraszam do lektury regulaminu naszego forum. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 19:07
|
|
|
gumolyt napisał/a: | To jest elektrozawór oczyszczania pojemnika. Reguluje to ilość pary wprowadzanej do kolektora wlotowego |
CO???????????????????? |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Sitek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Mar 2008 Posty: 103 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 19:49
|
|
|
gumolyt, Noo ale...jakiego pojemnika? |
_________________ Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
C180 '94r, WDB2020181A158250
MACK TITAN |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 21:27
|
|
|
Jeśli mamy do czynienia z benzyną to mamy tez do czynienia z oparami benzyny, tak że w kolektorze wlotowym jest tzw. VRS czyli powrót oparów. Zadaniem tego elektorozaworu jest odprowadzenie z kolektora ssącego nadmiaru oparów benzyny i cofnieciu ich do baku paliwa. Jeszcze para wodna, która wleci do kolektora również jest wyciągana, bo woda w cylindrze to może być katastrofa. |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
Ostatnio zmieniony przez gumolyt 10 Luty 2009, 21:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 21:31
|
|
|
gumolyt napisał/a: | Jeśli mamy do czynienia z benzyną to mamy tez do czynienia z oparami benzyny, tak że w kolektorze wlotowym jest tzw. VRS czyli powrót oparów. Zadaniem tego elektorozaworu jest odprowadzenie z kolektora ssącego nadmiaru oparów benzyny i cofnieciu ich do baku paliwa. |
O, fajnie wiedzieć, czyli jak przestanie cykać to lepiej szybko to naprawić |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Sitek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Mar 2008 Posty: 103 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 21:34
|
|
|
Czyli to element systemu pochłaniania par (oparów) paliwa?
[ Dodano: 10 Luty 2009, 21:38 ]
Domyslałem sie że chodzi o opary paliwa ale jak gumolyt napisał o parze to pomyslałem o wodzie i parze wodnej i wydalo mi sie to dziwne |
_________________ Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
C180 '94r, WDB2020181A158250
MACK TITAN |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 21:39
|
|
|
Sitek napisał/a: | Czyli to element systemu pochłaniania par (oparów) paliwa? | i pary wodnej |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 10:48
|
|
|
gumolyt napisał/a: | Zadaniem tego elektorozaworu jest odprowadzenie z kolektora ssącego nadmiaru oparów benzyny i cofnieciu ich do baku paliwa. Jeszcze para wodna, która wleci do kolektora również jest wyciągana, bo woda w cylindrze to może być katastrofa. |
Zadanie tego zaworu jest dokładnie odwrotne.
Podcisnienie w kolektorze ssącym zasysa poprzez ten zawór i filtr weglowy opary paliwa z baku, żeby nie przedostawały sie do atmosfery (stąd częste sykniecie po otwarciu korka wlewu paliwa) tylko zostały spalone w cylindrach.
Istnienie tego diwajsu jest niezbedne do spełnienia przez samochód normy Euro2 (albo nawet Euro1, nie pamietam dokładnie) natomiast nie ma specjalnego wpływu na pracę silnika (pod warunkiem, ze przewód podcisnieniowy jest szczelny oczywiscie) |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 10:52
|
|
|
a wiecie co to za silnik . koleś nic nie podał i ma to chyba w siedzeniu a wy się wysilacie i próbujecie pomoc za pomocą szklanej kuli chyba . |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 10:52
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | Zadanie tego zaworu jest dokładnie odwrotne.
Podcisnienie w kolektorze ssącym zasysa poprzez ten zawór i filtr weglowy opary paliwa z baku, żeby nie przedostawały sie do atmosfery (stąd częste sykniecie po otwarciu korka wlewu paliwa) tylko zostały spalone w cylindrach. |
Od początku coś mi się nie podobało z wypowiedzią gumolyt, - a |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:25
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | Od początku coś mi się nie podobało z wypowiedzią gumolyt, - a | zawsze sie może coś pomieszać
Javoreczek elektorozawór jest podpięty np. pod PMS-a, i jego niesprawność napewno w jakiś sposób w mniejszym lub wiekszym stopniu np. na prace silnika na biegu jałowym. |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 13 Luty 2009, 13:23
|
|
|
dzis zauwazylem ze u mnie tez to pyka okolo 3 razy na sekunde slychac klikniecie z tego zaworka i to dosyc glosne gumolyt napisał/a: | Po podłaczeniu 12V powinien klikać | jestes pewnien ze tak powinno byc?? bo jak tak to troche uciazliwe |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
|